“Yetişin Çocuklar”

Selçuk Şirin’den Tek Solukta Okunan Kitap

Soner CANKO
Türkçe Yayın
2 min readApr 16, 2019

--

İş hayatının yoğun temposuna bazen kendimizi çok fazla kaptırıyoruz ancak ne kadar meşgul olursak olalım iş dışı ilgi alanlarımıza, meraklarımıza ve gelişimimize katkı sunacak tarzda kitaplar okumaya da büyük önem vermemiz gerektiğini düşünüyorum. Bu anlamda Prof. Dr. Selçuk Şirin’in Yetişin Çocuklar adını verdiği kitabını 26 yıl önce ebeveyn olmuş bir baba olarak soluksuz okudum.

Teorik bilginin pratikle harmanlandığı eşsiz bir rehber kitap olmuş. Her alanda ancak özellikle de çocuk yetiştirmede sadece teorik bilgi ya da sadece pratik bilgiler yetersiz kalıyor. Selçuk Hoca, ebeveynlerin nerelerde çaresiz kaldığını ve hangi noktalarda zorlandığını, yaşadığı deneyimlerle bilimsel bilgiyi de sentezleyerek hazırladığı kitabıyla bu alanda hissedilen eksikliği de gideriyor.

Selçuk Şirin’in üçüncü kitabı olan bu kitap, “Çocuklarımızı nasıl daha sağlıklı ve başarılı bir birey olarak yetiştirebiliriz?” sorusuna yanıt arıyor. Kitabın ilk bölümünde çocuk yetiştirmeyle ilgili bilimsel altyapıyı aktaran Şirin, sonraki bölümlerde doğumdan ergenliğe çocuğun gelişim aşamalarıyla ilgili konuları gerçek deneyimler ve bilimsel örnekler ışığında sunuyor.

Selçuk Hoca diyor ki, “Çocuk ile ebeveyn arasındaki ilişki senkronize danstaki uyuma benzer. Ebeveynler çocuğun mizacına, duygusal yapısına göre esnek ama tutarlı olmalıdırlar. Yani çocuğun gelişim aşamasına, değişen gereksinimlerine uygun olarak ebeveynler de kendi davranışlarını ve tutumlarını değiştirebilme esnekliğine sahip olmalı.” Okudum, düşündüm, kendimi sorguladım.

Çocukların gelişim aşamalarında karşılaşılan sorunlar, eğitim yatırımlarının önemi, teknoloji bağımlılığıyla mücadele, ebeveynlerin okuldan kazandırılmasını talep etmesi gereken beceriler, ergenlik fırtınaları gibi her biri çocuk sahibi olanlar için hayati önemi olan pek çok konuyu ayrıntılarıyla ele alan bu kitap; ebeveynler, eğitimciler, çocuklarla ilgili bir işi olanlar için mükemmel bir kaynak.

Okuyunuz, okutunuz derim! :)

Twitter | LinkedIn | Youtube| Web

--

--

Soner CANKO
Türkçe Yayın

StartUp Dostu ® — FinTech Istanbul ® — SC Yönetim Danışmanlık ®