POI (Point of Interest) Nedir ?

Trader Meric
3 min readJan 4, 2022

--

Point of Interest en basit haliyle fiyat hareketleri sırasında marketin tepki alacağını beklediğimiz bir bölgedir. Bu basit tanım her şeyi anlatmaya yetmeyeceği için benim nasıl kullandığımdan bahsederek olayı biraz açmak istiyorum.

Hangi zaman diliminde işlem yaptığınızın hiç bir önemi yok ama iki şeyi bilmeliyiz;

1-) HTF de meydana gelen yapılar LTF den daha güçlüdür.

2-) Fiyat yapılarındaki değişim LTF den HTF ye doğru gider. Yani market yapısında bir değişim olacaksa önce 1m de sonra 3m de sonra 5m de 15–30–1h-4h-12h da şeklinde büyüyerek ilerler.

Konumuza dönecek olursak. Örneğin 4h bir analiz yapıyoruz ve yükselen bir market yapısı içerisindeyiz. Bu market yapısının artık bozulmaya başladığı konusunda bizi şüphelendiren bir hareket gerçekleşti ve aklımızda soru işaretleri oluşmaya başladı. ‘’Acaba dönüyor muyuz? ‘’

Eğer dönüşü en başından yakalamak istiyorsanız burada marketin döndüğünü düşünüp uygun bir giriş yeri aramaya başlarsınız. Bunun için bakacağımız belli başlı yapılar vardır benim sık kullandıklarımdan örnek vermek gerekirse; Brekar, Order Block, FVG, OTE.

Bu yapıların hepsini çizdiğimizde şöyle bir görünüm oluyor.

Böyle bir görünüm sonrası ‘’Nereden işleme gireceğim ben şimdi?’’ dediğinizi duyabiliyorum. Bu yüzden bu ilgi çekici bölgelerin hepsini önce bir araya alarak belirliyorum ve buna POI yani ilgimi çeken fiyatın dönebileceği bir bölge olarak belirliyorum.

Şimdi önemli noktamıza geliyoruz. Artık fiyatı izlemeye başlamamız gerekiyor farkındaysanız hiç bir yere emir atmadım sadece izleyeceğim. Çünkü Erdem hocanın hep dediği gibi. Marketi biz değiştiremeyiz ilk hamleyi rakip yapmalı. Yani kurumsallar fiyatı çevirmeli biz sonra trene atlamalıyız. (Erdem hocanın twitter hesabı : @scalpercartel)

Bu izleme işlemini grafiği oluşturduğumuz 4h da değil de biraz daha düşük zaman dilimlerinde 15–30–60m de bakıyorum.

30m de izlerken güzel bir yükseliş yapısı ile devam eden fiyat POI içine girince bir kırılım gerçekleştiriyor ve market yapısının bozulmuş olabileceğini bize söylüyor. Zaten analizi 4h da yaptığımız için 30m de MSB gerçekleşince uygun bir giriş yerine emir atıp hedefe gidişini izliyoruz.

Dönüşü tam ucundan yakalamış olduk ve R’ımızı arttırdık. Eğer 4h da direk emir atsaydık safe olması için şöyle bir işleme girecektik.

Böyle bir işlem ile 2.5R kazanmış olacaktık ama POI bölgesi belirleyip LTF de dönüş beklersek sizin de gördüğünüz gibi 6.5R değerinde bir işlem aldık.

Umarım faydalı bir anlatım olmuştur. İyi çalışmalar dilerim.

--

--