KYVE AMA сесія від 20 травня 2022

Val Savchuk
5 min readMay 21, 2022

--

Сьогодні я хочу допомогти нашій українській спільноті KYVE отримати відповіді на найбільш хвилюючі питання, що були задані на останній АМА сесії засновників. Саме тому я вирішила все для Вас перекласти. Хоч, як бачите, такий контент мені не власний.

Привіт, Fabian Riewe (Фабіан) та John Letey (Джон), дякуємо за те, що ви тут на цьому першому AMA з ІТ та готові відповісти на запитання спільноти.

Можете розповісти про себе?

Фабіан: Гей, люди! Мене звати Фабіан, і я є одним із співзасновників KYVE. Разом з Джоном я заснував KYVE майже рік тому від сьогодні. Я пристрасний розробник програмного забезпечення і потрапив у крипто-простір у 2019 році. З тих пір я запалююся всіма захопливими речами, що відбуваються.

Джон: Гей, привіт 👋🏻 Я Джон, співзасновник KYVE разом із Фабіаном. Більшу частину свого життя я програмував, але з 2019 року перебуваю в крипто-екосистемі. Радий сьогодні відповісти на ваші запитання!

Чи можете ви представити KYVE та проблеми, які ми вирішуємо, для новачків?

Фабіан: Велика проблема блокових мереж полягає в тому, що вони постійно виробляють дані. Все більше і більше вузлів повинні зберігати більше даних, що постійно дорожчає. Оскільки воно дорожчає, вузли можуть відключатися, що призведе до централізації блокчейну. KYVE дозволяє протоколам постійно зберігати дані та отримувати їх у будь-який час. Це дозволить блокчейну стати більш компактним і дозволить брати участь більшій кількості вузлів.

На яких мережах ви збираєтеся розміститися, в першу чергу, при прямому підключенні?

Джон: Якщо я правильно розумію, ми тепер використовуємо наш власний ланцюг рівня 1 на основі Cosmos SDK. Однак, якщо ви маєте на увазі, які протоколи ми включимо в запуск основної мережі, ми перенесемо всі пули з тестової мережі, як тільки вона запрацює!

Чи може KYVE мати якусь реалізацію за межами web3.0?

Фабіан: Звичайно! Ми не розповідаємо про це багато, але насправді ми створили KYVE таким чином, що він підтримує будь-який потік даних. На даний момент, ми почали з даними Web3, але ми хотіли б розширитися і побачити круті варіанти використання Web2 зараз!

З ким ще плануєте працювати? Чи є якісь хороші новини, які ви приховуєте від спільноти?

Джон: На ​​жаль, не можна роздати занадто багато альфа-інформації, але ми завжди маємо про які цікаві партнерства оголосити! Я обов’язково рекомендую стежити за всіма нашими каналами (особливо за Twitter і новим форумом https://forum.kyve.network), якщо вам потрібні останні оновлення!

У яких сферах технологій та розробки блокчейн були впроваджені послуги KYVE, поточні варіанти використання та основні переваги крипто-екосистеми, і як користувачі вплинули на розвиток KYVE?

Фабіан: KYVE реалізовано для багатьох протоколів. Це дозволяє їм більш ефективно та безпечно зберігати свої дані. Завдяки унікальності кожного протоколу, який ми запровадили, їхня обробка даних сформувала шлях KYVE та дозволила нам постійно покращувати нашу ефективність та зберігання.

Як KYVE може швидко отримати таку велику і довгу послідовність даних?

Фабіан: Ми працюємо з високомасштабованими операторами вузлів з інших блокчейнів, щоб забезпечити швидкий доступ. Вузли протоколу KYVE попередньо витягують дані, щоб пришвидшити архівування.

Перш за все, дякую за цей проект. Мене цікавить, як буде здійснюватися контроль пулу та валідаторів (якщо є шанс, що може статися атака 51%)? І скільки різних пулів буде доступно? А від чого залежить, як ви думаєте, інтерес пулу?

Джон: З усіма системами PoS (Proof of Stake) завжди є шанс атаки 51%. Ось чому дуже важливо мати якомога більше TVL (Total Value Locked) всередині кожного пулу, щоб економічно не стимулювати когось на спроби атакувати пул.

Ми хочемо запустити якомога більше пулів. Більше пулів означає більше даних, що надзвичайно важливо для створення децентралізованого озера даних! Інтерес до кожного пулу залежить від багатьох факторів, головне від налаштувань винагород.

Чи плануєте ви надати якісь шаблони для структурування будь-яким чином збереженої неструктурованої інформації? Якщо так, то як?

Фабіан: Оскільки мережа KYVE архівує так багато даних, це ставить нас у дуже унікальне положення. Ми намагаємося залишити дані якомога недоторканими, але я особисто хотів би, щоб стандарт був створений навколо загальних даних ланцюга!

Як ви збираєтеся розв’язувати проблему масштабування та довгої синхронізації вузлів?

Джон: Оскільки ми архівуємо ланцюжки з моменту зародження, це дозволяє нам дійсно легко повертатися назад і створювати знімки будь-якого ланцюга, не турбуючись про те, правильні дані чи ні (оскільки вони вже перевірені мережею).

Як здійснюється модерація? Наприклад, я сам пишу текст, а я отримую відповідь, що скопіював, хоча це не так…

Фабіан: Модерування завдань здійснюється всередині команди, а також нашої чудової спільноти амбасадорів (KREW та KYVERS). Будь ласка, не соромтеся звертатися до будь-кого з нас, і ми з радістю ще раз перевіримо ваше завдання!

Як ти заслуговуєш або заробляєш бика, такого ж, як в команди?

Джон: Кілька тижнів тому бик був доступний лише для членів основної команди та Krew. Цього тижня ми запустили дизайн-конкурс, де ви можете створити та розфарбувати свого бика. Ви можете перевірити результати на нашому субреддіті. (https://www.reddit.com/r/kyve)

Чи могли б ми попросити Фабіана та Джона детальніше розповісти про їхній досвід і те, над чим вони працювали до KYVE?

Фабіан: Звичайно! Тож я працював технічним керівником у місцевому стартапі ed-tech, а потім потрапив в екосистему Arweave у 2020 році. Тут я познайомився з Джоном, який був співзасновником verto.exchange.

Допоможіть учасникам із наступним запитанням: чому дзеркальна платформа не може надсилати завдання? Чи є причина її не обирати?

Фабіан: Хороше запитання, я думаю, що ми можемо внести дзеркало в білий список для подання завдання. Я передам це команді 😄

Kyve надаватиме дані Blockhaisn, як Graph. Я думаю, що Kyve може зіграти величезну роль як постачальник даних у майбутньому для Oracles, таких як Chainlink. ви плануєте такі партнерства?

Джон: Напевно! KYVE насправді може підтримувати будь-який детермінований набір даних — тож, хоча ми ще не запустили жодного пулу каналів цін, у майбутньому це може бути щось круто 😄

Коли очікувати запуску основної мережі?

Фабіан: Після завершення заохочуваної тестової мережі ми завершимо останні зміни та прокладемо шлях до основної мережі. Звичайно, я не можу вказати точну дату, але можу підтвердити, що ми на завершальній стадії розвитку.

Які небезпеки ви бачите на шляху розвитку проекту?

Фабіан: Хороша річ KYVE в тому, що ми працюємо з даними. І блокчейни завжди вироблятимуть дані. Ринкові настрої не впливають на цілі та тягу KYVE.

Ринок інфраструктури стає все більш конкурентоспроможним, і я вважаю, що залишатися на піку інновацій web3 є метою всієї команди.

Офіційні джерела KYVE:

Офіційний сайт KYVE | Місія Кореллія |Twitter |Дискорд |Telegram

--

--

Val Savchuk

Ph.D in Computer sciences. Crypto enthusiastic. Crypto ambassador. Business analyst