Welthee AMA Aprilie 22, 2021 - RO

Rouă Denis
welthee
Published in
21 min readApr 23, 2021

Dacă preferați să citiți acest articol în limba engleză, puteți face asemenea aici.

În primul articol de acest gen, care sperăm să devină o tradiție, vă oferim o transcriere a Welthee AMA din 22.04.2021, găzduit de minunata noastră Product Manager, Crinela Pamfilie, și având ca star principal Fondatorul și Vizionarului proiectului Welthee, Cristian Voaides, cu invitați speciali de la echipa de marketing (în ordinea apariției): Andrei ‘Vandy’ Ureche (Chief Branding & Marketing Officer), Răzvan Laichici (Marketing System Architect) și Andreea ‘Deea’ Petrică (Digital Marketing Manager).

Sperăm că veți găsi acest articol util și interesant:

Crinela: Bună seara, numele meu este Crinela, sunt Project Manager în echipa Welthee, așa cum, de altfel, probabil știți — nu e prima noastră discuție. Dar, mă bucur că am șansa ca să interacționez și în această seară cu comunitatea care, iată, o construim. Așa cum am anunțat pe grupurile de Telegram, în această seară a fost pregătită o sesiune în care vom răspunde la multe întrebări adresate în ultima vreme pe diferite mijloace media. De altfel, ne bucurăm să vedem interesul și proactivitatea pe care a-ți arătat-o față de proiectul nostru pe grupuri — e un lucru foarte bun, dar înainte de a trece prin întrebările pe care ni le-ați trimis până ieri seară, am dori să adresăm și o altă dorință adresată tot de comunitate.

Acum ceva timp ne-ați spus că ați vrea să cunoașteți mai bine echipa Welthee, așa că, treptat, în măsura în care există disponibilitate, aș vrea să cunoașteți câțiva din colegii mei. În această seară ne-am gândit ca să cunoașteți câțiva dintre membrii echipei de marketing, așa ca, pentru început, am să-l invit alături de mine pe colegul meu Andrei — Chief Branding & Marketing Officer. Andrei, te rog să vii alături de mine.

Andrei: Salutare! Eu sunt Andrei; mi se spune și Vandy — am o experiență foarte mare pe zona de consultant de brand și strategie de design, dar și de marketing în general, și m-am alăturat proiectului acum un an și jumătate — timp în care am început să dezvolt împreună cu Cristian strategia necesară de a poziționa brand-ul ăsta într-un mod diferit, relevant, și simplu, în așa fel încât să exprimăm cât mai clar viziunea pe care Cristian o are asupra proiectului.

Crinela: Ce aș vrea să le spui, poate, membrilor comunității, e ceea ce am lucrat în ultima perioadă.

Andrei: OK.

Crinela: Pentru că Andrei a avut mare parte, ca și contribuție, la felul în care arată wallet-ul pe care l-ați testat acum o săptămână; și multe dintre ideile de acolo îi aparțin.

Andrei: OK! Legat de wallet: sîntem într-o primă fază și, iată, că am intrat în design, și urmează clar să îmbunătățim lucrurile într-un mod constant. E foarte mult de lucru — mai ales în faza de testing — și, în a vedea, așa cum ați văzut și voi, și ați făcut input, raportat la diferite device-uri, screen-uri, și așa mai departe, sunt lucruri de îmbunătățit, dar noi ne dăm silința să facem lucrurile cât mai bine, să creăm, practic, un produs, și în special un app care să fie, în primul rând… care să respecte, defapt, ideea brandului, care e friendship și friendliness-ul, și să facem diferit produsul față de tot ceea ce există pe piață. Doar că, se lucrează constant, și împreună cu Crinela, care e Project Manager-ul pe partea tehnica —

Crinela: Am făcut multe îmbunătățiri și nenumărate review-uri, cred. Uneori chiar a fost o provocare ca să încercăm să facem aplicația cât mai simplu de folosit.

Andrei: Așa-i. Da, ăsta e unul dintre obiectivele principale — tocmai ca să respectăm ideea brandului și ceea ce vrem să transmitem, pentru că noi vrem să poziționăm această companie ca un business 100% de încredere, care își respectă viziunea și ne străduim pe toate palierele, să facem chestia asta, nu doar cu un app și în dezvoltarea produsului — wallet, în cazul de față — dar și pe partea de strategie de marketing online, la care lucrăm și la strategia de prelansare, care e în faza de… mă rog, încă se lucrează și urmează lansată prelansarea, care va dura 2 luni de zile, și după 2 luni de zile va fi efectiv lansarea. Doar că, este un proiect, este un proces, cumva… complex. Este un proces complex din cauză că a trebuit să conectăm toată echipa și să ne angrenăm ideile; în a respecta viziunea și a aduce viziunea mai departe.

Crinela: Știu ca ai investit foarte mult timp în a orchestra toate aceste procese și, de fapt, faptul de a aduce împreună toate aceste idei, în așa fel încât să păstrăm ideea din spatele brandului; știu ca a fost unul dintre obiective, și unul dintre lucrurile la care ții, de altfel, foarte mult. Eu apreciez foarte mult faptul că ești în echipa noastră și că avem o colaborare frumoasă.

Andrei: Mulțumesc.

Crinela: Îți mulțumesc mult pentru timpul pe care ni le-ai oferit, și chiar mulțumesc faptul că ai menționat și etapa de prelansare. Știu că ați lucrat intens la asta în ultimul timp, și acum o să-l invit pe următorul coleg al tău.

Andrei: Mersi mult!

Crinela: Mersi și eu!

Andrei: Și, salut la toți!

Crinela: Următorul coleg pe care o să-l cunoaștem este unul din echipa de marketing, este Răzvan, care este Marketing System Architect. Te rog, Răzvan; poftim… așa.

Răzvan: Salutare tuturor.

Crinela: La fel, am să te rog să spui câteva cuvinte despre tine, ca și Andrei. Să ne povestești puțin despre experiența ta, și despre rolul tău în proiectul Welthee.

Răzvan: Da. Lucrez în marketing de aproximativ 17 ani — din 2004. În ultimii 5 ani am dezvoltat sisteme integrate de marketing pentru proiecte pe blockchain, dar și aplicații din mai multe domenii — domeniul financiar și domeniul de marketing în special. În cadrul proiectului Welthee mă ocup, tot așa, de dezvoltarea și implementarea unui sistem integral de marketing, care să lege, cum ar veni, de la partea de strategie/viziune/misiune, până la implementarea sistemului de relaționare cu audiența, sistemul de lead generation, captarea și convertirea leed-urilor, sistemele de măsurare și de tracking — cam tot ce înseamnă partea asta de lansare/prelansare, și, inclusiv, implementarea sistemelor, până la lansarea aplicației. Asta, ar fi pe scurt.

Crinela: Foarte pe scurt și foarte scurt și concis! De altfel, pentru că știu că ești așa o persoană care se adaptează foarte ușor la orice context, am să te întreb ce anume ți-a plăcut la proiectul Welthee, cand ai auzit prima dată despre el?

Răzvan: Cel mai mult mi-a plăcut conceptul de a descentraliza investițiile pentru oamenii de rând. Cumva, ideea de a putea avea acces la investiții de genul fondurilor de investiții care, altfel, persoanele de rând nu ar avea, și să faciliteze acest sistem maselor de oameni. Adică, oameni cu bugete de câteva mii de euro / zeci de mii de euro, nu sutelor de milioane, sau zecilor de milioane. Asta mi se părea cel mai interesant… și încă mi se pare.

Crinela: Mulțumesc foarte mult. Știu, de altfel, că ai parte activa în tot ceea ce înseamnă echipa de moderatori din spatele grupului de Telegram, și că ai un rol activ în zona de comunitate.

Răzvan: Da. Sistemul de community management e una dintre etapele sistemului de marketing, unde practic pregătim oamenii noștrii — moderatorii — și, bineînțeles, cei ce construiesc comunitatea pe toate canalele pe care Welthee va fi prezent, și este.

Crinela: Ai avea posibilitatea să ne oferi una-două detalii despre… care sânt planurile voastre în viitorul apropiat?

Răzvan: Pe scurt — lucrăm la câteva strategii pentru partea de prelansare și la un număr de peste 15 strategii pentru partea de lansare a produsului și a aplicației — bineînțeles internaționale. Suntem în negocieri finale cu companii din America, din New York, și din cam toată lumea — Korea și continentul Asiatic, pentru partea de lansare și pe zona respectivă. Și, acuma, suntem în etapele finale de a defini strategia campaniilor pe rețelele sociale pe care am vrea sa fim prezenți.

Crinela: Cu siguranță că așteptăm să vedem ce ne-ați pregătit. Mulțumesc tare mult.

Răzvan: Și eu îți mulțumesc. La revedere.

Crinela: Oarecum am epuizat zona surprizelor, ca să zic așa, în seara asta și sper că feedback-ul din partea comunității va fi unul pozitiv. Eu, sânt curioasă ce întrebări o să adresați colegilor din echipa de marketing pe care îi cunoașteți acuma, și pentru că am ajuns și la momentul întrebărilor, și să oferim mai multă claritate, am să-l invit pe Cristian lângă mine.

Crinela Pamfilie (Welthee Product Manager) & Cristian Voaides (Welthee Founder & Visionary)

Cristian: Bună seara! Mă bucur că suntem împreună la o altă sesiune la care să răspundem întrebărilor voastre. Mă bucur mult pentru interacțiunea de le Telegram, de interesul vostru pentru a vă implica în proiectul Welthee. Da, este loc de implicare. Am văzut că unii se întrebau dacă va fi loc, dacă va fi deschideri din partea echipei… pentru ca să se implice alții, avem nevoie de oameni — de cât mai mulți să se implice. Vrem ca măcar un milion de oameni să ajungă pe platformă în următorul an — sper mult mai mult decât un milion, așa că asta se va întâmpla doar cu mulți oameni dedicați, oameni implicați, oameni care să creadă în proiectul Welthee.

Crinela: Mă bucur foarte mult că am reușit să organizăm până la urmă această sesiune și știu puțin obiectivele pe care ni le-am propus să le atingem în seara asta. Tu ai deja o listă lungă de întrebări primită, așa că, mă gândesc că ar fi bine să trecem prin ele, înainte de a da anumite update-uri — întâi despre aplicație… dacă e în regulă?

Cristian: Da, te rog!

Crinela: Despre aplicație, despre wallet-urile de Android și iOS m-am bucurat să primesc feedback, în special din partea acelor utilizatori care au testat pe Android și, chiar vreau să vă mulțumesc celor care mi-ați scris privat problemele pe care le aveți. Aș vrea să mulțumesc lui Valentin Chifa, care chiar a ajutat cu un feedback foarte amănunțit aplicației, lui Benjamin, apoi Alinei — care, la fel, mi-a trimis niște screenshot-uri foarte utile; am reușit să identificăm anumite probleme și am lucrat în special pe feedback-ul primit de la voi. Ne-am străduit să remediem problemele respective, așa că, în prima etapă ne vom da un nou update al aplicației pe test net, undeva la începutul săptămânii următoare — mă gândeam la data de marți. Aplicația este în testare în momentul acesta, cu fixurile propuse de dumneavoastră.

Un lucru care am rugămintea ca să le verificați și să veniți cu feedback la fel de pertinent cum ați făcut-o până acum — sunt traducerile în limba română. Acolo știu că colegii mei au identificat anumite probleme, însă aș aprecia foarte mult dacă am primi un feedback din partea voastră. Apoi, până la finalul lunii, planul nostru este și să oferim și o versiune de test, în care să puteți trimite și să primiți monedă. În așa fel încât, pentru cei care nu au avut posibilitatea, în zona de crypto, să tranzacționeze până acum, să o poată face fără emoțiile care, în mod normal, le-am avea cu banii reali… cam cred că asta ar fi.

Legat de o altă întrebare: “Când pot să-mi văd tokenii mei în aplicație?”. Știu că foarte mulți dintre voi sunteți nerăbdători să vă vedeți monedele Welthee în aplicație — și noi ne dorim asta, cu siguranță, și muncim pentru asta deja. Însă, din considerente de securitate, ne-a luat puțin mai mult decât ne-am așteptat. Însă, o să dăm o dată de release și pentru această funcționalitate, după ce o să le livrăm, pe aceste două versiuni pe care le-am menționat, până la finalul lunii. Deci, până săptămâna viitoare; deja.

Cristian: Da. Au mai fost două întrebări vis-a-vis de seed, de PIN, și de BRD. Dacă ai vrea să le adresezi și pe astea, și după aceea…

Crinela: Da. Versiunea este pe test net — nu e versiunea finală a aplicației. Asta înseamnă că seed-ul nu este cel pentru wallet-ul dumneavoastră final. În momentul în care veți avea aplicația pe main net, atunci într-adevăr, va fi foarte important felul în care faceți management la seed și la PIN. Până când versiunea e de test a aplicației, nu neapărat este extrem de relevant felul în care faceți management la PIN sau la seed.

Cealaltă întrebare era legată de parteneriatul BRD. Țin să menționez că nu este vorba de banca pe care o cunoaște toată lumea, ci este un produs, un proiect cu un renume în zona de crypto, și cu o poziționare solidă a aplicației — a wallet-ului lor — ei oferă un wallet universal. Noi am început colaborarea cu BRD folosind wallet kit-ul — SDK-ul pe care ei îl furnizează pentru a ajuta clientul de mobile ca să folosească mai multe blockchain-uri și astfel să aveți în Welthee un wallet universal. Acum, ca și popularitate — a fost poate unul dintre lucrurile care ne-a atras la BRD, atunci când i-am ales. Ei au mai mult de 7 milioane de utilizatori și mai bine de 20 de miliarde de dolari în asset-uri securizate. Iar, din punct de vedere al serviciilor de backend, ei oferă acel ‘blockchain digital asset toolkit’ — practic un întreg pachet de servicii care facilitează interfațarea cu mai multe blockchain-uri, care sperăm, și defapt suntem convinși că ne va ajuta în dezvoltarea serverului nostru.

Cristian: Da, săptămâna viitoare, chiar cei de la BRD vor avea un press release în care și noi vom fi menționați ca și parteneri în dezvoltarea unui wallet. Într-adevăr, credem că este un parteneriat foarte bun.

Crinela: Da, așa este.

Cristian: Bun; mulțumesc Crinela. Mulțumesc echipei de marketing — sunt oameni extraordinari! Răzvan n-a menționat asta, n-a vrut să se laude, dar vreau ca să mă laud eu un pic cu el — a participat în cel puțin 8 proiecte de crypto, în care s-au adunat peste 300 de milioane de dolari. Are foarte multă experiență în domeniul acesta. Vandy e un om extraordinar. Am dezvoltat o prietenie bună cu el — e dincolo de business; cred că am devenit prieteni. Și, a participat și el prin branding în proiecte semnificative și mă bucur foarte mult că e omul care ne ajută să ne poziționăm ca și brand într-un fel în care să fim extrem de prietenoși, aplicația să fie foarte ușor de folosit — pentru că ne dorim într-adevăr să ieșim destul de mult din zona crypto; ‘să aducem wallstreet-ul pe main street’. E unul din lucrurile pe care l-am spus de mai multe ori — am vrea ca milioane de oameni să găsească aplicația foarte prietenoasă și ușor de folosit.

Bun! Aș vrea să merg la întrebările — cele vreo 20, probabil, de întrebări care mi s-au adresat. Unele sunt foarte punctuale: știu că ni s-a cerut termene, termene, termene! Așa că, o să dau câteva dintre ele. White paper-ul va fi disponibil luni, 26 aprilie. Roadmap-ul, va fi disponibil tot luni, 26 aprilie! Ni s-a pus întrebarea “Câți investitori avem până acuma?”: avem 440 de contracte încheiate cu investitori.

“Când se vor putea vedea tokenii achiziționați?”: Crinela spunea… n-a vrut să dea o dată… spunea că vrem să avem cele două releas-uri, și după aceea să spunem o dată exactă. Credem că vom reușii până la final de mai; să vedem, așa ne propunem — ca până la final de mai să nu mai avem alte surprize — până la final de mai să avem tokenii în wallet-urile individuale.

Acum, aș vrea să menționez câteva lucruri aici, primii oameni să îi vadă — sperăm și mai repede — dar cel mai târziu atuncea. Am fost sfătuit să nu dăm termene foarte strânse și să nu ne ținem de ele — chiar unii dintre voi, din comunitate, ne-ați spus “Dați-ne termeni mai lungi și să ne surprindeți după aceea, când terminați mai repede.”. Ne dorim lucrul acesta, într-adevăr, să vă surprindem plăcut pe viitor.

Acuma, a fost o întrebare vis-a-vis de contractul de împrumut 3 luni de zile: “Ce se întâmplă după 3 luni de zile?”. Veți fi contactați, fiecare ce ați făcut o investiție, și o să vă invităm să semnați contractul de novație — avocații noștrii, cu contabilii, mi-au dat un contract pe care să îl semnăm împreună cu fiecare din cei care au investit, pentru a se transfera sumele pe care voi le-ați investit în tokeni de pe blockchain. Imediat după ce vom semna contractul acesta de novație, în momentul în care backend-ul nostru este gata pentru a vă trimite tokenii pe blockchain, lucrul acesta se va întâmpla. Așa cum am mai spus: 20% dintre tokenii pe care i-ați luat vor fi disponibili imediat și vor exista în vesting 12 contracte pentru următoarele 12 luni, pentru distribuirea tokenilor pe care i-ați luat. Deci, asta se va întâmpla: începând cu luna mai vă vom contacta pe fiecare, și să semnăm acest contract de novație, și să începem să transferăm tokeni.

“Când putem să vedem prima companie în care putem să investim cu Welthee?” Aici am vești bune, zic eu: au început deja să vină către noi firme în care să investim și, probabil, e un lucru pe care îl anunț de prima dată — n-am mai spus lucrul acesta în public niciodată. Pe lângă firmele despre care am vorbit și pe care o să vedeți că sunt descrise în detaliu în portofoliile Welthee; vom avea și un launchpad. Așa cum știți că… ‘sânt la modă’, să zic așa. Binance are un launchpad, Polkadot are un launchpad, și mai sânt câteva firme care au launchpaduri. O să avem și noi un launchpad. Și, în luna iulie, va fi prima firmă pe care o vom lansa prin launchpad-ul nostru. Este un produs NFT foarte, foarte, foarte interesant și, bineînțeles, voi veți fi primii — comunitatea noastră va fi prima care va putea investi într-un produs NFT, care cred că va avea un impact la nivel global, pentru că e un produs foarte, foarte interesant. Bun — deci am răspuns vis-a-vis de prima companie.

“Luați în calcul vreun mecanism de ardere al tokenilor?” Da, luăm în calcul un mecanism. Vom avea 10% din profitul firmei, acest procent va fi folosit pentru a cumpăra tokeni — un buy-back program pentru tokeni — și parte din acești tokeni vor fi folosiți pentru lichiditate și parte din acești tokeni vor fi arși. Încă nu știm exact procentul de ardere. Am discutat cu specialiști — unii dintre cei mai buni specialiști din lume pe tokenomics și ne-au spus să ne uităm foarte atenți la acest procentaj. M-am uitat și la Binance, de exemplu la procentajul pe care ei au spus ca-l ard din token, dar, trebuie să ne uităm la utilitatea tokenilor noștrii, la modul în care ei sunt folositi la platforma, si decizia va fi luată, dar un procent de 10%, după cum am spus din profitul firmei va fi folosit pentru buy-back — pentru a fi mai puțini tokeni pe piață și să existe o anumită presiune pentru a crește prețul.

“Când se va lista tokenul pe exchange-uri?” Decizia de listare este una importantă și, în primul rând, va exista lichiditate în bonding curve. Deci, bonding curve-ul are un mechanism de vanzare al tokenilor și are un mechanism de cumpărare al tokenilor. Toți cei care vor dori să vândă din tokeni, vor putea să facă lucrul acesta prin intermediul bonding curve-ului. Vom folosi listarea în exchange-uri pentru a crește numărul de utilizatori categoric și o să începem să negociem și listarea asta. Încă nu am luat nici o decizie și o să vă anunțăm în momentul în care decizile acestea se vor apropia.

Prețul actual este de 4 cenți (USD) până mâine seară, la ora 00; după aceea, prețul va fi de 5 cenți (USD).

“Unde putem vedea, în mod transparent, câte monede se vând în private sale, câte s-au vândut deja, și care sânt pragurile?” O să vă comunicăm lucrul acesta. Nu am un calcul exact acuma, dar vrem să fim transparenți — nu e niciun secret vis-a-vis de cât am vândut — nu am calculul să vi-l dau acuma. O să vă comunicăm și lucrul acesta — cât exact s-a vândut. Așa cum v-am spus, avem 440 de clienți care au cumpărat. Din momentul în care bonding curve-ul va intra funcțiune, prețul va crește pentru fiecare 10,000 de clienți noi, cu un cent (USD).

Aș vrea să vă spun câteva lucruri care sunt foarte importante, și aș vrea ca să încep să comunic, și as vrea să înțelegeți lucrul acesta: proiectul Welthee e foarte diferit din 99% din proiectele crypto! Știu modul în care se calculează valoare unui proiect, market cap-ul, numărul de tokeni, valoarea tokenului, și au fost anumite comentarii vis-a-vis de faptul că valoarea tokenului este prea mare, ar trebuii să fie mai mică, și alte comentarii de genul acesta. Dar, aș vrea ca să înțelegeți de ce suntem diferiți — lucrul acesta este foarte important! Noi am hotărât că o să producem 34 de miliarde de tokeni. 10 miliarde deja au fost produși pe Ethereum și vom mai produce încă ceilalți 24 de miliarde încă pe două blockchain-uri.

Am fost întrebați “care sunt celelalte două blockchain-uri?“ Vom anunța, pentru că ne-ați cerut date concrete, pe data de 1 iunie al doilea blockchain, și pe data de 1 septembrie, al treilea blockchain. Motivul pentru care nu le decidem sânt tehnice. Așa cum știți, Gas fee-urile pe Ethereum sânt enorm de mari. Noi dorim ca să putem transfera acel 2% ca și bonus pentru cei care cumpără, respectiv să avem multe feluri de tranzacții, la valori foarte mici. Este imposibil să le avem pe Ethereum datorită Gas fee-urilor, pentru că ar fi costul pentru Gas fee mai mare decât beneficiul pe care l-ar avea cineva într-o anumită situație, din păcate. Și, ne uităm foarte atenți la alte blockchain-uri — și nu e singurul motiv acesta — dar, ne uităm atenți la alte blockchain-uri, pe care să le integrăm în produsul nostru și am început deja discuțiile cu blockchain-uri diferite. Le analizăm foarte atent, dar deciza va fi luată până la data de 1 iunie și 1 septembrie pentru al treilea.

Acum, vreau ca să înțelegeți ceva vis-a-vis față de valoarea tokenului, vis-a-vis de utilitate, vis-a-vis de preț, și de ce nu calculăm valoarea și market cap-ul în felul în care 99% din celelalte proiecte le calculează. Sîntem primul proiect din lume în care valoarea tokenului este determinată, într-un mod foarte transparent, de numărul de investitori. Deci, nu de sumele — vă rog să înțelegeți — nu de sumele, nu de suma tokenului, ci de numărul de investitori. Sîntem primul proiect din lume care face lucrul acesta. Am mai spus, m-am uitat chiar zilele astea la Revolut, la valoarea de piață a Revolut-ului, la numărul lor de investitori, și e normal ca — din punct de vedere economic are sens — ca valoarea unei firme să crească în funcție de numărul de utilizatori care sânt și există o valoare pe fiecare client.

Noi am decis ca să alocăm 5 miliarde de tokeni pentru bonding curve. Ce înseamnă lucrul acesta? Dacă o să pornim prețul undeva la 7–8 cenți (USD), bănuiesc — nu-i stabilit exact încă. Prețul de intrare pe bonding curve bănuiesc că în jur de 7–8 cenți va fii, și asta înseamnă că, dacă am alocat 5 miliarde de tokeni pentru bonding curve, putem ca să… numărul de investitori pot ca să ducă prețul până undeva la 10 dolari, dacă toți cei 5 miliarde de tokeni s-ar vinde și dacă contribuția medie ar fi undeva la 500 USD. Așa cum știți, pe bonding curve, contribuția minimă este 50 de dolari, iar maximă este de 1,000 de dolari. Nu știm unde va fi contribuția medie — dacă va fi undeva la 500 de dolari, prețul tokenului va putea ajunge la 10 dolari. Comunitatea va decide lucrul acesta. Noi vrem să fim un fond de investiții descentralizat pentru milioane de oameni. Dacă ar veni 140 milioane de oameni, ca să ducă prețul la 10 dolari, ar fi extraordinar pentru noi toți. Nu calculăm market cap-ul, nu ne interesează market cap-ul, absolut deloc. Ne interesează milioane de oameni să vină, în mod transparent, să ducem prețul tokenului în sus, și toată lumea să câștige. Prin mecanismul acesta vom avea portofolii, vom avea un fond de investiții descentralizat, și este un win-win pentru toată lumea. Nu eu decid — comunitatea va decide. Da, avem o echipă de marketing foarte bună, vom pune milioane de dolari în marketing, și vom oferi sute de milioane de dolari în reward, prin faptul că cei care își aduc 5 prieteni își dublează suma în tokeni, dar comunitatea va decide. Deci, nu calculăm market cap-ul, nu ne interesează să-l calculăm în felul acesta; este un câștig pentru toată lumea indiferent de cât e prețul tokenului la un moment dat. Că-i acuma 4 cenți, că va fi 10 cenți, că va fi un dolar, indiferent de asta. Deci, asta e un pic vis-a-vis de mecanismul pentru bonding curve.

Apoi, avem vânzarea directă. Pentru vânzarea directă voi aloca până în 10 miliarde de tokeni. Și, pentru staking, până în 10 miliarde. Ne dorim să oferim 50% pentru staking, pentru următorii 2 ani. Deci, pe doi ani de zile — până în 50%. Vom fi flexibili vis-a-vis de suma între vânzarea directă și staking. Unde va fi nevoie, vom pune sumele… numărul de tokeni, acolo unde va fi nevoie în funcție de vânzări sau în funcție de solicitările pentru staking. Vis-a-vis de tokenomics, lucrurile acestea sânt incluse în white paper și vor fi mult mai multe detalii acolo.

Crinela: O mențiune, dacă îmi permiți — funcționalitatea — defapt, bonusarea de care ai discutat, aș vrea să menționez, cu invitarea celor 5 prieteni va fi disponibilă odată cu bonding curve offering.

Cristian: Da. Deci, în momentul în care bonding curve-ul va intra — lucru care ni-l dorim să fie la 1 iulie… deci, eu mi l-am dorit mai repede, dar echipa de marketing a insistat, foarte mult, să lăsăm două luni de zile pentru prelansare și eu am cedat, și am fost de acord până la urmă ca să avem doua luni de prelansare și de aceea am amânat decizia pentru a porni bonding curve-ul, pe data de 1 iulie.

Crinela: Mulțumesc.

Cristian: Cineva ne-a întrebat “De ce aș alege Welthee în detrimentul altei monede?” Îmi place mult întrebarea asta, aș putea vorbi o oră despre ea, dar aleg să spun doar faptul că Welthee, ca și promisiune, vrem ca să ajutăm oamenii să se mute către libertate financiară, să aibe venit pasiv în mai multe feluri, să-și diminueze riscul — unul din cele mai importante lucruri central platformei, este diminuarea riscului. Ne dorim cât mai mulți oameni să poată investi, chiar cu risk până la zero. Astea cred că sunt motive suficiente. Aș putea vorbi mult mai mult despre lucrurile astea. Bineînțeles, nu e înțelept ca să investești în o singură monedă. N-aș spune nimănui să investească doar în Welthee — e bine să investești, să-ți diversifici cât mai mult riscul. Deși, în Welthee — în platforma Welthee — fiecare va putea să diversifice, pentru că vor fi portofolii mai multe și vor putea să-și administreze mai multe tipuri de portofolii, dar cam astea sunt lucrurile cele mai importante, aș zice eu.

Am vorbit despre prețul tokenului la lansare, despre data de începere a referral programului, data la care începe staking-ul — ne propunem în septembrie să avem staking-ul disponibil, cantitatea de tokeni rămasă până la următorul preț — pe asta nu o am acuma, o să o comunicăm. Pentru că s-a amânat partea de lansare a bonding curve-ului, ceea ce ne-am dorit, este — și pentru că s-au cumpărat tokeni în ultima vreme, atunci prețul e deja la 5 cenți. Sânt unii care au investit la 2.5 cenți, sânt unii la 3, la 3.5, la 4 cenți, 4.5… și, avem semnale de investitori mari. E posibil ca prețul de începere să fie mai mare de 7–8 cenți, pentru că sânt semnale. Chiar mâine vorbesc cu un fond de investiții! Și noi încă n-am ieșit înafară! Cred că astăzi am văzut pe Yahoo!… am avut, cred că, un press release. Noi n-am ieșit în afară cu marketing-ul și, deja, doar prin relații, au început să vine chiar fonduri de investiții către noi. Mâine am o discuție cu un fond de investiții. În cazul în care se vor investii sume semnificative, prețul bine înțeles că va crește și prețul de lansare va fi mai mare. Dar, o să comunicăm detalii despre asta pe Telegram și pe mai multe canale. Un newsletter este în pregătire și vom comunica lucrurile astea.

Crinela: Am epuizat lista de întrebări?

Cristian: Da, cred că am epuizat-o!

Bun! Vă mulțumesc, vă mulțumim pentru interes.

Crinela: Da, în această seară nu ne-am propus să preluăm întrebări live, dar cu siguranță toate informațiile pe care le-am oferit o să nască alte întrebări, cum de altfel se întâmplă.

Noi ne bucurăm să vedem că sunteți o comunitate proactivă și că veniți cu întrebări. Ca, ne faceți, așa, un mic challenge. E un lucru foarte frumos! Noi apreciem răbdarea și înțelegerea voastră, și chiar dacă nu reușim să venim cu update-uri constante, facem eforturi să vă ținem informați, așa că vă rugăm și vă invităm ca să interacționați în continuare cu noi pe grupurile de Telegram, și să ne oferiți feedback și pentru aplicații — pentru progresul pe care l-am făcut — și, cu siguranță vom face tot posibilul ca să revenim cu informații.

Cristian: La următoarea întâlnire ne propunem ca să avem câțiva oameni din echipa tehnică — din echipa ta.

Crinela: Da, așa este. Și, cred că va fi o sesiune cel puțin la fel de interesantă. Eu sper că ați găsit informațiile din această seară utile și că am adus mai multă claritate. Apreciez foarte mult feedback-ul pe care l-am primit constant. Chiar dacă suntem ocupați, citim fiecare mesajele pe care ni-l trimiteți, așa că mă bucur că faceți asta.

Cristian: Bun! Mulțumim pentru încrederea voastră! Mulțumim pentru implicare! Și, credem că împreună vom putea să vedem primul fond descentralizat de investiții din lume care are chiar risc zero și vom putea vedea foarte multe firme care vor beneficia de launchpad-ul nostru și de investițiile pe care le vom face împreună.

Vă mulțumim mult și o seară bună vă dorim!

Despre Welthee

Welthee este o platformă dedicată creării de oportunități financiare, cu zero comisioane și până la 0% risk în portofoliile oferite, ce va schimba fundamental piața, împuternicind utilizatorii săi să-și creeze multiple surse de venit și oferindu-le un mediu în care investitorii de la început de drum, cât și cei cu experiență, își unesc forțele pentru binele tuturor.

Welthee este Viitorul Libertății Financiare.

Pentru a afla mai multe informații, vă rugăm să vizitați site-ul nostru: welthee.com, urmați-ne pe Twitter, Facebook, sau veniți și participați la conversație în Telegram.

Welthee

Prietenul tău financiar

--

--

Rouă Denis
welthee

Bilingual crypto content editor & 4x blockchain project veteran. Summary: aspiring husband, gamer, NWOBHM fan, loves cats (and the feeling is mutual), humanist.