Mobil İşletim Sistemleri

Ahmetenesguntekin
1 min readDec 22, 2023

--

Aslında mobil işletim sistemi diyince hepimizin aklına “Android” ve “IOS” geliyor. Fakat bir çoğumuz bunlar dışında başka bir işletim sistemi var mı bilmiyor. Bunlar dışındaki diğer işletim sistemleri;

  • kaİOS
  • HarmonyOS
  • SailfishOS
  • Ubuntu touch

gibi işletim sistemleride vardır. Android ve IOS’un daha fazla tercih edilmesinin nedeni daha güvenli ve gizlilik ilkelerine uymaları, çeşitli cihaz destekleri, dahili entegrasyon, güncelleme desteği gibi sebeplerden dolayı tercih ediliyor. Diğer işletim sistemleri ise çeşitli cihaz desteklerinin bulunmaması ve güvenlilik gizlilik gibi sebeplerden dolayı tercih edilmiyor.

KaİOS: Linux tabanlı bir mobil işletim sistemidir. 2017 yılında Hong Kong’ta kuruldu. Daha çok tuşlu telefonlar için kullanıldı.

HarmonyOS: Çin merkezli teknoloji markası Huaweı tarafından kurulan işletim sistemidir. 2.0 akıllı telefon sürümü android10 üzerine inşa edildi.

SailfishOS: Linux çekirdeğinin belirli bir donanım platformu kullanımı için birleştiren mobil işletim sistemidir.

Ubuntu Touch: Ubuntu işletim sistemininde geliştiricisi olan Canonical ltd. Ubuntu topluluğu tarafından akıllı telefonlar ve tabletler için geliştirilmiştir. 5 Nisan 2017 tarihinde ise bu proje sona ermiştir.

OLUMLU YÖNLERİ

Düşük maliyetli

Özelleştirilebilme

Açık kaynaklı olması

Donanım desteği

OLUMSUZ YÖNLERİ

Entegrasyon ve ekosistemi

Uygulama desteği sorunu

Güncelleme desteği sorunu

Geliştirici topluluğu

Pazar payı ve bilinilirlik

--

--