Evlilik

Ali Demirci
2 min readAug 3, 2017

--

Evlilik Ev-len-mek kökünden türemiş, ev alınma işlemi sonrası… hayır tabiki bunlardan bahsetmeyeceğim. Ben bügün 30 yıllık düşüncelerimi harmanlayıp yazıya dökeceğim.

Kendini tanıma, kendini bilme, self-improve derken ne çok kendimizle uğraşır olduk. Ama memnunum bundan, iyiydi yani bu yolculuk. Geçmiş yıllarıma bakıp iyiki evlenmemişim diyorum. Çünkü kendimi tanıdım. Ne saçma cümle. İnsan kendisini tanımaz ki, insan değişir çünkü hep. Hayır kendimi tanımadım, en sevdiğim halimi buldum. Ben yaşarım bununla bir 30 yıl.

Ben sorularımı buldum. Yıllar geçtikçe cevaplarımı da bulacağıma inanıyorum. Kendinin en iyi versiyonunu bulunca buna uygun bir eş arıyorsun artık. Ben buyum ve gel seninle bir şeyler yapalım. İkimiz birleşip farklı bir şeyler oluşturalım. Dönüşelim. Ben tamam sevdim bu halimi, bu benim en iyi halim. Ama bu tek bir kişi ile oluşturulmuş en iyisi. Beraber daha güzel olabiliriz belki. Belki bu cümleye yakışmadı dersen eğer onu kazırım burdan. Ah! Nerden çıktı şimdi bu anarşik romantizm. Bana uygun değil. Değil de lütfen ve gitsin. Ben sivrisineğe pencere açarım ve lütfen git derim. Anarşizm ile hiç alakam yoktur. Ha ne diyordum.

Yeni bir paragraf lazım. Yeni bir şeyler. Yeni bir soluk. Yeni şarkılar söylemeyelim ne olur sesim çok kötü. Yazarım ama. İmkan verilirse söylerim de. Sessizliği severim, dağ evi dedin mi akan sular durur. Yanından su geçsin ama, aksın yani. Deniz manzarası şart değil, ki zaten bu kadar lüksü kimse bana romantiklik adı altında satmasın. Kapitalizm’den nefret ederim, ama işime yarayacaksa kullanır atarım. Kötü şeylerden kaçmamalı bence onları yenmeli. Şey demişti peygamber, Zülm edene yardım edin. Bunu dedikten sonra düşünsene Ömer’i. Ama şaşırmamıştır, ben olsam şaşırırdım heralde. Diyor ki yardım edin. Nasıl diyorlar. Zülmüne engel olun. Nerden çıktı tüm bunlar.

Ben tam olarak ne diyeceğimi bilmiyorum. Tüm bunlar çok yeni. Ama heyecanlandırıyor insanı. Ben tek başıma mutlu olmayı başardım iki kişi ile düşünsene neler olur. O okur ben dinlerim, izleriz, gezeriz, anlatırız, severiz. Olmuş tüm bunlar, yaşayanları gördüm. Belki bir çocuk sesi tüm bunları gölgede bırakabilir ama hayır onunla 3 kişilik bir mutluluk yaklayacağız. Lan çok güzel tüm bunlar. Ben tek kişi mutlu olmayı beceriyorum bana 3 kişi verseler yeri yerinden oynatırım. Çocuğu olup mutsuz olanları anlamıyorum. Ama çocuk da büyük bir fedakarlık ha. Hayatını değiştiriyor, bizimkini değiştirmez ama ben biliyorum. Gelsin otursun yanımıza kereta. Uyum sağlasın. Hayatımızı sömürmesin bir zahmet, birbirimize özel alan bırakalım. Bırak derim bırakır, baba lafı dinler muhtemelen.

Bu kavramlara bel bağlamıyorum, yüceltmiyorum da. Onlara anlamı verene kadar bir anlamı yok benim için. Ama içimde bir şeyler var akıtırım ben onlara. Yücelir onlar gözümde. Balon gibi. Sönük bir şey ama bir nefes verdim mi şişer. Uçar gider ama. Gitmesin. Ya da gitsin varsın, bitsin gurbet, ahiret bizim ana vatanımız.

--

--