Sidi Bou Said și La Marsa — când tradiționalul întâlnește modernul

Alina Simindrescu
4 min readMar 22, 2017

--

Café des Délices

Sidi bou Said

Despre Sidi bou Said ar fi multe de spus: oraș pitoresc înscris în Patrimoniul UNESCO, o atracție pentru fiecare turist ce vizitează Tunisia. Însă încă de la primul pas în acest oras, cuvintele dispar, fiind înlocuite de peisaje rupte parcă dintr-un orășel grecesc.

Sidi bou Said

Căsuțe tradiționale, cafenele îmbietoare cu parfumuri orientale, buticuri ce te îndeamnă să-ți cheltui toti banii din portofel. Toate pictate în alb și albastru. O idee interesanta — localnicii din acest oraș sunt obligați să își vopsească locuințele doar în cele două culori, pentru a păstra tradiția veche de câțiva ani buni.

O primă oprire am făcut-o la Dar El Annabi (Casa Annabi), construită la sfârșitul secolului al 18-lea, unde cu numai 3 DT (6 RON) am intrat în intimitatea unei case tradiționale, cu arhitectură islamică. Aici poți admira, de asemenea, scene importante din viața unei familii arabe — nunta, ceremonia, precum și obiecte tradiționale folosite la astfel de evenimente. La sfârșit, te poți relaxa în grădină, savurând un ceai arăbesc (inclus în preț).

După aproximativ o oră de visare în acel spațiu feeric, ne-am gandit că ar fi timpul să mergem să descoperim orașul. Aici, fiecare piatră, fiecare treaptă pe care calci respiră tradiție. Eram ca un japonez cu o camera cu baterie full în acel moment. Voiam să imortalizez fiecare colțișor în toate unghiurile posibile.

Am ajuns la Café des Nattes — a doua cea mai cunoscută cafenea din Sidi Bou Said, unde am intrat pentru o narghilea și un ceai. Aici, atmosfera e “ca acasă”. Intri, te descalți, te cufunzi în niște perne imense și pierzi noțiunea timpului. Așa cum am făcut și eu, de altfel..

Fiind genul de persoană care lasă ce e mai bun pentru un final pe care să-l ții minte, am plecat în căutarea principalei atracții din această zonă: faimoasa Café des Délices. Cu o panoramă spre port ce-ți taie respirația, această cafenea aparține unei familii simple, dar cu mult bun gust. Locația este perfectă și oriunde te-ai uita vei putea admira peisaje parcă rupte din vederi turistice. Prețurile sunt într-adevar mai ridicate, însă fiecare dinar cheltuit aici merită!

Café des Délices

Dacă vei avea vreodată ocazia să vizitezi capitala, o zi în Sidi Bou Said e obligatorie. E doar la 18 km depărtare, iar o călătorie cu trenul costă aproximativ 5 RON.

Cu riscul de a mă repeta, cuvintele sunt de prisos. Rămâne doar speranța că imaginile vor spune mult mai mult decât am reușit să spun eu în cuvinte.

***

La Marsa

Următoarea oprire a fost La Marsa. Am plecat cu taxiul din Sidi Bou Said (călătoria cu taxiul în Tunisia este avantajoasă; aproape oricine poate folosi acest mijloc de transport, fiind extrem de ieftin și rapid). Doi kilometri mai târziu și mai săraci cu 4 RON, peisajul s-a schimbat complet.

La Marsa

Căsutele alb-albastre au fost înlocuite de case moderne, străduțele înguste de faleze largi, cafenelele tradiționale de cele moderne.

În La Marsa nu am avut prea mult timp la dispoziție, din păcate. Dacă ești pe fugă, mergi direct în Le Zephyr. În interiorul acestui centru comercial în formă de barcă, la etajul al treilea se află Cafeneaua Le Zephyr, unde vei putea admira o panoramă superbă și savura o cafea în compania maestrului Buddha.

A fost un weekend obositor, însă a meritat din plin. Tunisia are frumusețile ei, o diversitate impresionantă și atracții ce te fac mai bogat, spiritual vorbind.

Până data viitoare, o zi cu soare (în suflet, căci pe cer mai rar)!

*articol scris pentru Paralela45, în timpul șederii mele în Tunisia (noiembrie-februarie 2015)

--

--

Alina Simindrescu

Copywriter | Tennis hitter, good food eater | Long time traveler. Sun chaser.