“1 yıl ve Amsterdam”

Tam bir yıl önce bugün Amsterdam’da işe başlamışım..

Ammar Ceker
2 min readMar 9, 2016

Hayatımın bir çok döneminde radikal kararlar vererek farklı şeyler yaşamayı denedim. Amsterdam’a taşınmak diğerlerine göre bir nebze daha kolay oldu. Bunda şehrin ve çalıştığım şirketin çok katkısı var.

Daha önceden uzun süreli Amerika ve Fransa’da yasadım. Kıyaslamam gerekirse Hollanda en kolay adapte olunan ülkeydi. Hollandalıların açık görüşlü olup farklılıkları sahiplenmesi yabancıların hayatını çok kolaylaştırıyor.

“Kim olduğun beni ilgilendirmiyor ben işime bakarım”…

Amsterdam’da Hollandaca öğrenmeden hayat devam ettirilebiliyor. %99.9 herkes İngilizce konuşabiliyor. Çalıştığım şirkette çalışanlar genelde yabancı olduğu için Hollandaca sayıları bile öğrenemedim. Benim gibi zor dil öğrenen birisi için bulunmaz nimet.

Kurumsal hayat

Biz kurumsal değiliiizz

Hayatımda ilk defa çalışan sayısı 30'un üzerinde olan bir şirkette çalişmaya başladım. Her ne kadar kurumsal değiliz deselerde(videoda görebilirsiniz) içerdeki yapı daha önceden çalıştığım şirketlerden çok farklıydı. Kurumsallık iş yapmaktan çok verimsiz toplantılar yapmak olduğunu farkettim(yazar bunu yazarken toplantıda). Karakterime tamamen zıt oldugu icin bu konuda çok zorlandim diyebilirim. Tasarımcıyım ben bırakın tasarım yapayım..

Diğer bir nokta ise hayatımda ilk defa tek ürün üzerinde çalışıyorum. Görsel anlamda bir tasarımcıyı hantallaştırsa da bir projenin baştan sona sorumluluğu insana çok şey öğretiyor. Üretim sürecini takip ettiğiniz için “önceliklendirme”yi öğreniyorsunuz. Üretimdeki olası hataları öğreniyorsunuz, yerelleştirmeyi öğreniyorsunuz gibi. Görsel anlamda gerilememek için şirket haricinde işler almaya çalışın. Ya da dribbble‘da takılın

Diğer farklılık hayatımda ilk defa tamamı developerlardan oluşan bir takımda çalışıyorum. Çok ilginç insanlar:)

Şirketlerin çok kolay çalışan kovduğunu farkettim. 700 kişilik şirketin 500'ü bir yılda yenilendi.

Neler Öğrendim

  • Rüya gibi bir şehirde yaşasanız bile bir süre sonra herşey gibi tadının kaçtığını öğrendim.
  • İş yapmak değil iş yönetmek önemliymiş.
  • Türklerin iş bitirici ve çalışkan olduğunu öğrendim. (ciddiyim)
  • Türklerin plansız olduğunu öğrendim.
  • Photoshop’tan daha iyi Sketch kullanmayı öğrendim.
  • Yemek yapmayı öğrendim

Retrospektif

  • İlk defa kendi kişisel projemi yaptım. (Ooo yakında)
  • 5 yıl sonunda kişisel sitemi yeniledim. www.ammarceker.com
  • 7000km motor kullandım.
  • 12.000km otomobil kullandım.
  • 7 ülke gezdim.
  • 6 etkinliğe katıldım.
  • 5 kitap okudum:(
  • 5 kez park cezası yedim. Birisi bisiklet
  • 1 kez vergi cezası yedim.
  • 7653 kez ot iç.. şaka şaka

--

--