Angus Lai
2 min readAug 22, 2018

Person-centered therapy, 唔岩我用

最後一個, 我講Person-centered therapy(PCT, 當事人中心治療法). 雖然我唔喜歡用佢但PCT的確幫到唔少人(我窮, 點幫到我), 咁都照講啦.

我搬字過紙, 睇返Wiki都係咁講:

強調人的正面成長和發展,並且非常著重治療師本身的態度如一致(Congruence)、真誠(Genuineness)、無條件尊重(Unconditional Positive Regard)和同理心(Empathy)等,而非治療的技巧。

PCT要好投入當時人角度去睇件事, 達到Unconditional Positive Regard是很困難的所以好既PCT practitioner係好少. PCT同RT唔同, PCT practitioner既溝通技巧要求真非常非常之高因為你要好投入當時人既世界而現實往往係好難做到的. 咁當然RT好睇重practitioner搵suggested solutions既能力而PCT就唔需要, PCT強調既係你透過代入當時人既世界, 等佢覺得有知心人, 在同知心人溝通下由佢自己去搵到個答案解開個結, 即self-healing.

PCT真係好唔適合香港人用, 你有咁多時間畀錢同practitioner講野(so called接受治療啦), 唔去返工, 代表當時人點都係在中產水平之上(at least高級中產), 在唔憂柴米下慢慢搵到個答案.

而另一個問題係practitioner本身, 頭先都話過要代入人地既世界係好難, 例如話practitioner係虔誠既天主教徒, 有個男同志既當時人黎搵你要你幫佢解開心結, 咁既話係好難執行到有效既PCT的, 多數最後隨時係practitioner叫當時人唔做同志就完結.

上面呢個case其實係應該要換parctitioner既, 但香港既環境有錢賺邊個嫌腥? Practitioner自己唔掂都要頂返陣, 賺錢緊要, 再加上我認識既人接受PCT都無好回憶, 所以, 在香港都係唔好接受PCT了.

最後就係, 香港讀Counselling出黎既其實都唔係好專業(例如我), 所以要搵好既Counsellor, 真係建議搵d海外畢業返黎既好. 香港無Counsellor公會唔似律師醫生呢d有, 所以認受性係好低. Again, 在外國Counsellor既地位係幾高的.