Kafamda Bir Tuhaflık, Orhan Pamuk

Anil Ozturk
2 min readJul 21, 2018

Tarih: 21 Temmuz 2018

Kitap: Kafamda Bir Tuhaflık, Orhan Pamuk, 480syf

Tema: Yaşam şartlarının değişmesi ve nesiller arası geçiş

Konu: Yaklaşık 50 yıllık bir süreçte değişen İstanbul şehir hayatına ve dengelerine adaptasyon sağlamaya çalışan Mevlüt’ün kendi iç sesi ile verdiği yaşam mücadelesini anlatılıyor.

Anlatım: Sade, anlaşılır ve akıcı sayılabilir. Bence bir Orhan Pamuk klasiği bu durum. :)

Çağrışım: Daha önceden okuduğum Orhan Pamuk romanlarına benzer bir tat aldığımı düşünüyorum. Okunabilirliği oldukça yüksek bir kitap bana göre ve okuduğunuzda boşa geçen bir zaman hissi oluşturmuyor. Beyşehir’de doğan Mevlüt’ün İstanbul’a taşınması, hızla değişen İstanbul hayatında sürekli çalışarak hayata tutunması ve paralelinde geçen özel hayatı konu alınıyor. Bu romanda Orhan Pamuk’un yoksul kentlerde geçen hayatları konu edinmiş diğer romanları gibi Nişantaşı, Beyoğlunda değil Kültepe, Duttepe gibi semtlerde geçiyor. Özetle İstanbulun evrimleşmesine ve nesiller arası geçişlere şahit olacağınız bir roman.

Kendime Notlar: İstanbulda başlayıp Ankarada bitirdiğim bir kitap. Ankarada yaşamaya başlamamın ilk ayında bu kitabı tamamladım. Okurken birkez daha doğru karar verdiğimi artık İstanbulda yaşamak istemediğimi kendimde netleştirmiş oldum. Hayatın sürekli değiştiği ve bu bağlamda öğrenme ve değişimin asla bitmeyeceğinin altı çiziliyor romanda seve isteye okuduğum bir kitap oldu, okumaya heves edenlere tavsiye ediyorum.

--

--