Stage bij Kameraki: in volle vaart vooruit

An(neke)
3 min readFeb 4, 2018

--

Ging deze video wat te snel? Dan heb je al een goed idee van mijn eerste twee weken stage. ‘Snel, sneller, snelst’, dat is eigenlijk echt hoe ik de voorbije twee weken kan beschrijven. De dagen zijn vooruit gegaan. Elke dag leerde ik wel iets nieuws en ik heb nog geen minuut stilgezeten… en dat is natuurlijk geweldig.

Wie, wat, waar, wanneer, waarom, hoe?

Laat ik even van het begin beginnen. Sinds 22 januari doe ik stage bij Kameraki Medialaan, een online productiehuis. De videoproducers, een tiental, maken online video’s voor HLN Showbizz, voor hun eigen fashion & beauty-kanaal Contour en ze maken ook videocontent voor de eigen Medialaan-merken (zoals VTM Koken, Nieuwsbrief, Joe, QMusic, …). Kortom: ze maken echt content van A tot Z en doorlopen heel het proces.

You name it, they can do it.

Tijdens mijn eerste twee weken waren we met drie stagiairs. Zo zorgen ze bij Kameraki ervoor dat stagiairs van elkaar kunnen leren. Meestal ben je met twee stagiairs aan het werk maar dat is zeker geen probleem want er is altijd genoeg te doen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde, natuurlijk.

Challenge: Als je iets wil doen, moet je ervoor gaan

De eerste week van mijn stage was ik vooral bezig met HLN Showbizz. Dat betekent dat ik vooral in opdracht van Het Laatste Nieuws werkte. Zo maakte ik op mijn eerste dag een video over “10 dingen die je nog niet wist over Ed Sheeran”, maar mocht ik ook met mijn eigen ideeën afkomen zoals “Ellen DeGeneres wordt 60, en andere celebs die er jonger uitzien dat hun leeftijd”.

Een tip die ik kreeg op mijn stageplaats: “Als je iets wilt doen, moet je het vragen”, anders zal je altijd hetzelfde doen. Je moet dus zelf zo veel mogelijk kansen grijpen. Zo kreeg ik al de kans om mee de productie te doen voor VTM Koken en Contour, mocht ik zelf al een paar keer filmen en bracht ik zelf ook al enkele ideeën aan. Je krijgt bij Kameraki heel wat kansen en dat is heel fijn.

NEXT CHALLENGE: Mijn horizon verruimen

De uitdaging voor de volgende weken: mijn horizon verruimen. Ik weet wat ik kan maar nu wil ik vooral nog meer kunnen, weten, doen en ontdekken. Morgen begint mijn derde week stage en ik kijk al uit naar alle nieuwe dingen die ik weer zal mogen doen. Met een klein ‘stresske’ maar met even veel goesting ga ik er ‘een lap’ op geven.

Binnen een paar weken volgt de volgende update, tot dan!

Wist je trouwens dat de rode puntjes rond mij de scherpte aanduiden, superhandig!

--

--