مزایا و معایب نیلینگ

Armico
3 min readJul 12, 2022

نیلینگ یا میخکوبی روش خلاقانه مهندسین استرالیایی بود که در حدود دهه شصت میلادی جهت پایدارسازی جدار تونل بکار گرفته شد. روش اجرای کار نیلینگ به این صورت است که ابتدا دیواره­ها رگلاژ می­شوند. سپس شبکه­های مش­های فولادی بوسیله میخ­های 50 سانتیمتری نصب می­شوند و روی آن به ضخامت حدود 10 تا 15 سانتیمتر بتن پاشی می­شود. در ادامه به اطلس کوپو و معدن چیست میپردازیم..

در مقایسه با روش انکراژ به تجهیزات کمتری نیاز داد.

  • در مقایسه با انکراژ محدوده ی کمتری از خاک مسلح می شود.
  • روش نیلینگ هزینه ی کمتری نسبت به روش انکراژ و دیوار های وزنی بتنی دارد.
  • در بین روش های اجرای سازه نگهبان، روش نیلینگ در عبور و مرور و حمل و نقل وسایل و …

کمتر اختلال ایجاد می کند. نیلینگ

نیلینگ
  • اجرای سازه نگهبان به روش نیلینگ در مقایسه با روش انکراژ به مصالح کمتری نیاز دارد، همچنین سرعت اجرای بالاتری نیز دارند.
  • در مواقعی که حفاری نیل با موانعی مثل تاسیسات شهری و … برخورد می کند، خطرات کمتری را نسبت به روش انکراژ دارد و در این مواقع می توان با تغییر شیب، محل حفاری چاهک ها را به آسانی تغییر داد.
  • نیلینگ با توجه به سازه نگهبان خرپایی که در پایین گود فضای زیادی را اشغال می کند، قسمت انتهایی سازه ی نگهبان اجرا شده به روش نیلینگ برای اجرای انواع عملیات اجرایی بدون اشغال فضا در دسترس می باشد.

اطلس کوپکو چیست ؟

شرکت صنعتی سوئدی می‌باشد، که در سال ۱۸۷۳ تأسیس شده است. این شرکت، تولیدکننده انواع ابزار و تجهیزات صنعتی می‌باشد.

اطلس کوپکو یک گروه صنعتی بین‌المللی است، که دفتر مرکزی آن در شهر استکهلم، سوئد قرار دارد. در سال ۲۰۱۰ این شرکت بالغ بر ۶۹٬۸۸ میلیارد کرون درآمد داشته است. شمار کارکنان آن، بیش از ۳۳٬۰۰۰ نفر می‌باشد. در حال حاضر اطلس کوپکو مالک ۶۸ کارخانه تولید تجهیزات صنعتی است، که در ۲۰ کشور گسترده می‌باشند.

در سال 2014 شرکت اطلس کوپکو 140 امین سالگرد تاسیسش را جشن گرفت. اطلس کوپکو یک شرکت سوئدی است که در سال 1837 تاسیس شد. بیش از 44000 نفر برای این شرکت در 100 سایت اطلس کوپکو تولیدی مختلف در 20 کشور در سرتاسر دنیا کار می کنند. این شرکت گستره ی وسیعی از تجهیزات صنعتی را از کمپرسورهای هوا و گاز، دیزل کمپرسور، دیزل ژنراتور، تا تجهیزات معدن و حفاری ، ولو های صنعتی و کوپلینگ ها و … تولید میکند.

اطلس کوپکو

بی شک اطلس کوپکو با بیش از 140 سال سابقه جزو معتبر ترین برندهای کمپرسور هوا میباشد.

اکتشاف معدن چیست؟

معدن محلی است که در آن انواع فلزات و سنگها که دارای ارزش اقتصادی هستند، انباشته شده اند.معادن‌کاری یا کـان‌گری به عمل استخراج کانی‌های ارزشمند یا دیگر مواد از زمین و معمولاً از معادن گفته می‌شود. معادن به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: معادن سطحی معادن زیرزمینی هر کدام از دسته‌های بالا دارای زیر مجموعه‌های مختلفی هستند که با توجه به نوع ماده معدنی و شکل کانسار دسته بندی می‌شوند. یک نوع از دسته بندی معادن شامل نوع ماده معدنی می‌شود که به دو دسته زغالی و غیر زغالی تقسیم می‌شود.

معادن موجود در ایران اکتشاف معادن ایران به طریق علمى از 1318 ش آغاز گردید و در آن سال در ادارهى کل معادن وقت یک واحد زمینشناسى و اکتشافى دایر شد. در 1375 ش در سطح کشور 1.257 تعاونى معادن به ثبت رسیده بود که از میان آنها 730 واحد با سرمایهى 19.957 میلیون ریال فعال بودند.
ایران، دومین ذخایر نفتی جهان، یازده در صد ذخایر ثابت شده نفتی زمین معادل ۱۳۰ میلیارد بشکه، و نیز دومین ذخایر گازی جهان، هجده در صد ذخایر ثابت شده گاز طبیعی، معادل ۲۶ تریلیون متر مکعب را در اختیار خود دارد. دیگر معادن مهم کشور عبارتاند از: معادن ذغال سنگ، نیکل، کبالت، نقره، گوگود، و اورانیوم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از نیلینگ، اطلس کوپکو، معدن چیست به وب سایت آرمیکو https://armico.ir/ مراجعه کنید.

--

--