آموزش وردپرس و طراحی سایت بدون کدنویسی

راهنمای کامل و آموزش وردپرس

وردپرس قطعاً به معرفی رسمی نیاز ندارد ، زیرا این محبوب ترین پلتفرم وبلاگ نویسی است که به سرعت جای خود را در دل هر وب مستر ایجاد کرد.

با این حال ، اگر تازه کار هستید و می خواهید خود را با ظرافت های مختلف توسعه وب متمایز کنید و آموزش وردپرس را از بهترین منبع دریافت کنید ، لازم به ذکر است که وردپرس در سال 2003 شروع به کار کرد. این به عنوان راهی برای آسان تر کردن محتوای بدون نیاز به وب سایت ها راه اندازی شد. برای دانستن هر کد بله ، درست است ، شما نیازی به دانستن هیچ کد برای ایجاد وب سایت با وردپرس ندارید! و در این آموزش گام به گام وردپرس نشان خواهیم داد که ایجاد یک چقدر ساده است!

از آن زمان ، وردپرس به بزرگترین ابزار ایجاد وب سایت خود میزبانی در جهان تبدیل شده است که در میلیون ها سایت مورد استفاده قرار می گیرد و روزانه توسط ده ها میلیون انسان مشاهده می شود. امروزه حدود 74.6 میلیون وب سایت به وردپرس بستگی دارند.

بنابراین دلیل محبوبیت روزافزون وردپرس چیست؟

  • وردپرس یک نرم افزار منبع باز است ، به این معنی که می توان آن را آزادانه توسط هر کسی استفاده کرد ، تغییر داد یا تغییر داد.
  • اگرچه WordPress به عنوان یک سیستم وبلاگ نویسی آغاز شد ، اما اکنون یکی از قدرتمندترین سیستم های مدیریت محتوا است. وردپرس به شما امکان می دهد افزونه ها ، مضامین و ابزارک هایی را ایجاد کنید که به شما در ایجاد هر نوع سایتی که می خواهید کمک کند: یک وب سایت تجاری ، یک فروشگاه اینترنتی یا یک سایت عضویت به راحتی با وردپرس ایجاد می شود.
  • یادگیری آن آسان است زیرا هزاران آموزش و راهنمای وردپرس وجود دارد که همه جنبه های این CMS را پوشش می دهد.

این واقعیت که شما برای استفاده از وردپرس به هیچ دانش کدنویشی احتیاج ندارید بسیار عالی است. اما اگر شما همیشه تصمیم گرفتید با استفاده از وب سایت WordPress خود میزبان وردپرس این امکان را بدست آورید ، می توانید کد PHP خود را اضافه کنید ، با استفاده از CSS موضوع خود را تغییر دهید ، با اجرای نمایش داده های MySQL در پایگاه داده و موارد دیگر تغییرات مستقیم در سایت خود ایجاد کنید. .

با این گفته ، تاکنون باید متقاعد شوید که وردپرس گزینه مناسبی برای وب سایت یا وبلاگ شما است. بدون ضرب و شتم در اطراف بوش ، بیایید با آموزش وردپرس برای شروع کنیم.

ما همچنین یک راهنمای ویدیویی وردپرس را به صورت مرحله به مرحله در مورد چگونگی ساخت یک وب سایت رایگان وردپرس در آماده کرده ایم.

اما اگر به یک آموزش عمیق تر نیاز دارید ، ادامه مطلب را در زیر بخوانید.

فهرست آموزش وردپرس

  • نصب وردپرس در هاست
  • مدیریت وب سایت وردپرس
  • دسترسی به داشبورد وردپرس
  • پیمایش در داشبورد وردپرس
  • تنظیمات اصلیُ وردپرس
  • ارسال اولین پست
  • با استفاده از دسته بندی ها و برچسب ها
  • ایجاد صفحه در وردپرس
  • مدیریت نظرات وردپرس
  • سفارشی سازی وب سایت وردپرس
  • نصب مضامین وردپرس
  • نصب افزونه های وردپرس
  • افزودن ابزارک
  • به روزرسانی سایت وردپرس
  • تهیه نسخه پشتیبان از سایت وردپرس
  • با استفاده از افزونه WordPress
  • با استفاده از FTP و phpMyAdmin
  • بهینه سازی عملکرد وردپرس
  • با استفاده از افزونه های ذخیره سازی وردپرس
  • بهینه سازی تصاویر وردپرس
  • بهترین روشها

نصب وردپرس در 000webhost

نصب وردپرس در مطمئناً راه درستی است ، زیرا یک سرویس میزبانی وب سایت کاربر پسند و رایگان است — شما مجبور به صرف یک سکه در میزبانی وب نیستید ، این کار هنگام شروع کار با وب سایت خود بسیار مهم است. . و مهمتر از همه ، تنظیم وردپرس در بسیار ساده است و حتی یک مبتدی نیز می تواند به صورت کارآمد آنرا اداره کند. رابط کاربری آسان ، کل نصب را به یک فرآیند روان تبدیل می کند. بنابراین ، بیایید ببینیم چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

مراحل نصب را می توان از طریق نصب مشهور پنج دقیقه ای وردپرس تکمیل کرد (به آموزش نحوه نصب دستی وردپرس به صورت دستی مراجعه کنید) یا از طریق نصب خودکار . برای نصب وردپرس از طریق نصب خودکار این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  1. به برنامه خود دسترسی پیدا کرده و بر روی نصب وب سایت تحت Build WordPress وب کلیک کنید .
  2. روی دکمه Install کلیک کنید و مراحل نصب شروع می شود.
  3. پس از اتمام نصب ، روی دکمه صفحه پیکربندی WordPress بروید .
  4. زبان خود را انتخاب کنید و ادامه را فشار دهید .
  5. در صفحه بعدی عنوان سایت و جزئیات سرپرست خود را وارد کنید. با کلیک روی نصب وردپرس ادامه دهید .

بازی

اکنون وردپرس نصب شده است و می توانید با ایجاد وب سایت وردپرس خود اقدام کنید.

مدیریت وب سایت وردپرس

همانطور که مشاهده می کنید نصب وردپرس یک فرایند ساده است. به خصوص در ! در بخش آموزش وردپرس زیر نحوه مدیریت وب سایت وردپرس را خواهید فهمید.

دسترسی به داشبورد وردپرس

پس از اتمام مراحل نصب ، مستقیماً به داشبورد سرور وردپرس هدایت می شوید. هر وقت بعد مجبور شوید از یکی از URL های زیر برای دسترسی به منطقه مدیر وردپرس استفاده کنید:

برای دسترسی به داشبورد شما باید از اعتبار سرور WordPress که هنگام نصب وارد کرده اید استفاده کنید.

اگر رمز عبور را فراموش کرده اید ، می توانید با فشار دادن رمز فراموش شده ، آن را دوباره تنظیم کنید؟ دکمه.

پیمایش در داشبورد وردپرس

داشبورد وردپرس ساخته شده است تا به شما در مدیریت سایت خود کمک کند. بخش Welcome to WordPress را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. در این بخش ، می توانید به سرعت به همه موارد مورد نیاز برای شروع کار با WordPress دسترسی پیدا کنید ، مانند نوشتن اولین وبلاگ خود یا اضافه کردن صفحه در مورد ، یا مشاهده سایت خود ، یا مدیریت ابزارک ها ، نظرات و غیره اگر به وردپرس خوش آمدید وجود ندارد یا شما آن را ناخواسته حذف کرد ، به گوشه گزینه سمت راست خود بروید و گزینه Welcome (گزینه Welcome) را بزنید.

چندین بخش دیگر را در صفحه اصلی سرپرست پیدا خواهید کرد:

  • با یک نگاه ، نشان می دهد کدام مضمون را اجرا می کنید ، تعداد پست ها و صفحات شما و فعالیت های اخیر دیگر.
  • بخش دیگر ، Quick Draft است که می خواهید در هنگام ارسال سریع مطلب مورد استفاده قرار بگیرید. با این حال ، ویژگی های مختلف قالب بندی که در بخش پست ها دریافت خواهید کرد را به دست نخواهید آورد اما این یک روش سریع برای ایجاد پیش نویس پست است.
  • کادر فعالیت آخرین ارسال ها و نظرات را نشان می دهد.
  • در کادر اخبار وردپرس می توانید آخرین اخبار مربوط به وردپرس را مشاهده کنید.

در سمت چپ صفحه نمایش خود ، نوار پیمایش اصلی را برای استفاده از داشبورد وردپرس خود دارید.

بازی

تنظیمات اصلی وردپرس

بیایید نگاهی به تنظیمات اساسی مورد نیاز برای استفاده از سایت وردپرسی خود بیاندازید. بنابراین ، هنگامی که به نوار پیمایش به تنظیمات می روید ، خواهید یافت:

  • عمومی . در اینجا می توانید URL اصلی ، منطقه زمانی ، عنوان و توضیحات وب سایت خود را تغییر دهید.
  • نوشتن . در این بخش می توانید طبقه بندی پیش فرض و قالب ارسال خود را تنظیم کنید. آیا می خواهید پست ها را از طریق ایمیل ارسال کنید؟ این ویژگی را در اینجا پیکربندی کنید.
  • خواندن . در اینجا می توانید صفحه اول را انتخاب کنید: آیا آخرین پست یا صفحه استاتیک را نشان می دهد. همچنین می توانید تعداد صفحات وبلاگ نشان داده شود و بازدید کنندگان شما پست کامل یا فقط یک خلاصه را کنترل کنند.
  • بحث . در این بخش می توانید تنظیمات مربوط به نظرات را پیکربندی کنید. می توانید با تنظیمات تنظیمات پیش فرض نظر شروع کنید.
  • رسانه ها . در این بخش می توانید اندازه پیش فرض تصویر را تغییر داده و نحوه سازماندهی پرونده های خود را انتخاب کنید.
  • یکتا . پیوندهای ارتباطی به شما امکان می دهد ساختار URL پست های خود را کنترل کنید.

ارسال اولین پست

یکی از مزایای بسیار زیاد وردپرس این است که انتشار مطالب تازه با افزودن پست های جدید بسیار آسان است.

برای ایجاد یک پست جدید ، دکمه Add New را در بخش Posts کلیک کنید . شما خود را در صفحه ایجاد کننده محتوا خواهید دید که بسیار شبیه هر پردازنده کلمه است.

بخش محتوا در دو زبانه مشاهده می شود: نمایش تصویری و نمای متن . بصری نمایش نشان می دهد متن را به عنوان آن را در صفحه نهایی و به نظر می رسد متن نظر شما را پست در فرمت HTML را نشان می دهد.

درست در بالای بخش محتوا ، نوار ابزار ویرایشگر پست وجود دارد که به شما در قالب بندی پست کمک می کند. این ویژگی های مختلفی دارد ، به عنوان مثال: Bold (که متن شما را ضرب و شتم می کند ) ، italic (که متن شما را بطور کامل تغییر می دهد) ، زیرنویس (که متن مورد نظر را برجسته می کند) ، رسانه را اضافه کنید (جایی که می توانید عکس ها و فیلم ها را در آن وارد کنید) ارسال) ، برچسب های HTML ، تراز کردن متن و دیگران.

در سمت راست ، یک دکمه Draft پیدا خواهید کرد که به شما امکان می دهد کار خود را ذخیره کنید و بعداً به آن برگردید. در کنار دکمه پیش نویس ، یک دکمه پیش نمایش وجود دارد که به شما نشان می دهد وقتی شما انتشار می دهید ، چگونه پست در وبلاگ ظاهر می شود.

در مرحله بعد می توانید دید پست خود را تغییر دهید. عمومی گزینه اجازه می دهد تا شما را به چوب پست در صفحه اول. در این بخش همچنین به شما امکان می دهد تا پست را برای دیرتر برنامه ریزی کنید تا بلافاصله آن را منتشر کنید.

با حرکت به پایین صفحه ، شما بخشی دارید که به شما اجازه می دهد یک دسته را انتخاب کنید و برچسب ها را به پست خود اضافه کنید.

بازی

نکات PRO

برای به دست آوردن مزایای سئو از پست خود ، لازم است که پست شما از یک ساختار استاندارد خاص پیروی کند که شامل موارد زیر است:

  1. عنوان . یک عنوان به این نکته نگاه می کند که مقاله در مورد خوانندگان چیست. مهم نیست که بدنه اصلی مقاله چقدر خوب باشد ، اگر عنوانی همان اندازه وسوسه انگیز نداشته باشد ، از هرگونه توجه محروم می ماند ، این آخرین چیزی است که شما می خواهید.
  2. قالب ارسال . این بدن اصلی پست است که در آنجا صحبت را انجام می دهید. برای استفاده بیشتر از برچسب های H2 و H3 برای نمایش بیشترین موتور موتور ، توصیه می شود پست خود را متناسب با آن قالب بندی کنید. علاوه بر این ، سعی کنید برای تقویت خوانایی آن ، زیرنویس ها و نشانگرهایی را در پست قرار دهید.
  3. تصویر برجسته . تصویر برجسته یا تصویر کوچک پست تصویری نمایشی است که در کنار پست شما قرار دارد. ضروری است که از یک تصویر مناسب با پست های خود استفاده کنید. این نه تنها خوانندگان را به خود جلب می کند ، بلکه باعث جذابیت زیبایی وب سایت شما می شود.

این تنها چیزی است که شما باید برای انتشار پست خود بدانید.

با استفاده از دسته بندی ها و برچسب ها

دسته بندی های WordPress به شما امکان می دهد تا پست های خود را توسط موضوعات ترتیب دهید تا بتوانید مطالب خود را آسان تر پیدا کنید. برای افزودن یک دسته جدید ، به پست ها و دسته ها بروید :

  1. با کلیک بر روی رده .
  2. این گروه را نام ببرید و یک Slug اضافه کنید که یک URL کوتاه برای گروه شما است. اگر می خواهید ، حتی می توانید سلسله مراتب را به آن دسته اضافه کنید و آن را در رده والدین قرار دهید.

همچنین می توانید برچسب های وردپرس را به همین روش اضافه کنید . بر روی برچسب ها در داشبورد کلیک کنید . برای اضافه کردن یک برچسب جدید ، همانطور که برای دسته ها انجام دادید ، یک اسم مناسب و یک کلاهبرداری بدهید.

بین دسته های وردپرس و برچسب های وردپرس تفاوت معنی داری وجود دارد. دسته بندی های WordPress بر اساس این واقعیت است که دسته بندی ها به شما کمک می کنند تا پست شما را با سایر پست های مشابه گروه بندی کنند ، اما از برچسب ها برای ایجاد گروه هایی استفاده می شود که در چند دسته قرار می گیرند. مثال: زیبایی یک دسته است ، در حالی که لب ها ، چشم ها ، موها برچسب ها را تشکیل می دهند. شما در حال ریزش هستید ، درست است؟

ایجاد صفحه در وردپرس

صفحات برای محتوای استاتیک طراحی شده اند ، حتی اگر می توانید هر زمان که دوست دارید ، آنها را تغییر یا به روز کنید. برای دیدن صفحاتی که سایت شما در حال حاضر دارد ، همه صفحات را از بخش پیمایش انتخاب کنید.

با کلیک بر روی دکمه Add New ( بخش) در قسمت Pages می توانید صفحات جدید اضافه کنید .

اضافه کردن یک صفحه جدید بسیار شبیه به اضافه کردن یک پست جدید است ، به جز اینکه شما امکان استفاده از دسته ها یا برچسب ها برای صفحات را ندارید. با این حال ، صفحات می توانند دارای صفحات والدین باشند. بنابراین ، اگر می خواهید صفحه به عنوان فرزند صفحه دیگری وجود داشته باشد ، کافی است ستون صفحه را در قسمت فهرست قرار دهید و آن را به عنوان مورد منوی کشویی از صفحه پدر و مادر ظاهر کنید.

باید توجه داشته باشید که یک صفحه جدید به طور خودکار به منو اضافه نمی شود. برای این کار باید به بخش منو بروید و صفحه جدید را به منوی دلخواه اضافه کنید. منو تواند در زیر یافت ظاهر در بخش ناوبری از داشبورد . می توانید با چک کردن کادر روی آن و کلیک بر روی افزودن به فهرست ، صفحه را به فهرست اضافه کنید .

بازی

پست های وردپرس در مقابل صفحات

باید دقت کرد که یک پستی با صفحه متفاوت است. ارسال ها چیزی نیست جز مطالب وبلاگ شما که هر از گاهی به آنها وارد می شوید و به ترتیب زمانی معکوس در وبلاگ خود فهرست می شوید. از طرف دیگر ، صفحات را به صفحات About Us و Contact Us با وب سایت خود مرتبط کنید ، که به صورت ایستا بوده و به ندرت ایجاد شده اند. ما در ادامه در آموزش وردپرس به اطلاعات بیشتر در مورد صفحات وردپرس خواهیم پرداخت

مدیریت نظرات وردپرس

هر پست منطقه ای را در زیر آن دارد تا بازدید کنندگان بتوانند نظر خود را ترک کنند. این همان چیزی است که باعث تعامل پست ها می شود.

نظرات بخش بر روی داشبورد اجازه می دهد تا شما را به تصویب، پاسخ، ویرایش، سطل زباله یا هرزنامه نظر از داشبورد است. این نظر فقط هنگام تأیید در وب سایت زیر پست شما بصورت زنده ظاهر می شود.

سفارشی سازی وب سایت وردپرس

یکی از بهترین قسمت های وب سایت وردپرس گزینه هایی است که به سرعت قابل تنظیم است که شما را در دسترس شما قرار می دهد. برای دیدن روش های مختلف سفارشی سازی سایت وردپرس ، سایر راهنمای وردپرس ما را ببینید.

نصب مضامین وردپرس

یک موضوع به شما امکان می دهد ظاهر و طراحی وب سایت وردپرس خود را از جمله رنگ ها ، چیدمان صفحه و قلم ها کنترل کنید. می توانید یک موضوع رایگان دریافت کنید یا می توانید مبلغی را برای یک حق بیمه پرداخت کنید. در راهنمای ما بیشتر به تم های رایگان توجه خواهیم کرد.

برای مدیریت مضامین وردپرس ، از بخش ناوبری در داشبورد خود ظاهر و تم را انتخاب کنید.

برای نصب یک موضوع جدید ، دکمه Add New را کلیک کنید. این شما را به فهرست راهنمایی با مضامین رایگان سوق می دهد. برای یافتن موضوعی که می خواهید از آن استفاده کنید ، از جستجو یا فیلترها استفاده کنید. پس از انتخاب موضوعی که دوست دارید ، بر روی دکمه Preview کلیک کنید تا ببینید چگونه در سایت شما ظاهر می شود. اگر از نتیجه کار راضی هستید ، دکمه Install را بزنید.

بازی

می توانید با کمک ابزار سفارشی سازی موضوع در وردپرس ، موضوع از قبل نصب شده خود را سفارشی سازی کنید. به سادگی بر روی ظاهر در منوی سمت چپ کلیک کنید ، و بر روی Customize کلیک کنید . از آنجا می توانید با تغییر هویت سایت ، رنگ ها ، تصویر پس زمینه ، منوها ، ابزارک ها و غیره ، موضوع فعلی را مطابق نیاز خود تنظیم کنید.

بازی

این تمام چیزی است که برای تغییر ظاهر وب سایت وردپرس لازم است!

نصب افزونه های وردپرس

افزونه ها افزونه هایی هستند که به منظور گسترش قابلیت های آن و افزودن ویژگی های جدید به وب سایت می توانند در وردپرس نصب شوند.

تقریباً برای همه چیز افزونه وجود دارد. از اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی گرفته تا بهبود امنیت سایت شما گرفته تا داده هایی درباره نحوه بازدید افراد از سایت شما و بهینه سازی موتور جستجو.

برای اضافه کردن یک پلاگین جدید، با کلیک بر روی اضافه کردن جدید دکمه زیر پلاگین بخش. از میان موارد برگزیده ، محبوب ، پیشنهادی ، موارد دلخواه انتخاب کنید یا کلید واژه را در قسمت جستجو وارد کنید تا افزونه مورد نظر خود را پیدا کنید. برای نصب افزونه ، دکمه های نصب و سپس فعال کردن را فشار دهید.

بارگذاری پلاگین دکمه در بالای اجازه می دهد تا به شما برای آپلود پلاگین که خریداری شده اند.

بیشتر افزونه ها آیتم جدیدی را در منوی پیمایش خود به شما می دهند: اینجاست که می توانید افزونه خود را کنترل کنید.

بازی

نکات PRO

هنگام انتخاب یک افزونه ، بهتر است بررسی کنید که آیا با آخرین نسخه وردپرس سازگار است یا خیر. با بررسی تاریخ به روزرسانی آن ، این امر قابل مشاهده است. همچنین ، بررسی کنید که افزونه چند رتبه دارد. یک افزونه قدیمی یا یک پلاگین با کیفیت پایین ممکن است باعث ایجاد مشکل در سایت شما شود.

افزودن ابزارک

ابزارک ها به شما امکان می دهند تا طرح و محتوای سایت خود را به سادگی و سریع تغییر دهید.

از بخش داشبورد ، در قسمت Appearance ، به ابزارکها قابل دسترسی است .

لیستی از ابزارکهای موجود را مشاهده خواهید کرد. از طرف ، مناطقی دارید که می توانید ویجت های خود را در آن قرار دهید. به طور پیش فرض شما باید Primary Sidebar ، نوار محتوا و یک ابزارک Footer Widget را داشته باشید . با این حال ، تعداد ابزارک ها به موضوع وردپرس مورد استفاده بستگی دارد.

برای افزودن ویجت ، کافی است محلی را که می خواهید ویجت باشد ، گسترش دهید ، ویجت را در آنجا بکشید و رها کنید و روی ذخیره کلیک کنید .

برای حذف ویجت ، کافیست آن را کلیک کنید و آن را از ناحیه ویجت بکشید. اگر می خواهید متن مورد نظر خود را به ویجت اضافه کنید ، ویجت متن ساده را انتخاب کنید و سپس متن یا کد HTML را در آنجا قرار دهید.

بازی

به روزرسانی سایت وردپرس

وردپرس خود به روزرسانی های کوچکی را انجام می دهد ، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد آن نیست. بزرگترها گزینه به روزرسانی در زمان انتخابی را به شما می دهند. در ضمن می توانید به ویژگی های بروزرسانی نگاه کنید یا سایت خود را در حالت نگهداری قرار دهید.

سه مورد وجود دارد که باید همیشه در سایت وردپرس خود را به روز کنید: خود WordPress ، مضامین و افزونه ها. می توانید سایت خود را از بخش Update در نوار پیمایش به روز کنید .

بسیار مهم است که کل سایت وردپرس خود را به روز کنید. به این دلیل است که وقتی یک افزونه یا یک موضوع به روز می شود ، ممکن است قابلیت های جدید و رفع اشکال را دریافت کنید. همچنین ایمن و سریع یک وب سایت وردپرس یک بخش اساسی است.

تهیه نسخه پشتیبان از سایت وردپرس

تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت وردپرس به معنای اطمینان از ایمن نگه داشتن کلیه اطلاعات شما در یک مکان جایگزین است. در صورت بروز مشکلی در سایت وردپرس ، یک نسخه پشتیبان تهیه راهی مناسب برای اطمینان از بازگشت همه پرونده های شما به وضعیت اصلی آنها است.

نکات PRO

برای جلوگیری از هرگونه شگفتی ناخوشایند ، وب سایت خود را هرچه بیشتر ممکن تهیه کنید و از آنها پشتیبان تهیه کنید. گاهی اوقات ، هنگام جابجایی ، حذف یا ویرایش پرونده های وردپرس خود ، متوجه خطایی یا تغییر در وب سایت خود خواهید شد که اصلاح آن بسیار مشکل و زمان بر است. به همین دلیل تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت وردپرس شما بسیار مهم است.

با استفاده از افزونه WordPress

یکی از بهترین روشها برای تهیه نسخه پشتیبان از سایت وردپرس استفاده از افزونه All-In-One WP Migration است که در از قبل نصب شده است.

برای ایجاد نسخه پشتیبان از وردپرس خود ، روی افزونه All-In-One WP Migration که در منوی وردپرس Admin قابل مشاهده است ، کلیک کنید . گزینه های Export ، Import و Backup در دسترس خواهد بود. برای رفتن به صفحه Export Site روی Export کلیک کنید و سپس دکمه Export To را انتخاب کنید. از شما خواسته می شود مکانی را برای ذخیره فایلهای WordPress تازه صادر شده خود انتخاب کنید:

  • فایل
  • FTP
  • DropBox
  • درایو گوگل
  • آمازون S3
  • یک درایو
  • جعبه

اگر می خواهید فایل های پشتیبان را در رایانه خود ذخیره کنید ، اولین گزینه را انتخاب کنید. تنها کاری که شما برای انجام آن باقی مانده اینست که روی بارگیری کلیک کنید و همه شما تمام شده است.

از این نقطه به بعد، شما قادر خواهید بود به واردات تمام فایل های وردپرس محافظت شما و پایگاه داده بر روی جدید یا موجود به عنوان مثال وردپرس خود را زیر گام های تقریبا یکسان است. تنها تفاوت این است که وقتی پلاگین All-In-One WP Migration را با موفقیت در وب سایت جدید خود بارگیری کرده اید ، حتماً به جای Export گزینه Import را انتخاب کنید . با استفاده از تقریباً هر تلاشی ، شما قادر خواهید بود تمام تم ها ، تصاویر ، متن ، افزونه ها ، ابزارک ها و سایر موارد خود را دقیقاً مانند گذشته ببینید.

با استفاده از FTP و phpMyAdmin

روش های بیشتری برای ایجاد نسخه پشتیبان از سایت وردپرس شما وجود دارد. یکی از راه های تهیه نسخه پشتیبان از پرونده های خود به روشی ایمن و ساده ، از طریق یک سرویس دهنده FTP مانند Filezilla یا Cyberduck است. اگر نتوانید به قسمت مدیریت وردپرس خود دسترسی پیدا کنید ، این روش بسیار مفید است.

برای تهیه نسخه پشتیبان از پرونده های وردپرس خود با استفاده از FTP ، این مراحل را دنبال کنید:

  1. فعال کردن انتقال FTP گزینه در پنل، عمومی صفحه تنظیمات.
  2. جزئیات تأیید اعتبار FTP (نام میزبان و نام کاربری) را از همان صفحه تنظیمات عمومی کپی کنید .
  3. سرویس گیرنده FTP را باز کنید و با استفاده از جزئیات ذکر شده به سرور 000webhost وصل شوید.
  4. روی پوشه public_html راست کلیک کرده و بارگیری را انتخاب کنید .

به خاطر داشته باشید که با توجه به ماهیت FTP ، می توانید مدت زمان زیادی را برای بارگیری کلیه فایلهای وب سایت بگذرانید.

در حالی که فایلهای وردپرس بارگیری می شوند ، می توانید یک نسخه پشتیبان از بانک اطلاعاتی وردپرس ایجاد کنید. در 000webhost آسان است:

  • در حالی که در کنترل پنل 000webhost هستید ، روی نماد Manage Databases کلیک کنید .
  • برای دیتابیس مناسب روی مدیریت -> phpMyAdmin کلیک کنید .
  • شما به phpMyAdmin هدایت می شوید .
  • روی برگه Export کلیک کنید.
  • کلیک کنید برو .

خودشه! پس از بارگیری همه پرونده های وردپرس و بارگیری پرونده SQL کامل ، یک نسخه پشتیبان کامل از سایت وردپرس خود خواهید داشت.

اگرچه تهیه نسخه پشتیبان از FTP یک روش دستی و پشتیبان گیری برای تهیه نسخه پشتیبان از سایت وردپرس شما ، در مقایسه با صادرات و واردات All-In-One WP Migration است ، اما این یک روش نسبتاً آسان برای کپی کردن پایگاه داده وردپرس و فایل های شما در مکان دیگری است. در اصل ، تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که پرونده ها را بر روی سرویس دهنده FTP بارگیری کنید و سایت وردپرس شما ذخیره شود.

بهینه سازی عملکرد وردپرس

یک وردپرس آهسته یک ضربه گیر برای هر صاحب وب سایت است. هیچ بازدید کننده نمی خواهد منتظر بماند تا بیش از 3 ثانیه بارگذاری شود. متأسفانه وب سایتهای دارای وردپرس تمایل دارند با گذشت زمان کند شوند ، بنابراین توجه به بهینه سازی عملکرد وردپرس بسیار مهم است. در بخش بعدی آموزش وردپرس ما در مورد دلایل احتمالی وب سایت آهسته وردپرس صحبت خواهیم کرد و چند نکته در مورد بهینه سازی وردپرس ارائه می دهیم.

اگر مبتدی نیستید ، راهی بهتر از بررسی سرعت وب سایت خود از مرورگر خود می دانید. تقریباً همه مرورگرهای مدرن صفحات وب را ذخیره می کنند. وب سایتهای ذخیره شده تقریباً فوراً نمایش داده می شوند. به همین دلیل توصیه می شود از ابزارهایی مانند Google Pagespeed Insights یا Pingdom برای بررسی سرعت وب سایت خود استفاده کنید. همچنین در بررسی سرعت وب سایت در هنگام دسترسی از مکانهای مختلف جغرافیایی به شما کمک می کند. همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، توصیه می شود یک وب سایت کمتر از 3 ثانیه برای بارگیری داشته باشد. اگر زمان بالاتر می برید ، چند دلیل وجود دارد که:

  • میزبانی وردپرس به طور نادرست پیکربندی شده است.
  • حداقل یا بدون حافظه ذخیره سازی.
  • افزونه های بد : افزونه های ضعیف توسعه یافته می توانند سرعت وب سایت شما را به صورت تصاعدی صدمه بزنند.
  • سربار ناشی از اسکریپت های خارجی : تبلیغات ، لودرهای فونت و غیره نیز گاهی اوقات می توانند به یک تنگنا کارایی تبدیل شوند.

با استفاده از افزونه های ذخیره سازی وردپرس

ذخیره سازی افزونه ها احتمالاً ساده ترین راه برای سرعت بخشیدن به وردپرس هستند. با وجود میزبانی وردپرس در حال حاضر ، بیشتر کارهای انجام شده را برای شما انجام داده اید. دو افزونه caching در حال حاضر در WordPress شما نصب شده است:

  • افزونه کش صفحه . افزونه حافظه پنهانی صفحه ، هر زمان که درخواست شود ، فایلهای HTML تولید شده پویا را از طریق حافظه نهان در سرور ذخیره می کند. این امر باعث کاهش سربار اجرای نمایش داده های پایگاه داده و کد PHP می شود.
  • افزونه حافظه نهان مرورگر این افزونه با کاهش میزان درخواست های دریافتی در هر صفحه ، بار سرور را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، اگر هدر فایلهای مناسب را روی پرونده های استاتیک (تصاویر ، JavaScript ، CSS و غیره) قرار دهید ، مرورگرها می توانند فایلها را روی رایانه کاربر ذخیره کنند. با اجرای این تکنیک ، مرورگر بررسی می کند که آیا پرونده ها از آخرین درخواست تغییر کرده اند یا خیر ، فقط نسخه های ذخیره شده را به جای بارگذاری مجدد همه چیز از سرور ، نمایش می دهد.

اگرچه این افزونه ها برای هاستینگ وردپرس هاستینجر ایجاد شده اند ، اما بی عیب و نقص در 000webhost کار می کنند. می توانید این افزونه ها را در کنترل پنل مدیریت وردپرس خود پیدا کنید و کنترل کنید -> افزونه ها -> Must-Use ( بخش استفاده) .

نکات PRO

اگر برای سایت وردپرس خود تغییراتی ایجاد کرده اید ، اما هنوز نسخه قدیمی آن را مشاهده می کنید ، ممکن است افزونه های caching نسخه cached را به جای نسخه جدید نمایش دهند. اولین کاری که باید انجام دهید پاک کردن حافظه پنهان است. در افزونه Page Cache ما می توان این کار را با فشار دادن دکمه Purge Cache انجام داد .

افزونه های پیشرفته دیگری نیز وجود دارد که به بهینه سازی کلی یک وب سایت وردپرس نیز کمک می کند. موارد ذکر شده به شرح زیر است.

حافظه پنهان کش W3

حافظه نهان W3 دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست: یک راه حل جامع ذخیره سازی برای وب سایت های وردپرس. این نرم افزار CSS و JS minification ، حافظه پنهان شیء را به همراه حافظه پنهان پایگاه داده و حافظه نهان صفحه ارائه می دهد.

Minification فرآیندی است که توسط آن کاراکترهای غیر ضروری و فضاهای خالی از کد منبع خارج می شوند بدون اینکه به عملکرد آسیب برساند.

می توانید minison CSS و JavaScript را در بخش تنظیمات عمومی W3 Total Cache روشن کنید. برای روشن کردن minification ، به سادگی کادر فعال کردن را علامت بزنید و دکمه ذخیره همه تنظیمات را بزنید.

اگر به کنترل بیشتری نیاز دارید ، تنظیمات پیشرفته کوچک سازی در بخش Minify یافت می شود :

  • فقط دقیقاً کاری را که فکر می کنید انجام دهید ترکیب می کند: تمام پرونده های CSS را ترکیب می کند اما minification را انجام نمی دهد.
  • حذف نظر حفظ شده فقط نظرات را از پرونده های ترکیبی حذف می کند.
  • حذف خط شکست را می توان برای حذف شکست خط در فایلهای ترکیبی بررسی کرد

WP Super Cache

WP Super Cache دقیقاً مانند هموطن فوق الذکر خود ، یک انتخاب پلاگین ذخیره عالی است. همچنین می تواند تمام نیازهای ذخیره سازی وب سایت های مدرن را برآورده سازد. بعد از نصب ، می توانید با رفتن به تنظیمات -> WP Super Cache را ذخیره کنید . در اینجا می توانید بر روی دکمه Caching on radio موجود در بخش Easy کلیک کنید تا حافظه پنهان را فعال کرده یا تنظیمات پیشرفته را فعال کنید.

بهینه سازی تصاویر وردپرس

تصاویر اغلب می توانند در ناکارآمدی وب سایت وردپرس نقش ایفا کنند. بنابراین ، بهینه سازی تصاویر یعنی تغییر اندازه و فشرده سازی آنها در عین حفظ کیفیت و ساخت وب سایت شما بسیار مهم است! یک افزونه وردپرس WP Smush از این نظر بسیار قابل ذکر است. پس از نصب WP Smush ، کلیه تصاویری که در آینده بارگذاری می کنید ، در حال حاضر فشرده و بهینه شده اند. در اینجا مراحل دقیقی که می توانید برای بهینه سازی تصاویر موجود خود با آن استفاده کنید ، آورده شده است:

  1. از رسانه به WP Smush بروید .
  2. به پایین بروید و تنظیمات را انتخاب کنید تا تنظیمات متناسب با نیاز خود را تغییر دهید. می توانید همزمان 50 تصویر را خرد کنید.
  3. بر روی به روزرسانی تنظیمات کلیک کنید و شما آماده هستید.
  4. آمار فله smush را فشار دهید.

بهترین روشها

بهینه سازی وب سایت وردپرس شما باید یک روند مداوم باشد. در اینجا چند روش برتر وجود دارد که همیشه باید در نظر داشته باشید:

  • از موضوع وردپرس سبک وزن استفاده کنید . همیشه از مضامین وردپرس سبک وزن استفاده کنید زیرا بیشتر مضامین اضافه بار می تواند باعث کندی کل وب سایت شود.
  • وردپرس را به روز کنید . وردپرس اغلب به روز می شود. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما همیشه آخرین نسخه نصب شده را دارد.
  • نظرات را در صفحات جداگانه تقسیم کنید . دریافت نظرات همیشه بله بزرگ است! اما اگر پست شما نظرات بسیار زیادی دارد ، می تواند به یک خطر بارگذاری تبدیل شود. یک راه عالی برای حفظ بهره وری با رفتن به تنظیمات -> بحث است . در اینجا جعبه نظرات صفحات را بررسی کنید.
  • تم ها و افزونه های بلااستفاده را حذف کنید . اگر تم و پلاگین های بلااستفاده ای در وردپرس خود نصب کرده اید ، آنها را حذف کنید. شما نمی خواهید که این ناخواسته روی حساب میزبان شما بماند و وردپرس را کند کند.

در نتیجه

وردپرس روشی بسیار کاربر پسند و تعاملی برای میزبانی وب سایت شما است. و آموزش وردپرس ما نشان داد که نصب این CMS بر روی چقدر آسان است. یكی از دلایلی كه وردپرس به این محبوبیت گسترده دست یافت ، توانایی آن برای شخصی سازی و ویرایش است ، بنا بر نیاز به طور مستقیم از باطن ، بدون استخدام كاری حرفه ای یا نوشتن یك كد رمز. درک برخی از ویژگی های وردپرس به راحتی قابل درک است که حتی نیازی به آنها در این راهنمای وردپرس درج نمی شود.

اما این فقط به آن مربوط نمی شود. شما می توانید وب سایت وردپرس خود را با رسانه های اجتماعی و سایر API های شخص ثالث ادغام کنید تا بیشتر عملکرد آن را تقویت کنید. حتی می توانید موتور جستجوی سفارشی Google و سایر عملکردهای مرتبط را به آن اضافه کنید. این گفته مطمئناً است — با چند نکته و ترفند ، می توان با استفاده از وردپرس کارهای زیادی انجام داد. در همین راستا ، امیدواریم که این آموزش وردپرس به شما در ایجاد وب سایت وردپرس خود در کمک کرده باشد.

آیا می خواهید درباره WordPress اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ آموزش وردپرس Hostinger را مشاهده کنید که وردپرس را از A تا Z پوشش می دهد.

منبع:

https://webkima.com/wordpress-tutorials/

https://www.000webhost.com/wordpress-tutorial

--

--

آکادمی دیجیتال مارکتینگ وبکیما

آکادمی دیجیتال مارکتینگ وبکیما مجموعه ای از آموزش ها و ابزار های دیجیتال مارکتینگ است که به راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی شما کمک می کند.