Bilsem Nedir?

Erhan Erim
2 min readJan 13, 2023

--

Bilsem, genel zihinsel yetenek, görsel sanatlar ve müzik yetenek alanlarında özel yetenekli olarak tanınan öğrencilere, yeteneklerini geliştirmek için destek veren devlete bağlı eğitim kurumlarıdır. Bu kurumlar, 81 ilde yer almaktadır ve her yıl yenileri açılmaktadır. Bilsem, öğrencilerin yeteneklerini en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla eğitim veren kurumlar olup, öğrencilere özel bir eğitim programı sunarlar.

Genel zihinsel yetenek alanı, sorulan sorulara doğru ve hızlı yanıt veren, yeni bir konu öğrenmek amacıyla sorular soran, bağlantısız fikirler arasında alışılmadık bağlantılar kuran, verilen görevleri mükemmeliyetçi bir tutum sergileyerek tamamlamada ısrarcı olan öğrencileri ifade eder. Görsel sanatlar alanı ise, aktif, akıcı ve geniş bir hayal gücüne sahip olan, resimleri derinlik ve parçalar arasında uygun oranlar kullanarak planlayan, nesneleri ve ortamları ayrıntılarıyla algılayıp çeşitli malzemelerden değişik tasarımlar yapan, özgün tasarımlar üretebilecek potansiyele sahip olan öğrencileri ifade eder. Müzik alanı ise işitsel ve ritmik olarak üst düzey performans gösteren, duyduğu bir ya da birden fazla sesi ve karmaşık müzik cümlelerini hatırlayıp seslendirebilen, çalgı çalma ve şarkı söyleme istekleri üst düzeyde olan ve müzikle ilgili alanlarda fark yaratan çalışmalar yapabilecek potansiyele sahip olan öğrencileri ifade eder.

Sınav başvurusunu sınıf öğretmenleri e-okul üzerinden yaparlar ve öğrencilerin yetenek alanlarından ikisinden sınava girmelerini uygun görebilirler. Başvurular ve sınav ücretsizdir. Eğer çocuğunuz gerçekten bu alanlarda yetenekli ise ve sizin dışınızdaki insanlar da nesnel bir tutum içinde onun yeteneklerini tespit ediyorsa, Bilsem sınavına başvurmalısınız. Bilsem kazanırsanız, orada göreceğiniz eğitim de ücretsiz olacaktır.

Bilsem Sınavına Hazırlık ve Takvimi

Milli Eğitim Bakanlığı her yıl Bilsem sınav takvimi duyurur ve sınav tarihleri belirlenir. Öğrenciler ve öğretmenler için alım işlemleri gerçekleştirilir. Bu sınav, özel yetenekli öğrencilere yönelik bir sınavdır ve öğrencilere özel bir eğitim programı sunan devlet okullarına yerleştirme yapılır.

Sonuç olarak, Bilsem, genel zihinsel yetenek, görsel sanatlar ve müzik yetenek alanlarında özel yetenekli olarak tanınan öğrencilere, yeteneklerini geliştirmek için destek veren devlete bağlı eğitim kurumlarıdır. Sınav başvurusu sınıf öğretmenleri tarafından yapılır ve sınav ve başvuru ücretsizdir. Eğer çocuğunuz gerçekten bu alanlarda yetenekli ise, Bilsem sınavına başvurmanızı öneririz.

Bilsem Hazırlık Seti

--

--