De ce m-am dus in Bulgaria pentru vacanta de vara si cum a fost

Anul asta am decis sa nu ma deplasez prea mult cu masina pentru ca am avut doar 5 zile “libere” (impropriu zis, doar am muncit mai putin) si am ales litoralul bulgaresc.

Nu Golden Sands, Sunny Beach, Albena, Duni sau alte asemenea paradisuri turistice vizitate de confrati, ci mult mai jos, sub Sozopol — zona Tsarevo, Lozenets, Ahtopol, Kiten, Primorsko.

In Primorsko mai fusesem de Rusalii, cand gasisem o pomana de all inclusive pentru 2 persoane incat nu puteai refuza — nici macar nu ma uitasem pe harta cand am ales oferta.

Acum am gasit o pomana la Lozenets View Hotel — 33 euro pe noapte camera cu mic dejun. Cat de rau putea sa fie? Am plecat luni din Bucuresti pe la ora 5 dupa-amiaza, ca am mai avut ceva treaba si am mers prin Bulgaria liber ca pasarea cerului — aproape ca am mers singuri pe sosea tot drumul pana la Lozenets.

Cand am ajuns la hotel, camera era la etajul 5/5, fara lift: 10 seturi de scari, a cate 8 trepte de fiecare — le inveti pana la urma. Camera nu pretentioasa, cu un balcon micut care avea vedere catre mare si catre balciul de langa, extrem de curata si cu mobilier nu mai vechi de 1 an de zile.

In prima zi am poposit pe plaja din Lozenets, absolut superba de altfel, cu 4 beach baruri de te uitai lung la ele. Pentru ca a fost urat, am poposit la un beach bar si apoi la inca unul unde am stat si cand a iesit soarele pentru ca rupeam un joc de table in doua. Berea la draft 2.5 leva, limonada la juma de kil 4 leva, cuba libre la 400 ml 7 leva.

Camino Beach Bar
Lozenets Beach

Toata distractia din ziua aia ne-a costat undeva cam 50 leva, pentru ca asa e cand partenerul nu se mai satura sa il bati la table.

A doua zi, urat fiind, am decis sa o luam inspre Ahtopol, ca nu il vizitasem data trecuta cand am fost. Ne-am oprit la un Beach Bar, La Vita Club, pentru ca era pe un deal, ferit de vant — in cealalta parte a plajei mari din Ahtopol, unde ne-am aciuat pana seara si am mancat de pranz.

Plaja din Ahtopol

Cu totul cu totul ne-a costat 45 leva cu tot cu ce am lasat — nu e vina noastra ca aici preturile sunt si mai mici — 3.5 leva limonada la juma de kil, de exemplu si 2.5 leva un caffe latte. Supa mea crema de rosii a avut 400 grame si a fost plina cu creveti si midii — la 4.5 leva.

La Vita Club si semi-apusul

A treia zi am ajuns la Veleka beach, la intrare in Sinomorets. E o plaja cu un rau si cu mare. La alegere. Vrei la rau, te duci in stanga si faci windsurfing sau te dai cu canoe. Vrei la mare, te duci in dreapta si mergi mult in larg, ca e apa mica.

Veleka Beach

Fiind o plaja un pic mai “salbatica” nu erau decat 4 beach baruri, cu niste preturi exorbitante: 5.5 leva o cuba libre, 3 leva un frappe sau 3 leva o limonada tot la jumatate de kil.

Bulgarii sunt oricum salbatici. Au strans mereu gunoaiele lor de pe plaja. Si ale altora, daca erau in drumul lor. Niste tarani.
Akasha surf spot
Nebunii fac windsurf

Ziua 4: Am prins zi calduroasa, am zis hai sa mergem la ditamai plaja din Primorsko pe care o vazusem inainte cand fusesem de Rusalii, goala, si era imensa. Ca sa va faceti o idee:

Primorsko Beach — in partea stanga
Primorsko beach in dreapta

Iar toata plaja asta are cel mai fin nisip in care mi-am bagat vreodata picioarele.

Primorsko — nisip

Apoi am mers sa mancam in Primorsko, la o pizzerie ca avea review-uri bune, Capri Pizza Bar & Fish, unde aveau oferta speciala la coaste de porc slow cooked, doar 12 leva un porc intreg.

Cam asta a fost fata mea cand am vazut cat de mari erau coastele alea pe care le ducea un chelner la masa vecina.

Fata mea cand am vazut coastele duse la masa alaturata

M-am bucurat ca nu am luat coaste, insa m-am procopsit cu un “mic” antreu de genul asta:

Gustare

Care apropo, in bani romanesti face nu mai mult de 18 lei. Ziceam doar.

Am poposit ulterior si la Happy Bar & Grill cu Sushi Bar Ruse, unde am mancat nebunia asta de Sushi (era combinatie noua):

Sushi fotogenic

Si am vazut pentru prima oara APEROL LA KIL IN CARAFA!

Super super wow wow Aperol la 1 litru

Ah da, si am baut seara cocktailuri la asa ceva:

Poza artistica cu vedere spre golf.

In ziua 5 am fost pe plaja din Kiten, in zona dinspre lac, cu paturici si umbrele, ca niste mosi.

Incercand sa par intelectuala pe plaja.

Am iesit in mai putin de 100 euro pe zi de doua persoane cu cazare, mancare, bautura si plimbat, nefacand rabat de la ceva, iar zona este excelenta, plina de golfuri si de plaja superbe.

O scoteam la banii astia la noi pe litoral? Probabil, daca faceam foamea si beam din punga. Dadeam peste aceeasi calitate a serviciilor? Ma indoiesc.

Ma gasesti scriind mai profi pe blogul Avocatoo, daca te pasioneaza chestiunile juridice. Si ma poti urmari pe Instagram, unde ma fac de ras, pun poze cu pisoiul sau cu mancarea :)