Universite maceram 4

Hazirlik benim icin herseyiyle tam bir hazirlik oldu.Hem ingilizcemi toparladim hem de universiteye ve ders calismaya alistim.Sinifimiz kalabalik degildi, 20 kisi kadardik ilk donem. Cogu da dil ogrencisi yani 4 senedir ingilizce okuyup test cozen kisiler, dolayisiyla dersler onlara hafif geliyordu. Hazirlikta olmalari ingilizcelerinin yetersizliginden degil universitenin yogun ders ortamina girmeden bir sene dinlenip gezmekten kaynaklaniyordu. Ogrenci bicme sinavindan cikip tekrar o tempoya girmek istemeyen, disardan gelip Izmir’i gezmek isteyenlerin toplandigi yerdi hazirlik sinifi. Zaten ikinci donem muafiyet sinavina girip sinifa devam etmeyen cok oldu. Ingilizce Turkler icin bir sinavdir. 15 sene ingilizce dersi gorup hala rahat konusamayanlarin ulkesi burasi. Cem Yilmaz’in dedigi gibi komplike essay yazip little little in the middle da sinavi kaybeden insanlariz biz Turkler. Ozetle cok severek okudugum bir seneydi hazirlik senem.Cocuklar dersten sikiliyorlardi normal olarak boylece dersi eglenceli hale getirmenin (ders kaynatmanin) yollarini buldular. Birgun hocam oyun oynayalim ders yapmayalim dediler. Onlar sayesinde koylu vampir oyununu ogrendim. Cok eglenceli bir oyundu hele Baris’in olayi kan davasina baglayip gicikligina her elde beni oldurmeye calismasi (her el degil tabii ki abarttim, arada digerlerini de olduruyordu), her neyse cok zevkliydi.Sonra listening dersinde sunum yapmamiz gerekiyordu. Her sunumda bir suru sey ogrendim cocuklardan. Ah bir de konusma dersimiz olaydi, hazirlik fonksiyonunu mukemmel bir sekilde yerine getirecekti. Komik olan dersi olmayan konusmanin sinavina girmemizdi. Hayir bunca senedir gramer gosterdiniz noldu acaba, konusma koyun artik da bir Ingiliz gorunce kacmayalim. Biz millet olarak zor dil ogreniyoruz . Bunun ustune bir de 2 ay dil kursuna yolladiklari cocuklarinin sakir sakir konusmasini bekleyen anneler var ya hepsini dil kursuna yazdiricam. Biz onca sene okuduk hala bilmedigimiz bir ton kelime var. Nasil cocugum ogrendi mi? Hmm ogrendi!EVET! Ana dili gibi.Boylece de guzide ulkemin bir sorununa daha parmak basmis oldum.