Notion Uygulamasını Nasıl Kullanıyorum?

Bahar T.
2 min readJun 29, 2024

--

Notion ile uzun zaman önce tanışmıştım ancak nasıl kullanılabileceği, nasıl verim alınabileceği ile ilgili hiçbir fikrim yoktu, bu yüzden hesabımı silip diğer basit not uygulamalarıyla hayatıma devam etmiştim. YouTube’de kapak fotoğrafı dikkatimi çeken bir videoya denk gelene kadar.

Videoda sayfalar oluşturup bunların nasıl özelleştirileceği, çeşitli araçlar ve notion uygulamasının nasıl bullet journal gibi kullanılabileceğini gösteriyordu. Sadece 10 dakika olmasına rağmen aklımda fikirlerin belirmesini sağladı beklemediğim bir şekilde. Normalde bullet journalımı kendim çizip boyayıp oluşturuyordum, bir nevi rahatlama aktivitesi olarak gördüğümü de söyleyebilirim. Notion uygulamasının da bu şekilde kullanmama olanak sağlayabildiğini öğrenince biraz daha detayını öğrenmek amacıyla Linkedin Learning üzerinden bir de kurs tamamladım.

Hazır olduğumu düşününce de ana sayfamı açtım ve tasarlamaya başladım.

Öncelikle araçlardan anasayfa görünümünde bahsetmem daha doğru olur diye düşünüyorum. Sol üstte hesabınızın ismi görünüyor ve buraya tıkladığınızda farklı hesaplar ekleyebiliyor aralarında geçiş yapabiliyorsunuz. Hemen altındaki search kısmına geldiğinizde hesabınız içinde istediğiniz ulaşmaya çalıştığınız herhangi bir şeyi kolaylıkla aratıp bulabiliyorsunuz. Home kısmında son çalışmalarınız takvim vs gibi hızlı ulaşabileceğiniz araçlar yer alıyor. Inbox kısmında bildirimleriniz yer alıyor bir başkası tarafından herhangi bir çalışma sayfasına veya takım grubuna eklendiğiniz zaman bildirimler buraya düşüyor. Settings kısmından ayarlarınızı düzenleyebiliyorsunuz ve kullanım planınızı değiştirebiliyorsunuz, ekipler ekleyebiliyorsunuz. Sol alt kısımdaki templates kısmı henüz nasıl kullanacağınızı bilmiyorsanız oldukça kullanışlı, çeşitli şablonlar var direkt olarak kullanabiliyorsunuz. Trash kısmından ise sildiğiniz sayfalara vs ulaşabiliyorsunuz.

Kendi oluşturduğum ana sayfamdan bahsetmem gerekirse gerçek zamanlı çalışan widgetlar ekleyebiliyorsunuz notiona ve ben de uygulamayı açar açmaz görebilmem için bir takvim widgetı ekledim ana sayfama. Düzenleme yaparken siz de görselliğe önem veriyorsanız eğer pinterest gerçekten harika bir yardımcı uygulama diyebilirim. “/” işareti yardımıyla istediğiniz aracı sayfanıza eklemeniz mümkün örneğin ben bu şekilde galeri görünümü ve to do list ekledim. Bu şekilde resim, video, çalışma sayfası, çeşitli listeler, timeline, kanban tahtası gibi birçok yardımcı aracı sayfanıza ekleyebiliyorsunuz.

Bu şekilde bir sayfanın içinde yine farklı sayfalar oluşturabiliyorsunuz. Görsellere gelirsek bahsettiğim gibi pinterestten yararlanıyorum. Kullanmak istediğiniz görseli “/” işareti yardımıyla, kopyala yapıştır şeklinde veya görselin linkini kullanarak embed aracı yardımıyla sayfanıza ekleyebiliyorsunuz.

Kısaca bu şekilde nasıl kullandığımı ve kullanabileceğinizi anlatmaya çalıştım. Uzun zamandır ilk kez yazıyorum, umarım faydalı olur ve okurken keyif alırsınız…

--

--