Benim adım Barış, boyum 1.10

Barış Dede
3 min readNov 9, 2017

--

Yazı yazma konusunda biraz acemiyim. O yüzden yazının başından sonundan kafanıza göre okuyarak doğru düzeni kendiniz bulursunuz diye düşünerek yazıya bodoslama giriyorum.

Öncelikle kim bu yakışıklı sorusuna cevap verelim:

7 Temmuz 1996'da Ankara’da dünyaya gözlerini açıp, 2006 yılından itibaren bakışını teknolojiye çevirmiş bir gencim. İlk bilgisayarım alındığı gün Google amcamıza “Fotomontaj programı indir” diyerek düştüm bu yola. Devamında arattığım anahtar kelimeler giderek gelişti, kendimi aştım. İlk programlamaya adımım 5. sınıfta başladı. Öncesinde sürekli olarak bilgisayar terimleri ile ilgili araştırmalar yaptım.

Forum siteleri oluşturmaya çalışarak hayatımın kayda değer bir parçasını harcadım. Bedava-sitem denilen bataklığa düşerek ilk html parçacıklarını öğrenmeye başladım. Akabinde “free template” kelimesini nereden duyduysam yönümü oraya çevirip hazır temalar indirerek onları incelemeye adadım kendimi. Bana tüyolar verecek, yol gösterecek insanlara pek ulaşabildiğim söylenemez. O yüzden kaynak kodu okuyup tekrar etme sürecim bir hayli uzadı. O dönemde kullanabileceğim editörleri pek araştırmamıştım, Adobe Dreamweaver ile kendimi kör etmekle meşguldüm. Yanlış hatırlamıyorsam kayda değer bir tasarımı çıkarmam 6. sınıf sonlarında olmuştu. Sonrasında girdiğim internet sitelerinde yazılar ekleme, çıkarma gibi şeylerin olduğu dikkatimi çekti. Bunları nasıl yapabileceğimi araştırırken ASP ile karşılaştım. Şimdiki ASP.NET felan değil, kemiksiz ASP.

Beni kodlamadan soğutan bir dönem yaşadım. ASP’yi hatırlayanlarınız vardır, öyle tertip düzen pek de yoktu. Vel hasıl kelam, 8. sınıfta “bizim kuzen de internet siteleri yapıyor” olarak önerildiğim kişi nasıl güvendiyse bana ilk işimi verdi. Hayatımda kazandığım en zor paraydı. ASP’yi pratiğe döktüğüm ilk ve tek iş oldu. Alnımın akıyla işimi teslim ettim, paramı alıp eve koştum. Sanki dünyada hiç kimse (miktar söylemem yanlış olmaz umarım) 450 milyon lira kazanmamış gibi. Öyle zenginim yani siz anlayın. Şuan 450 lira diyoruz ama milyon daha cazip. Para kazanmaya başladığım ilk andan itibaren bu işi devam ettirebileceğimi gördüm. “Ben bir iş yaptım, para etti” cümlesi ile birebir uyuşuyor. Şimdi etrafta para kazanıp iş yapanlar çoğaldı. Neyse sitemimizi başka bir yazıda ederiz.

Liseye 1'deyken bir sürü statik site yaptım. Neden? Çünkü ASP’yi sevmedim, insanları da statik siteye ikna ediyordum. Bunun bir hal çaresine bakmam gerekiyordu. Php dilini duyduktan sonra bol bol araştırdım. O zamanlarda Front End, Back End terimleri yoktu. Herkes Full Stack Developer. Lisede yaz stajında bana php ile ilgili güzel bir başlangıç yolu açıldı. Ben de aldım hızımı ve hızlı bir şekilde olayı kavradım.

Yaptığım işin, yazdığım kodun ne anlam ifade ettiğini lise 2 civarında anlamaya başlamıştım. Ben birşeyler yazıyorum, istediğim şekilde çalışıyor ama işin kemiğinde ne var fikrim yoktu. Kütüphaneler, diller gibi şeyleri hiç ayırt etme bile yoktu. Bir kod yazıyorum tablo oluşuyor, bir kaç kodla destekliyorum renkleniyor şekilleniyor. Tıklıyorum mailler geliyor felan ama ben ne yapıyorum? Bu saatten sonra yaşadığım gelişme önceki hiç ettiğim seneler için içimin cız etmesini sağladı. Çok yavaş ilerlemiştim. MySQL, PHP, CSS, Javascript, C#, ASP dillerini kullanmıştım ama kıymetleri ve gelecekleri hakkında fikir sahibi değildim. Bir yerlerden kütüphaneler indiriyorum(GitHub) ama içlerini hiç açmıyorum, nasıl istendiyse o şekilde entegre edip kulllanıyordum, sorularımı sorup cevaplar alıyordum(Stackoverflow) ama içerdekiler hakkında birşey merak etmiyordum gibi gibi olaylar silsilesi.

Ne bildiğimi farketmediğim dönemlerde bile birçok yerde işler yaptım hizmetler verdim. Ucuza gitmişim, bol bol yolmuş insanlar beni. Her geçen gün sorumluluklarım arttıkça öğrendiklerim arttıkça kendimi geri kalıyormuş gibi hissetmeye başladım. Zaman daha da ilerledikçe kendimi sorumlulukları fazla olan birisi sandığım dönemler için “ulan hiç de dolu değilmişim zamanım varmış” gibi sohbetler sürdürdüm, sürdürüyorum kendi içimde.

Yazı çok uzadı, daha anlatacak çok şeyimiz var o yüzden hızlı bir şekilde toparlayıp kalan konuları da parçalar halinde paylaşacağım.

Şuan sene 2017, 21 yaşında birşeyler için tırmalayan bir gencim. Php, html, css dillerinde harikalar yarattığını sanan, Java biliyorum diye geçinen, bildiğim en ufak şeyi bile paylaşmalıyım düşüncesinde olup tek bir yazı dahi paylaşmamış bir insanım. GitHub hesabım sahibinden tertemiz duruyor. Yazabileceğim makalelerin, paylaşabileceğim kütüphanelerin basit olduğunu düşünüp kendi içine kapanmış açık kaynak geliştiricisi bir insanım. İronim fazla, aza indirgemeye çalışıyorum. Yaşım kaç olursa olsun, ben;

“Gelişmekte olan geliştirici genç”

olarak kalacağım.

İlk defa bir yazı paylaşıyorum, hatalarımın ve kronolojik sıralama yapamadığım gibi şeylerin farkındayım. Onun dışında bence güzel bir yol açıldı. Bana “Merhaba” deyin, sizi şaşırtayım. Görüşmek üzere…

--

--