Atomic Heart

ATOMIC HEART İNCELEMESİ

Baris Korkmaz
8 min readApr 16, 2023

Ufak Ufak Bilgi

Selam ben geldim! Bu incelememizin konusu 21 Şubat 2023 te çıkmış olan Atomic Herat ile alakalı olacak. Önce biraz teknik bilgi ile başlayalım. Atomic Heart, Mundfish adlı firmanın Unreal Engine 4 oyun motoru ile geliştirmiş olduğu bir oyun. Mundfish firmasının 2. oyunu ve ilk büyük projesidir. Ayrıca ek bilgi Mundfish adlı firma rus asıllı bir firmadır. İlk oyunları bir VR oyunudur. Oyunun ismi “Soviet Lunapark”, tabii ki bu oyunu oynamadım çünkü VRım yok -_-. Firmamız Soviet Lunapark oyununu 2018 yılında yayınladıktan hemen sonra, asıl büyük projeleri olan “Atomic Heart” adlı oyunlarını geliştirmeye başladılar. IGN bu oyun için “en tuhaf AAA oyun” olarak bahsetti basına. En tuhaf olarak bahsetmesinin bence sebeplerinden biri de oyunun atmosferi aslında.

Bıyıklı robotlar

Oyun İncelemesi

Atomic Heart FPS türünde RPG öğeleri içeren bir aksiyon oyunu. Oyunun çıkış yılında başka hikayeli FPS oyununun çıkmamış olmaması oyunu bayağı bir ön plana çıkardı. Oyunun metacritic ortalaması 75, steam üzerindeki kullanıcı inceleme ortalaması ise %85. Oyun genel olarak beğenildi. Şimdi gelelim asıl benim düşüncelerime. Oyunu ilk açtığımda shaderları yüklemeye başladı. Uzun zamandır oyunlarda böyle bir şey görmemiştim. Belki de benim pc kötü olduğu için de böyledir diye düşünmüştüm fakat arkadaşlarımda da böyle bir durum oldu. Ama konumuz bu değil o kadar önemli değil. Oyunun UI tasarımını beğendim.

Oyunun Zorluk Seçim Ekranı

Yukarıdaki resim oyunun zorluk seçim ekranı. Seçim ekranının bayağı bir fallout tarzına benzediğini farketmişsinizdir. Oyunun bir çok kısmında bu küçük animasyonlardan var. Özellikle skill seçme kısımlarında. Oyunda yakın dövüş silahları, ateşli silahlar ve özel güçlerimizle birlikte vombo kombo tarzı oyunu oynuyoruz. Ben oynadığımda yakın dövüş silahı, tabanca, pompalı ve tam oyundaki ismini hatırlamasamda ak kullanmıştım. Oyunun sonlarına doğru füzeyi de envanterime katmıştım. Oyunda aşırı bir çeşitlilik olduğunu söyleyemiyicem silah konusunda. Ama bence gayet yeterli bir çeşitlilik var. Hele bir kaç silah var ki special olarak geçiyorlar. Ama maalesef ki onları kullanabilmek için bir materyalim eksik kalmıştı onları kullanamadan oyunu bitirdim.

Yetenek Ağacı

YETENEK AĞACI

Gelelim skill kısmına. Çok garip bir inceleme oluyo farkındayım daldan dala atlıyoruz. Böylesi daha çok sarar. Her neyse yukarıda gördüğümüz resimde de oyunun yetenek ağacı bulunmakta. Az önce de bahsettiğim gibi, sağ tarafta küçük bir video şeklinde hali hazırda incelediğimiz yeteneğin ne boka yaradığıyla alakalı animasyon var oyunda. Bunlar gayet yardımcı oluyorlar. Çünkü ingilizce açıklamasını da okusanız çokta bir şey anlamıyosunuz ne yalan söyliyeyim. Sağ üstte gördüğümüz ismi neuropolymer olarak geçen materyal ile skillerimizi geliştirebilir, yeni skiller öğrenebilirsiniz. Bu dediğimiz materyali loot yaparak düşman öldürerek vs rahatlıkla kasabiliyoruz. Sol alt kısımda görüldüğü gibi sadece 2 skill ile aynı anda oynayabiliriz. Oyun içinde de toplam 4 skill var öğrenebileceğimiz. Fakat ek olarak oyunun skill kısmında yer kaplamayan fakat her şekilde kullanabileceğimiz “shock” yeteneği bulunmakta. Tabii ki bu skillide geliştirebiliyoruz. Ek olarak karakter geliştirmelerimiz de olmassa olmaz tabii ki. Karakter geliştirmelerini de yeterli buldum çok bir eksi yanını görmedim. Can arttırma, can yenilemeyi arttırma, direnç, dash, gibi bir çok yeteneğimiz de var. Şimdi gelelim oyundaki bulunan 4 yeteneğe:

Frostbite

1- Frostbite: Adından da anlaşılabileceği üzere bu yetenek dondurma yeteneği. Düşmanı dondurmaya yarıyor. İlk başlarda bosslar üzerinde çok bir işe yaramaz. Yeteneği geliştirmeniz gerekiyor. Ama tamamen de bossları donduramıyorsunuz elbette.

Mass Telekinesis

2-Mass Telekinesis: Düşmanlarınızı belirli bir alan olarak tamamen havaya kaldıran ve sonrasında onları yere çarptırıp hasar vermenizi sağlayan şahane bir yetenek. Özellikle melee olarak oyunu oynuyorsanız baya işinize yarar. Bu da elbette bosslarda bir boka yaramıyor

3-Polymeric Jet: Kullanım şekli frostbite yeteneğine çok benziyor. Bunun fotoğrafını bulamadım o yüzden koymadım. Polymeric Jet yeteneği düşmanın üzerini kaplayarak onun hareketlerini yavaşlatır. Ek olarakta Ateş ve Elektrik maddelerinin iletiminide sağlar. Örnek şöyle vereyim yerin tamamını bu yetenek ile kapladınız, sonrasında ise düşmanın üzerinede bu yetenekten kullandınız. Bu yetenek bağlantılı ise yere attığınız shock düşmanın üzerinede gidecektir. Aynı şekilde ateşte.

4-Polymeric Shield: Bu yetenekte adından da anlaşılabileceği üzere bir koruma yeteneği. Etrafınızda bir kalkan oluşturuyor. Bunda da bir fotoğraf bulamadım. Tek işlevi bir kalkan başka bir olayı yok.

“shock”

Ek yetenek “shock”: Bu yetenek oyunun başından beri bizle beraber. Baya kullanışlı bir yetenek. Hem bulmaca çözmek için hem de düşmanlara hasar vermek için. İlk olarak bu yeteneği geliştirmenizi öneririm çünkü gerçekten çok işlevsel. Yeteneğin kullanım süreside çok uzun değil diğerlerine nazaran.

Scanner

SCANNER

Yukarıda gördüğümüz resim scanner yeteneğimiz. Bu yeteneğimizde shock gibi oyunun başından beri bizle beraber. Aşırı kullanışlı. Dying light oyunundaki scannerla birebir neredeyse. Bu oyunda ki scanner duvarların arkasından düşmanları, lootları ve nelerle etkileşime girebileceğimizi gösteriyor. Ek olarak yeteneğimiz bir düşman üzerine scan attığımızda düşmanın dirençlerini ve zayıflıklarınıda bize gösteriyor. Bu sayede düşmanımıza nasıl yaklaşacağımızı hangi silahı kullanacağımızı daha rahat seçebiliyoruz.

Loot Sistemi

LOOT SİSTEMİ

Geldik oyunda ki en sevdiğim mekaniğe. Yukarıda ki videoda gördüğümüz gibi oyunda loot sistemimiz aşırı kolay ve eğlenceli. Sırf sadece loot yapmak için oyunun haritasının tamamını gezdim. O kadar fazla zevk veriyor ki anlatamam. Oyunda her yeri gidip “f ye bas f ye bas f ye bas sıra sıra lootla” mekaniği yerine adamlar “sadece basılı tutsunlar tamamen lootlasınlar” mekiniği getirmişler. Ben buna tekrar söylüyorum bayıldım.

Silah Geliştirme

SİLAH GELİŞTİRME

Gelelim silah geliştirme konusuna. Silah geliştirmenin gayet yeterli olduğunu düşünüyorum. Zaten aşırı fazla bir şey beklemiyodum. Beni yeterince tatmin etti. Sol üstte geliştirmek istediğimiz kısmı seçiyoruz. Alt kısmında silahımızın statlarını görebiliriz. Sağ üstte ise geliştirmek için gerekli olan materyallerimiz bulunmakta. Bu materyalleri normal lootlamalarda ve düşmanlardan rahatça kasabiliyoruz. Ek olarak silahlarımıza mod tarzı bir eklenti de takabiliyoruz. Modlarımız alev, buz ve elektrik olmak üzere 3 e ayrılıyor. Bu modları eklememiz için ise önce “cartridge gun” adlı upgradei yapmak zorundayız. Sonrasında ise eğer envanterimizde mod bulunuyor ise kullanabiliriz. Oyunda küçük bir yan içerik mi dersiniz artık ne dersiniz tam bilemem. Map içerisinde “testing ground” adlı bir çok bölge var. Bu bölgeler içerisinde bulduğumuz silah geliştirme parçaları ile silahlarımızı geliştirebiliyoruz. Bu bölgelerden map kısmında bahsedicem aşağıda.

Crafting

CRAFTING

Yukarıda ki resmimiz de oyunumuzun crafting ekranından. Oyunda silah, mermi, can, bomba ve az önce bahsettiğim silah modlarını craftlayabiliyoruz. Açıkçası herhangi bir yenilik beklemiyodum crafting için bu yüzden burada şaşalı bir şey yok anlatılacak hemen diğer konuya geçelim.

Map

MAP

Gelelim oyunumuzun mapine. Mapin gayet yeterli olduğunu düşünüyorum. Map içerisinde küçük küçük bölgelere ayrılmış araba ile gezip bölgeden bölgeye geçebiliyorsunuz. Ek olarak bölgeler içerisinde her bölgeye ait threat level diye bir leveliniz var. Kameralara yakalanma durumunuzda vs bu level artarak üzerinize düşmanlar yağdırıyor oyun. Bu kameraları bölge içerisinde siz bir panel aracılığı ile kullanarak mini bulmacalar çözebiliyorsunuz. Az çok map hakkında bilgi verdiğime göre asıl önemli olan “testing grounds”lara gelelim. Buralar oyunumuzun bulmaca kısmını doldurmakla yükümlüler. Yukarıda bahsetmiştim shock yeteneğimiz bulmacalar için de işe yarıyor diye. İşte tam olarak buralarda kullanıyoruz. İçerisinde kısa kısa bulmacaların bulunduğu ve hepsinin içerisinde silah geliştirme parçaları bulunan yerler buralar. Aslında buralar hani içerik olsun tarzı da konulmuş yerler olabilirler. Ama buraları yapmassanız silahınızı yeterince geliştiremeyebilirsiniz. Burada ki silah geliştirme parçalarını kullanmadan oyun nasıl olur onu bilemiyorum. Oyun birden zorlar mı yoksa buraları almadan bosslar kesilemez mi tam kestiremiyorum. Ama böyle bir şey olduğunu sanmıyorum. Buralara gitmeden de oyunu rahatça bitirebilirsiniz. Ek içerik ve daha fazla güç isterseniz buraları değerlendirebilirsiniz.

Düşman Tipleri

DÜŞMAN TİPLERİ

Oyun içerisinde 2 adet düşman tipi var. Bossları saymıyorum. Sağdaki gibi robotlar ve soldaki gibi insanlar. İnsanlar dediğime bakmayın zombi gibi bir şey. Bu iki arkadaşında saldırıları elbetteki farklı. Dirençleri vurdukları hasarlar vs hepsi farklı. Silah geliştirme kısmında da buna karar vermeniz gerekebiliyor aslında biraz. Robotlara mı daha fazla hasar vurmak istiyorum yoksa insanımsı zombilere mi. Bunların upgradeleri kendi içerisinde farkediyor.

Örnek Boss

BOSSLAR

Çok fazla spoiler olmaması adına çok bir şey gösteremiyorum yukarıda ki fotoyla yetinin artık. Her neyse oyunun bossları aşırı zorlayıcı değiller. Eğer fps oynamayı biliyorsanız her türlü geçersiniz. Bossların kendince farklı hareketleri olabiliyor bunları beğendim. Boss tasarımları da gayet hoşuma gitti açıkçası. Bossların çeşitliğide güzel bir detay olmuş fakat aşırı fark yaratmıyolar kendi aralarında. Bazı bossların özel noktaları kendilerince zayıflıkları olabiliyor. Bunları scanner yeteneği ile inceleyip saldırınızı ona göre seçmeniz gerekiyor.

Hikaye

HİKAYE

Asıl kısmımıza geldik hikaye. Oyunda ismi P-3 olan bir kgb ajanıyız. Dr. Sechenov adındaki bir adamın altında çalışıyoruz. Oyunda bizi kurtaranın o adam olduğuyla ilgili bir kaç bilgiyle başlıyoruz oyuna. Oyun zamanında Kolektiv 1.0 ile bir çağ açmış olan sovyetler birliğini anlatıyor. Oyunu oynadığımız zaman diliminde Kollektiv 2.0 Dr. Sechenov tarafından geliştirilmiş ve halkın kahramanı olarak bilinmekte. Bu Kollektiv 2.0 dediğimiz bir yapay zeka projesi. Robotlarla insanların birbirleriyle barış içinde yaşadığı huzur dolu bir dünya… Tabi efendim. Eğer bir hikayede yapay zeka var ise tabii ki bir bokluklar olmak zorunda. Bu yapay zekanın aklı biraz arışıyor ve insanlara saldırmaya başlıyolar. Biz de bunu durdurmak için yola koyuluyoruz. Aşırı detaysız bir şekilde oyunumuzun kabataslak hikayesi bu şekilde. Ben hikayesini ne yalan söyliyeyim beğendim. Aşırı mükemmel değil ama ortalama bir hikayesi olduğunu düşünüyorum. Kötü yanı diğer incelemelerde gördüğüm kadarı ile ajanın çok boş konuşmasıyla alakalı. Buna katılıyorum sürekli elindeki eldiven ile bir sohbet içerisindeler. Güzel olabilir dünyayı canlı tutmak adına vs ama fazla konuşmaları ve ana karakterin kötü yazılmış olması sohbeti çok çekilir kılmıyor. Ek olarak ana karakter ve eldiven olur olmadık yerlerde konuştuklarından dolayı bir çok şeyi kaçırabiliyorsunuz. Aksiyonun içerisindeyken veya bulmaca çözerken birden hikayenin detaylarına inmeye karar verip konuşmaya başlayabiliyorlar. Siz de o sırada aksiyon içerisinde olduğunuzdan dolayı çok okumayabiliyorsunuz. Bu da oyunun hikayesinden sizi biraz uzaklaştırabiliyor. Birden lan neden burdayım kafasına geçebiliyorsunuz.

Artıları ve Eksileri

Gelelim benim direkt düşüncelerime. Oyunun artı yanları:

  • Oyun fps aksiyon olarak gayet beni tatmin etti.
  • Loot sistemi gayet güzel ve kolay.
  • Yetenekler gayet yeterli.
  • Oyundaki mekan ve düşman tasarımlarını beğendim.

Eksileri:

  • Boss savaşlarının zor olmaması.
  • Her materyalin kolayca bulunabilmesi.
  • Mermi sıkıntısı çekmemeniz.
  • Hikayenin çok fazla sizi diri tutmaması.

Oyunda sadece hikayeyi oynarsanız toplam 16 saat sürüyor. Tabii ki daha hızlı bitirmekte mümkün. Testing groundsları da yapmak istediğinizde 24 saate kadar oynanış süresi çıkabiliyor.

İncelememin sonuna geldik buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Diğer incelemelerde görüşürüz :)

--

--