Peťov návod na TOP ToDo riešenie

become mobile
3 min readOct 3, 2016

Na všetko dnes existuje mobilná aplikácia, cloudová služba, chytré online riešenie. Notifikácie o potrebných informáciách nám začnú vyskakovať aj na zápästí ruky. Rôzne úlohovacie (todo) alebo kalendárové služby ponúkajú už tak rozsiahle možnosti, že k nim treba rozsiahly návod na používanie.

Kam to celé vedie?

Podľa mňa k neustále rýchlejšiemu, no nezmyselnému ponáhľaniu sa zapadnúť do istého grafu výkonnosti. Čo tak sa vrátiť opäť ku koreňom a trochu spomaliť? Čo takto opustiť cloudové služby na úlohy a udalosti? Čo tak začať si plánovať veci na papier? Ja sa o to už dva mesiace úspešne pokúšam. Dnes vám predstavím, ako to robím a aké sú moje dojmy, čo som tým získal a čo stratil.

Čo používam?

Po hľadaní a skúšaní v minulosti som zakotvil u zápisníka ”Traveler’s Notebook”, ktorý sa dá variabilne meniť systémom gumičiek. Princíp je v tom, že máte jeden obal, do ktorého si dokúpite to, čo potrebujete. Čisté papiere, zatváraciu kapsu. držiak na vizitky, … čokoľvek.

Môj zápisník po dvoch mesiacoch používania. Keď nejakú časť už nebudem potrebovať, iba ju odoberiem z gumičky.

Takto nejak si značím úlohy. Udalosti značím krúžkom. Atď. Celý systém značenia som si požičal od ”bulletjournal” s nejakým vlastnými vstupmi.

Bullet Journal dáva navyše možnosť si kalendár kompletne vyrobiť. Nie ste viazaný na tie už predtlačené, ktoré častokrát nevyhovujú. Preto je vhodný zápisník s čistými stranami. Asi existujú aj iné systémy na úlohy a udalosti, ale tie som neskúmal. Mne vyhovuje tento.

Čo používam?

Po hľadaní a skúšaní v minulosti som zakotvil u zápisníka ”Traveler’s Notebook”, ktorý sa dá variabilne meniť systémom gumičiek. Princíp je v tom, že máte jeden obal, do ktorého si dokúpite to, čo potrebujete. Čisté papiere, zatváraciu kapsu. držiak na vizitky, … čokoľvek.

Môj zápisník po dvoch mesiacoch používania. Keď nejakú časť už nebudem potrebovať, iba ju odoberiem z gumičky.

Takto nejak si značím úlohy. Udalosti značím krúžkom. Atď. Celý systém značenia som si požičal od ”bulletjournal” s nejakým vlastnými vstupmi.

Bullet Journal dáva navyše možnosť si kalendár kompletne vyrobiť. Nie ste viazaný na tie už predtlačené, ktoré častokrát nevyhovujú. Preto je vhodný zápisník s čistými stranami. Asi existujú aj iné systémy na úlohy a udalosti, ale tie som neskúmal. Mne vyhovuje tento.

Dojmy

Celkové dojmy sú skvelé. Na poradách vyzeráte ako človek, ktorý počúva, a zapisuje si len nutné veci. (S notebookom máte tendenciu zapisovať si všetko, aj to nepodstatné. Stávate sa tak zapisovateľom.) Navyše sa dá doň kresliť, a stále to bude vyzerať ako súčasť porady. Skúste si však na notebooku pustiť nejakú hru, či to bude v poriadku. Mám pocit, že s papierovými zápiskami som oslobodený od nutnosti niečo triediť, značiť, kategoritovať a sústredím sa na podstatu problému, keď si ho zapisujem.

Najzaujímavejšie sú pohľady, keď všetci začnú vyťahovať notebooky a vy vytiahnete zápisník.

Čo som stratil?

Nič. Nákupný zoznam mám s manželkou stále zdieľaný v cloude.

Čo som získal?

  • možnosť si k úlohám a udalostiam kresliť
  • príjemné posedenie kdekoľvek so štýlovým zápisníkom na stole
  • neustálu synchronizáciu :-)
  • vydrží do konca života bez nutnosti nabíjať (občas treba vymeniť náplň v pere)
  • neotravuje, ja som pánom svojho času. Proste ho použijem, keď ja určím

Odporúčanie

Odporúčam vyskúšať, ak máte pocit, že množstvo informácií vám každý deň narastie o dvojnásobok oproti predchádzajúcemu dňu. Pri rekapitulácii uplynulého dňa a plánovaní dňa nasledujúceho sa zamyslíte nad tým, či vaše činy stáli za to. Je to oveľa príjemnejšie, ako na záver dňa ešte stále hľadieť do žiariaceho displeja vášho notebooku.

Aj napriek tomu, že online svet je mojim chlebíkom, v istých veciach je fajn byť offline.

--

--

become mobile

Sme vývojárske a grafické štúdio. Robíme weby, mobilné a webové aplikácie, hráme sa s grafikou a pomáhame klientom posunúť sa vpred. www.become.sk