Tinder VS happn: Hangisi Daha İyi?

Begum Kalaycioglu
4 min readAug 23, 2017

--

Çevremdeki tüm arkadaşlarımın ya ilişkisi var ya da Tinder, happn gibi tanışma uygulamalarını kullanıyor. Benim de merak edip bir-iki kere denemişliğim var ama öyle pek uzun süre kullanmadım.

Yalnız bu ara bunların adını o kadar çok duydum ki; en son ben de dayanamayıp Tinder ve happn indirdim. Tabii arkadaşların yanında hala “Benim pek tarzım değil yaaa” diyorum. Sorsan, kimse tanışma uygulamalarını sevmez zaten…

Neyse, yaklaşık 3 haftadır bu iki uygulamayı test ediyorum. Ve gönlümün efendisi açık ara farkla happn!

happn’ın Tinder’dan Daha İyi Bir Uygulama Olmasının 7 Nedeni

  1. Limitsiz “Beğenme”

Tinder’da belli bir sayıda kişiye beğeni gönderdikten sonra kilit bir durum yaşanıyor. Kullanıcılar ya 12 saat beklemek ya da ücret ödemek zorunda bırakılıyor.

happn’da ise böyle bir durum söz konusu değil. Limitsiz olarak istediğimiz kişileri beğenebiliyoruz. Uygulamanın içindeki en basit özelliklerden birisi için para ödemek zorunda değiliz.

2. Gerçek Hayatta Yolumuzun Kesiştiği Kişiler

Bu hepimizin başına geldi: Yoldan geçerken görüp etkilendiğimiz, otobüste bakıştığımız veya barda yanına gidip konuşmak istediğimiz birileri oldu… İşte happn, gerçek hayatta karşımıza çıkan insanları uygulama üzerinden bularak onlarla konuşmaya başlama imkanı veriyor.

Tinder yalnızca belli bir yarıçapta bulunan alakasız yerlerdeki insanları karşımıza çıkarırken happn bizimle aynı mekanda bulunan kişileri bize gösteriyor.

3. Bütün Seçenekleri Görmeden Beğenmek veya Beğenmemek Zorunda Değiliz

Tinder’da bir seferde yalnızca tek bir kullanıcı gösteriliyor. Bu sebeple diğer seçenekleri görmeden o kişiyi beğenmek veya geçmek zorunda kalıyoruz.

happn’da ise ana sayfada yolumuzun kesiştiği kişiler kronolojik olarak dizilmiş şekilde bize gösteriliyor ve bu sayede diğer kişileri görmeden karar vermek zorunda bırakılmıyoruz.

4. Aynı Mekanlara Gittiğimiz Kişiler

Tinder’da belli bir yarıçap içerisinde bulunan kişiler karşımıza çıkarılıyor ve bu yarıçap otomatik olarak 50 km’ye sabitlenmiş durumda. O kadar uzakta yaşayan biriyle eşleşsek bile buluşmak gerçekten çok büyük bir dert.

Ama happn’da biriyle “Crush” olduğumuzda onu bir kahve içmeye davet etmek çok daha kolay; çünkü büyük ihtimalle zaten aynı yerlerde vakit geçiren insanlarız.

5. Beğeniler Kaybolmuyor

Tinder’da birine beğeni gönderdikten sonra o kişi sizi geri beğenene kadar profili kayboluyor. Beğendiğiniz kişinin profiline girip inceleme fırsatınız ortadan kalkıyor.

happn’da ise böyle bir durum yok. Beğendiğiniz kişinin profiline tekrar bakıp bio’sunu okuyabilir, profil fotoğraflarını inceleyebilirsiniz.

6. Spotify’dan Şarkı Gönderme Şansı

İlk atılan mesaj hep en zoru! Neyse ki happn’da Crush olduğun kişiye Spotify üzerinden şarkı gönderebiliyorsun, böylece bu baskı ortadan kalkıyor.

7. Daha Kaliteli Profiller!

3 hafta boyunca hem Tinder’ı hem happn’ı neredeyse her gün kullandım. happn’da insanlarla sohbet etmek çok daha kolay; çünkü “Dün akşam seni barda gördüm”, “Bugüne kadar 12 kere karşılaşmışız!”, “Sen de mi Kadıköy tarafındasın?” gibi birçok konu açma fırsatı var.

Şu ana kadar happn’da birkaç kişiyle Crush oldum. Geçen Cuma bir Crush’ımla ikimizin de iş yerine yakın, dünya tatlısı bir şarap evine gittik.

Tinder’da ise buluşma aşamasına geçtiğim biri henüz olmadı. Kedi fotoğraflarını mı beğeneyim, sahte profilleri mi, “hayat okulu”ndan mezun olanları mı? Zar zor bir eşleşme oluyor, onda da gelen mesajlar korkunç…

Sonuç olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki happn kullanıcı kitlesinde Tinder’a kıyasla çok büyük bir kalite farkı var.

Deneyin görün derim!

--

--