راهنمای بازسازی آشپزخانه قدیمی

Behzadconstruction
3 min readMar 7, 2022

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای است و بازسازی آن می تواند تغییرات زیادی در خانه شما ایجاد کند. اکثر مردم ساعات زیادی از شبانه روز را در این قسمت از خانه سپری می کنند و این قسمت از خانه دقیقاً همان جایی است که همه اعضای خانواده دور هم می نشینند، با هم غذا می خورند و از خاطرات روزانه خود صحبت می کنند.

معمولا وسایل زیادی در آشپزخانه وجود دارد، بنابراین داشتن فضای مناسب برای هر یک از این وسایل و چیدمان آشپزخانه برای همه به خصوص برای خانم ها بسیار مهم است.

در ابتدا فکر می کردیم که شما فقط با کمترین بودجه می خواهید آشپزخانه قدیمی را تعمیر و نوسازی کنید و همچنین از اضافه کردن هزینه های اضافی به آن جلوگیری کنید.

مهمترین قسمت های آشپزخانه قدیمی شما که ممکن است نیاز به بازسازی داشته باشد عبارتند از:

پوشش های کف
دیوار
لوله کشی و آبراه
کمد و کابینت های آویز
کابینت روباز و رومیزی
فرو رفتن
دریچه ها
پنجره
شوک الکتریکی
تهویه و هود آشپزخانه
تعویض سوکت
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ابتدا باید بررسی کنید که آشپزخانه شما چه مشکلاتی دارد و کدام قطعات نیاز به تعمیر دارند. تمام این بخش ها را بررسی کنید و در صورت نیاز به بازسازی آنها را یادداشت کنید.

بازسازی خانه به خصوص آشپزخانه به دلیل وجود جزئیات و مقاطع مختلف معمولا زمان و هزینه بیشتری نسبت به سایر قسمت ها می گیرد و از طرفی تاثیر زیادی در راحتی و ظاهر منزل شما دارد.

وقتی نوبت به بررسی و تعمیر لوله کشی و لوازم آشپزخانه می رسد، از یک متخصص بخواهید که این موارد را در ساختمان شما به طور کامل بررسی کند. اما برای بازسازی بقیه قسمت ها ایده های جالبی برای شما داریم.بازسازی دیوار آشپزخانه
دیوار آشپزخانه معمولا پایین تر از سایر قسمت های خانه است، دید چندانی ندارد و قسمت اعظم آن پشت یخچال، گاز و کابینت ها پنهان شده است. به همین دلیل، ارزان ترین راه برای بازسازی آشپزخانه قدیمی، مراقبت از دیوارهای آن است.

البته ساده ترین راه برای بازسازی دیوار، رنگ آمیزی دیوار آشپزخانه است. اگر می خواهید برای آن قسمت از خانه کمی بیشتر هزینه کنید، می توانید از کاشی های آشپزخانه یا کاغذ دیواری آشپزخانه متناسب با بودجه خود استفاده کنید.

قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه قدیمی هزینه بازسازی آشپزخانه مراحل رنگ آمیزی آشپزخانه اصول رنگ آمیزی آشپزخانه
در بسیاری از موارد به جای رنگ آمیزی کل دیوار، فقط می توانید قسمت های آسیب دیده دیوار را رنگ کنید.
بازسازی و تعویض کابینت
همانطور که می دانید کابینت ها بیشترین تاثیر را در زیبایی و ظاهر آشپزخانه شما دارند. از سوی دیگر، این کابینت ها و قفسه ها برای گنجاندن تمامی لوازم و لوازم آشپزخانه در نظر گرفته شده اند، بنابراین باید استحکام کافی داشته باشند. برای شروع بازسازی کابینت آشپزخانه، ابتدا آنها را بررسی کنید و اگر کابینت ها قابل تعمیر هستند، آنها را تعمیر و در جای خود محکم کنید.

همچنین راه حل های ارزان و جذابی برای بازسازی کابینت ها وجود دارد:

در صورت سالم بودن بدنه کابینت می توانید درب را جدا کرده و درب جدیدی با ظاهری مدرن و مدرن تر جایگزین کنید.
راه حل دوم ارزان تر از راه حل اول است. برای این کار می توانید از برچسب هایی استفاده کنید که برای تغییر ظاهر کابینت استفاده می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که الگو و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس آن را با دقت روی درهای کابینت بچسبانید و ببینید که چگونه ظاهر کابینت شما با کمترین هزینه کاملا متحول می شود.راه حل دیگری که می توان در کنار راه حل های دیگر از آن استفاده کرد، تغییر دستگیره روی کابینت است تا آشپزخانه شما کمی مدرن تر و زیباتر به نظر برسد.

--

--