學外語雜談

Betha Talks
7 min readJan 17, 2019

我係個一直處於「嫌自己入錯科、想轉系、捱到年尾作罷」輪迴、覺得自己裝錯殼嘅工程仔。畢業臨近,人生路越見迷惘。為咗幫自己釐清方向,我喺新年目標度,要自己搵個平台,紀錄低自己嘅所學所思所想,順便抒發下生活中嘅壓抑。

我本來嘅計劃係拍片,但成件事因為靈感欠奉而停滯不前。結果我決定喺唔得閒/無心情之前,寫返啲文字紀錄,等自己開咗個頭後,就算無觀眾都唔好意思爛尾。由於本身嘅計劃係想自娛,所以我想先寫樣自己嘅興趣。

我幾鍾意學外文,鍾意到上堂同其他 engine 仔分享自己興趣嗰陣,都揀咗呢樣嚟講。我對外文有興趣,係中學到入大學嘅事。細個嗰陣我成日俾人話有黐脷筋,小學時仲俾學校安排過去見言語治療師,跟佢哋做發音練習。不過喺中學,我依舊成日俾人話我口齒不清,講嘅嘢亦成日俾同窗 play down。由於已經無法接受治療,我焗住自己醫自己,摸索下點樣發音、講嘢標準啲,跟住就誤打誤撞咁發現「學講嘢→學語言」呢件事幾好玩。不過真係有擺個心去學,主要都係大學嘅事。我亦離成為一個 polyglot 仲有好長距離,暫時學過嘅外文都唔多。

唔計英文普通話,我第一隻讀嘅外語係德文。開始學德文係大約中三嘅事。嗰時我迷上咗《Hearts of Iron》系列嘅 game,對近代歐洲史萌生興趣。因為嗰陣屋企人學緊法文,我就諗住唔同啲走去學德文。咁啱發現香港間 Goethe-Institut 將會開青少年班(每堂時間短啲,個零鐘左右),就去咗報名。我喺嗰度學咗大約一年,考咗個 A1 後,就因為之後得返成人班(每堂三個鐘),覺得自己集中唔到咁長時間就停咗無讀。

繼續學德文係大學嘅事。本來我只係為興趣而揀德文做 minor,但最後我個 CGPA 要靠佢先拉得返靚啲啲。之後我又停咗年半,中間無咩點接觸過同德文有關嘅嘢,係去到舊年年尾女朋友鼓勵我繼續讀,我先至走去報 course。做完個 Placement Test,考官話我水平仲有 CEFR B1 近 B2 level,同大學 lecturer 講嘅、讀完成個 minor 嘅應有水平大致脗合。老實講,成個 minor 學過嘅生字我都唔記得七七八八,印象最深反而係啲德文 grammar 點幫我學返好啲英文,例如 who/whom 同一大堆 preposition 同埋 here/there/which 嘅組合。而家我諗極都唔明,點解啲由細至大英文堂學過咁多次都仲一知半解嘅嘢 (可能我蠢),轉一轉德文台(z.B. wer/wen、worauf/darauf/ hierauf/auf dem)就會茅塞頓開。

不過自己有個遺憾,就係明明學咗咁耐德文,睇德文戲/片個 process 速度都仲係好慢,同埋仲係唔太睇得明德文新聞。

而家諗返起自己想學德文嘅原因,同埋見到中華文化圈唔少人對德國、德國文化有興趣嘅契機,係段當地人會覺得內疚、懺悔嘅歷史,就不其然覺得有啲尷尬。就好似日本明星嚟香港見 fans,然後同大家講佢好鍾意成龍咁。

--

--

Betha Talks

Hongkonger. Trans. 東京在住。青山返工的偽港區女子。 (she/her)