چاپ DTG چیست و چگونه با چاپ صفحه مقایسه می شود؟

Besat
4 min readDec 27, 2021

--

تکنیک های زیادی برای سفارشی کردن لباس وجود دارد. از رنگ پارچه و نشانگر گرفته تا گلدوزی گرفته تا چاپ روی صفحه، گزینه ها به ظاهر بی پایان هستند. چه به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار تزئین پوشاک خود هستید یا فقط سعی می‌کنید با سفارشی کردن تی‌شرت‌های ارزان قیمت به جای پرداخت هزینه به یک حرفه‌ای، مقداری پول پس انداز کنید، تشخیص اینکه از کدام تکنیک استفاده کنید می‌تواند بسیار دشوار باشد.

کاغذسابلیمیشن a4

در حال حاضر، دو تا از بهترین و رایج‌ترین روش‌های ایجاد تی‌شرت، پولو، کلاه و غیره با کیفیت بالا، چاپ روی صفحه و چاپ مستقیم روی لباس (DTG) هستند. چاپ DTG یک تکنیک بسیار جدیدتر از چاپ روی صفحه است و موج های بسیار بزرگی را در دنیای سفارشی سازی لباس ایجاد کرده است. با این حال، چاپ DTG دقیقاً چیست و چگونه با چاپ صفحه مقایسه می شود؟ برای یافتن پاسخ به خواندن ادامه دهید!

چاپ DTG چیست؟
چاپ مستقیم روی لباس فرآیندی است که در آن جوهر مستقیماً روی لباس اسپری می شود. جوهر در فرآیندی مانند فرآیند خیساندن جوهر چاپگر جوهر افشان در کاغذ چاپگر به الیاف نفوذ می کند. یکی از مزیت های اصلی این نوع چاپ این است که عملاً نیازی به زمان تنظیم ندارد، که باعث می شود چاپ طرح های یکباره سریع و مقرون به صرفه باشد.

خرید عمده تی شرت ارزان در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند!

با چاپ DTG، گزینه های رنگی زیادی برای انتخاب وجود دارد، و امکان چاپ طرح های واقعی واقعی و تصاویر بسیار دقیق روی پارچه با محدودیت های بسیار کمی وجود دارد. اما اشکالات آن این است که برای تصاویری که 100 درصد مات نیستند خوب کار نمی کند و این فرآیند به اندازه کافی سریع نیست که برای دسته های بزرگ کارآمد باشد.

چاپ صفحه چگونه کار می کند؟
پیراهن چاپ سیلک

فرآیند چاپ روی صفحه شامل فشار دادن جوهر از طریق شابلون مشبک روی پارچه است. جوهر چاپ صفحه به جای فرو رفتن در پارچه مانند جوهر مورد استفاده در چاپ DTG، روی پارچه قرار می گیرد.

با چاپ صفحه، چندین رنگ باید در لایه ها اضافه شوند. برای هر رنگ و هر عنصر از طرح کلی باید یک صفحه نمایش خاص ایجاد شود. این فرآیند برای طراحی های پیچیده می تواند فوق العاده وقت گیر باشد. به همین دلیل، چاپ روی صفحه عموماً برای طرح‌های یک‌باره و چاپ‌های کوچک کارآمد یا مقرون به صرفه نیست. در عوض، فقط برای اجراهای بزرگ مقرون به صرفه است.

چاپ روی صفحه برای تایپوگرافی اولیه و گرافیک های جامد که جزئیات دقیق زیادی ندارند بهترین کار را انجام می دهد. از آنجایی که هر رنگ باید به طور جداگانه اعمال شود، این روش برای طرح هایی با رنگ های کمی مناسب است. اکثر چاپگرهای حرفه ای درپوش حداکثر با 9 رنگ طراحی می کنند.

که بهتر است؟
چاپ DTG و چاپ صفحه هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. هنگام تعیین اینکه کدام روش به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، مهم است که چندین فاکتور را در نظر بگیرید. آیا قصد دارید همان طرح را به صورت عمده چاپ کنید؟ اگر چنین است، چاپ روی صفحه احتمالا بهترین گزینه برای شماست. از طرف دیگر، اگر فقط در دسته های کوچک چاپ می کنید، چاپ DTG احتمالاً گزینه مقرون به صرفه تر است.

پیراهن های پولو سفارشی برای مشاغل عالی هستند

به انواع طرح هایی که چاپ خواهید کرد فکر کنید. چاپ DTG برای طراحی های فوتورئالیستی بهترین است، در حالی که چاپ روی صفحه برای اشکال ساده و تایپوگرافی اولیه کاملاً کار می کند. اگر اثرات زیست محیطی نگران کننده باشد، چاپ DTG گزینه سبزتر و پایدارتر است زیرا فرآیند چاپ روی صفحه به مقدار قابل توجهی آب نیاز دارد و معمولاً شامل جوهرهای پلاستیزول است که تجزیه زیستی نمی‌کنند. چاپگرهای DTG نیز با در نظر گرفتن پایداری طراحی شده اند تا این فرآیند را تا حد امکان سازگار با محیط زیست کنند.

چاپ DTG همچنین از نظر سفارشی سازی طراحی، انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد. ایجاد حتی یک تغییر جزئی در طرح چاپ روی صفحه نیاز به ساخت یک صفحه یا صفحات جدید دارد که می تواند زمان قابل توجهی را تلف کند. با چاپ DTG، می توانید طرح ها را در عرض چند دقیقه یا حتی چند ثانیه با استفاده از نرم افزار ویرایش تصویر شخصی سازی کنید. این برای ساخت پیراهن های شخصی با طراحی یکسان اما نام های متفاوت بسیار سودمند خواهد بود.

وقتی نوبت به انواع پارچه پیراهن می‌رسد، هر دو روش روی ترکیب‌های پنبه، پلی‌استر یا پنبه/پلی بهتر کار می‌کنند.

چاپ عکس روی تی شرت در استودیو

خط پایین
چه در حال سفارشی‌سازی پیراهن‌های چوگان برای کارمندان خود باشید یا یک تجارت سفارشی‌سازی پوشاک در مقیاس کامل راه‌اندازی کنید، چاپ DTG و چاپ روی صفحه گزینه‌های خوبی هستند. تعیین اینکه کدام یک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، مستلزم صرف زمان برای بررسی جوانب مثبت و منفی و ارزیابی ترجیحات شما است. اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید، حتی ممکن است بخواهید در مورد ارائه هر دو نوع چاپ برای گسترش پیشنهادات خود فکر کنید. هر گزینه ای را که انتخاب کنید، گروه آدایر تی شرت، گرمکن و سایر پوشاک و لوازم جانبی مورد نیاز شما را در اختیار دارد!

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/paper

--

--