موارد استفاده تبلیغات محیطی

Billboard Jafari
3 min readNov 8, 2021

--

بزرگراه
یک قاب بیلبورد در سویندون، انگلستان
بسیاری از تابلوها رستوران‌ها و مغازه‌های محلی را اجاره بیلبورد تبلیغاتی در مسیر سالن اجلاس در مایل‌های آینده تبلیغ می‌کنند و برای طراحی تجارت در شهرهای کوچک بسیار مهم هستند. یکی از نمونه ها Wall Drug است که در سال 1936 بیلبوردهای تبلیغاتی “آب یخ رایگان” را نصب کرد. شهر وال، داکوتای جنوبی، اساساً حول هزاران مشتری در روز ساخته شده است که بیلبوردها به آن وارد می‌شوند (20000 نفر در سال 1981). برخی از تابلوها در فواصل دور با شعارهایی مانند “فقط 827 مایل تا وال دارو، با آب یخ رایگان” نصب شده بودند. در برخی مناطق، علائم آنقدر متراکم بود که یکی از آنها تقریباً بلافاصله به دنبال آخرین نشانه ها بود. این وضعیت پس از تصویب قانون زیباسازی بزرگراه ها تغییر کرد. گسترش بیلبوردهای Wall Drug گاهی اوقات به عنوان یکی از دلایل تصویب این لایحه ذکر می شود. پس از تصویب این قانون، ایالت های دیگر (مانند اورگان ) تلاش هایی را برای زیباسازی بزرگراه ها آغاز کردند. شرکت های تبلیغاتی در مسیر سالن اجلاس
آگهی مالی ATB، ادمونتون
راه آهن
تبلیغات بیلبوردی در ایستگاه‌های زیرزمینی، به‌ویژه، شاید جایی باشد که در آن میزان مقبولیت بیشتری پیدا می‌کنند و ممکن است به حفظ یک فضای منظم، پر جنب و جوش و ایمن کمک کنند. ایستگاه موزه، سیدنی تابلوهای تبلیغاتی بازسازی شده دهه 1940 را در امتداد سکوها نصب کرده است که مطابق با فهرست میراث آن است.

تبلیغ کنندگان نام بزرگ

بیلبوردها همچنین برای تبلیغ برندهای ملی یا جهانی، به ویژه در مناطق شهری پرجمعیت تر، استفاده می شوند. طبق گزارش انجمن تبلیغات در فضای باز آمریکا، برترین تبلیغ کنندگان بیلبورد در ایالات متحده در سال 2017 مک دونالد، اپل و GEICO بودند. تعداد زیادی از شرکت‌های تلفن بی‌سیم، شرکت‌های فیلم‌سازی، خودروسازان و بانک‌ها نیز در این فهرست قرار دارند.

تبلیغات تنباکو

تبلیغات پستی Pouch Barn: کمی از Americana در جنوب اوهایو. Mail Pouch انبارها را به صورت رایگان رنگ آمیزی کرد. مجری تبلیغات محیطی در مسیر سالن اجلاس
قبل از سال 1999، بیلبوردها محل اصلی تبلیغات سیگار بودند. طبق گزارش مطبوعات آزاد دیترویت، 10 درصد از بیلبوردهای میشیگان الکل و تنباکو را تبلیغ می کنند. این امر به ویژه در کشورهایی که تبلیغات دخانیات در رسانه های دیگر مجاز نیست صادق است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، تبلیغات تنباکو در رادیو و تلویزیون در سال 1971 ممنوع شد و بیلبوردها و مجلات را به عنوان آخرین مکان هایی که می توان برای تنباکو تبلیغ کرد، باقی گذاشت. بیلبوردها زمانی در آمریکا خبرساز شدند که در شهرک تنباکو در سال 1999، همه بیلبوردهای سیگار با پیام های ضد سیگار جایگزین شدند. دلم برای ریه ام تنگ شده است.»
احتمالاً شناخته شده ترین تابلوهای تبلیغاتی تنباکو تابلوهای مربوط به “کیسه پستی” تنباکوی جویدنی در ایالات متحده در نیمه اول قرن بیستم (تصویر سمت چپ) بودند. شرکت موافقت کرد که دو یا سه طرف انبار کشاورز را به رنگی که او انتخاب می‌کند، در ازای رنگ آمیزی تبلیغات آن‌ها در یک یا دو طرف سازه رو به جاده، رنگ کند. این شرکت مدت‌هاست که این نوع تبلیغات را کنار گذاشته است و سال‌هاست که هیچ یک از این تبلیغات رنگ آمیزی نشده است، اما برخی از آنها در بزرگراه‌های روستایی قابل مشاهده هستند.
سلام
تبلیغات غیرتجاری در سراسر جهان توسط دولت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی برای دریافت کمک‌های مالی، حمایت داوطلبانه یا تغییر رفتار مصرف‌کننده استفاده می‌شود. داکوتای شمالی، می 2004.
همه بیلبوردها برای تبلیغات محصولات و خدمات استفاده نمی شوند — گروه های غیرانتفاعی و سازمان های دولتی از آنها برای برقراری ارتباط با مردم استفاده می کنند. در سال 1999 یک شخص ناشناس کمپین بیلبورد خدا صحبت می کند در فلوریدا ایجاد کرد تا مردم را به فکر کردن در مورد خدا وادار کند، با بیانیه های شوخ طبعی که توسط خدا امضا شده بود. “مرا مجبور نکن پایین بیایم”، “ما باید صحبت کنیم” و “به بچه ها بگو که دوستشان دارم” بخش هایی از این کمپین بود که توسط انجمن تبلیغات در فضای باز آمریکا انتخاب شد و امروز در بیلبوردهای سراسری ادامه دارد. کشور.

منبع:

https://aradholding.com/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88-%d8%a8%db%8c%d9%84%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%85%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%86-%d8%a7%d8%ac%d9%84%d8%a7%d8%b3/

--

--