Melting Me Softly | Dizi İncelemeleri 1

birpsikologunsayfasi
2 min readJul 10, 2020

--

24 saatliğine bir kapsülde dondurulmayı kabul eder miydiniz?

İşte bu soruma evet cevabı veren 2 kişi 24 saatliğine kriyonik deneye katılmayı kabul ediyorlar. Dünyada sadece hayvanlar üzerinde yapılmış bu deney bu sefer ilk defa insanlar üzerinde yapılıyor. Ma Dong Chan ve Go Mi Ran da bu deneyin başrolündeki isimler. Ma Dong Chan bir kanalda yönetmen, kimsenin yapmadığı ya da denemediği şeyler kurguluyor ve insanlara izlettiriyor. Go Mi Ran ise bu deneylerde çalışarak para kazanan cesur mu cesur biri.

2019 Güney Kore yapımı olan bu dizi 24 saatliğine kriyonik bir deneye katılmayı kabul eden ama çeşitli sorunlardan dolayı tam 20 yıl sonra uyandırılan bu 2 kişinin hikayesini anlatıyor. Onlar 24 saat sonra uyandırıldıklarını sanıyorlar çünkü onlar için her şey aynı ama arkadaşlarını, ailelerini gördüklerinde gerçekten de 20 yılın geçtiğini anlıyorlar. Dizide karakterlerin 20 yıl sonrasına ayak uydurmaya çalışmaları çok güzel işlenmiş, yıllar arasındaki o geçişi net bir şekilde hissettim ve düşündüm: şimdi uyusam ve 20 yıl sonra uyandırılsam neler olurdu, nasıl hissederdim? Şu anki Funda 2040 yılına nasıl uyum sağlardı?

Dünya eskisinden daha hızlı değişirken yıllar yerini yeni sayılara bırakmıyor, biz de değişiyoruz. Düşüncelerimiz, görünüşümüz, hislerimiz, kalbimiz biz fark etsek de etmesek de değişiyor, her yıl yeni bir “ben” oluyoruz. Belki de her yıl değil her ay her gün, bilmiyorum. Melting Me Softly, bu değişimi keskin bir şekilde görmemi ve kendi yavaş ve görünmez değişimimin farkına varmamı sağladı da diyebilirim.

Tekrar diziye dönecek olursak kısa sürede bitirmek ve bol bol gülmek istiyorsanız bu diziyi kesinlikle tavsiye ediyorum. Oyunculuklar, özellikle Ji Chang Wook’un oyunculuğu harika bence. Diziyle ilgili gördüğüm en bariz kusur sonunun pat diye bitmiş olması. Son 2 bölüm çok hızlı işlenmiş ve olaylar aceleye gelmiş gibi hissettim ve sonunu pek beğenemedim. Ama sonunun kötü olması diziyi kötü yapmıyor, farklı bakış açılarından izlenilmesi gerektiğini düşünüyorum. Kısa süreliğine bu iki kriyonik insanın hikayesine eşlik etmiş olduğum için keyifliyim.

Sağlıcakla

Funda

Melting Me Softly

--

--