Web Tasarımcıları için Domatesten Zaman Yönetimi

Bora Gökalp
2 min readMar 9, 2015

Kendim de dahil olmak üzere bir çok tasarımcının zaman yönetimi konusunda berbat olduğununu gözlemliyorum. Biraz sanatçı kalpli ve özgür ruhlu insanlardır tasarımcılar. Bu onların “normal” insanlardan daha yaratıcı ve daha cesur çözümler üretmelerini sağlar. Diğer yandan bu kişilik özellikleri iş dünyasında sıkıntı yaşamalarına neden olur. Son güne bırakılan tasarımlar, gereksiz detaylara harcanan gereksiz eforlar, saatlerce diğer tasarımcıların portfolyolarına bakmalar, sevgiliyle mesajlaşmalar falan derken tasarım yalan olur. Hem iş yapılmaz hem de yaklaşan teslim günü tasarımcının kafasını penguen gagalarcasına rahatsız eder. Bir ajans ya da firma bünyesinde patron veya proje yöneticisi gibi sürekli sizi dürten birileri varsa bu durumları yaşamayabilirsiniz. Serbest tasarımcıysanız veya kendi projenizi yapıyorsanız şimdi size söyleyeceklerimi iyi dinleyin.

Birkaç ay önce Pomodoro diye çok basit ama etkili bir zaman yöntemi duydum. 80′li yıllarda Francesco Cirillo diye biri tarafından geliştirilmiş. İsmi de domates şeklindeki mutfak saatinden geliyor aslında pek bilimsel, teknolojik bir nane değil.

5 adımda yöntemi uygulayabiliyorsunuz;

  1. Hangi işi yapacağınıza karar verin
  2. Pomodoro’yu (saati) 25 dakikaya ayarlayın
  3. Alarm çalana kadar iş üzerinde çalışmaya devam edin
  4. 5 dakikalık bir ara verin
  5. Her 4 pomodoro’da ki buna pomodori denir 15–30 dakikalık uzun aralar verin

Burada kilit nokta elinizdeki işi olabildiğince küçük parçalara bölüp, 25 dakika boyunca sadece o parçaya odaklanmak.

Benim herhangi bir tasarım işinde uyguladığım süreç şöyle;
Tanımlama > Araştırma > Taslak > Tasarım > Gözden Geçirme > İyileştirme

Standart bir websitesi tasarımı üzerinden anlatmaya çalışayım.

  1. Yapılacak websitesinin ne olduğunu ne amaçla hazırlandığını, gerekli öğeleri tanımlıyorum. (4 pomodoro)
  2. Sektör, konu, stil, vs.. konusunda araştırma yapıyorum. (8 pomodoro)
  3. Hemen kağıt kalemi elime alıp kafamda olşan taslakları çizittiriyorum. (4 pomodoro)
  4. Bir web sitesi konsepti (Ana sayfa ve iç sayfa) oluşturmak 3–5 gün arası sürüyor. (Her gün 8′er pomodoro)
  5. Tasarımı tamamladıktan sonra eksiği-noksanı, akarı-kokarı var mı diye bir bakıyorum. (4 pomodoro)
  6. Varsa düzeltiyorum. Daha iyi olması gerektiğini düşündüğüm yerleri değiştiriyorum. (8 pomodoro)

Not: Daha sağlıklı bir süreç için tasarımı header, menu, footer, banner alanı gibi küçük parçalara bölerek kaç pomodoro gerektiğini hesaplayabilirsiniz.

Pomodoro ile ilgili daha fazla bilgi için buraya ve şuraya gözatabilirsiniz

Aşağıdaki adreste windows uygulamalarından, web tabanlı uygulamalara, iOS uygulamalarından Android uygulamalarına kadar listelemişler;

http://en.wikipedia.org/wiki/Pomodoro_technique_software

--

--