Spider-Man PS4

Biri bana en sevdiğim süper kahramanı sorsa ya Spider-Man ya da Batman derdim ama bu oyunu oynadıktan sonra artık daha çok Spider-Man diyorum. Bu öyle bir oyun işte tercih yaptıracak, fikir değiştirecek seviyede bir oyun. Spider-Man’in öncesine gidersek 2000'lerin başından itibaren birçok Spider-Man oyunu ve filmi çıktı ama hepsinde bir eksik vardı. Sam Raimi Spider-Man’i hikaye olarak çok iyiydi ama bu filmde Peter’ın espri anlayışı yoktu. Andrew Garfield ile Emma Stone’un kimyası çok iyiydi hatta Emma Stone sonrası Gwen Stacy’nin bile popülerliği arttı ama Andrew Garfield, Spider-Man olmak için çok havalı davranıyordu. Tom Holland’ın Spider-Man’e gelirsek Civil War’da ilk gördüğümde galiba çizgi romana en yakın ve en iyi Spider-Man olabileceğini düşündüm ancak Homecoming’i izledikten sonra bunun da en iyi Spider-Man olamayacağını çünkü dışarıdan bakınca Spider-Man ama aslında içinde Iron Man olan bir karaktere dönüştüğünü yani Iron Boy Jr. olduğunu fark ettim. Spider-Man Into the Spider-verse’e gelirsek bence en iyi Spider-Man filmi ama ana odağı Miles Morales olduğundan onu tam bir Peter Parker filmi olarak saymıyorum.

Çağan SAKARYA
4 min readJun 15, 2020

Spider-Man PS4'da oyun hikayenin çok ortasından başlıyor ki bu bence daha iyi olmuş çünkü sonunda Ben amcanın ölümünü görmüyor, Peter’ı örümceğin ısırmasını beklemiyoruz. Direkt hikayeye giriyor hatta o kadar ortadan giriyor ki burada Peter 23 yaşında, örümcek Peter’ı ısırdığında ise 16 yaşındaydı. Yani artık Peter güçlerini kullanmayı tamamen öğrenmiş, kötülere karşı daha hazırlıklı ve deneyimli davranıyor. Peter artık iş sahibi de olmuş, Dr.Octavius ile çalışmalarına devam ediyor ve burada bir şey ortaya çıkıyor bence oyunun tek bir kötü yanı var, artık Spider-Man o kadar popüler ki hikayede sizi şaşırtacak hiçbir şey çıkamıyor. Bu yüzden oyunu oynamaya başladığımda daha Dr. Octavius’un kötü olacağını, Martin Li’nin Mr. Negative olduğunu biliyordum üstüne oyunun E3 te yayınlanan fragmanda hikayenin çok önemli yeri olan Sinister Six’i göstermesi oyun için hiçbir sürpriz, ter köşe bırakmıyordu ama oyun bittiğinde hikaye ve karakterler çok iyi olduğundan bu eksi gözümde iyice küçüldü.

Firmalar çizgi roman işlerini uyarlarken daha fazla kar elde etmek için tüketicilerin daha çok tercih edeceği ve seveceği yönde karakterleri orijinal halinden farklı şekilde değişikliklere uğratır, bu yüzden orjinal işten illa uzaklaşmalar yaşanıyor. Bu oyun tam öyle değil ama tek bir karakter hariç oda Mary Jane ama onun da karakterini o kadar güzel değiştirmişler ki bu hali daha bile ilgi çekici geliyor çünkü MJ genelde hikayelerde Peter Parker kısımlarında önemli rol oynamasına rağmen Spider-Man kısımlarında hikayeye tek bir yolla hep zorla giriyordu oda kaçırılarak, kurtarılmayı bekleyerek ama bu hikaye farklı bu hikayeye kendi isteği ile giren aksiyonun içinde olan bir MJ görüyoruz ki ben bu MJ’i biraz daha çok beğendim.

Bu oyundaki en güzel olaylardan biri Spider-Man olmak çok kolay ve Peter’da bunun farkında Spider-Man olunca bir yolunu bulup kötüleri durdurabiliyor, oyunda esas zor olan Peter Parker olmak çünkü Spider-Man olmak zorunda olduğu anlarda Peter olmaktan vazgeçiyor ve bu yüzden kirasını ödeyemiyor, işe geç kalıyor, kız arkadaşı ile arası bozuluyor, sosyal hayatı neredeyse yok gibi oluyor hatta Peter olduğunda bile halasının yanına FEAST’e gidip evsizlere yardım ediyor ve oyun da bunun farkında bu yüzden oyun boyunca bütün kötüleri Spider-Man olarak öyle ya da böyle yenebiliyoruz ama iş Dr. Octavius’a gelince Spider-Man olması bile yetmiyor, daha fazla olması gerekiyor ve Peter ne yapıyor? Dr.Octavius’u durdurmak için kendi oluyor, Peter oluyor ve kendine Dr.Octavius’u durdurabilecek bir zırh yapıyor yani bu oyun aslında aynı Dark Knight’ın yaptığını yapıyor. Spider-Man oyunu olmaya çalışmıyor, Peter Parker oyunu olmaya çalışıyor ve onu da çok başarılı şekilde yapıyor.

Oyunun Stan Lee’yi unutmaması da beni sevindirdi.

Hikaye, karakterler kusursuz peki ya oynanış dersek, oynanışa MJ ve Miles’ın dahil olması güzel ama hem MJ hemde Miles kısımları oyunun temposunu biraz düşürüyor. Oyunun oynanış kısmının geri kalanı da neredeyse kusursuz. Öyle bir ağ atma mekaniği var ki çok basit ama o kadar çok animasyon eklemişler oyunda neredeyse hiç fast travelı kullanmadım ve oynanışın ne kadar keyifli olduğunu şöyle özetleyebilirim. İlk kez bir oyunu %100 bitirdim. Ayrıca oyundaki fotoğraf modu da çok keyifli olduğundan oynarken bu modta da uzunca süre geçirebiliyorsunuz.

--

--

Çağan SAKARYA
0 Followers

Enerji Sistemleri Mühendisi | Yüksek Lisans Öğrencisi |