認可海外教練資格

Calvin Lee
Jan 30, 2023

--

唔夠一年我已經有四張證……

經過大半年,我終於拎到英國射箭教練牌,咁艱難當然要記錄一吓個程序。先講結論,我唔建議去轉牌,直接由頭讀去考教練牌應該快好多,因為呢大半年內我射箭嘅箭會已經有一堆人考到牌。同時我亦知道英國唔係所有人都有教練牌先去教人射箭。

搵翻ArcheryGB個網站,成個Recognition of Overseas Coach版面已經唔見咗,剩翻份申請表文件可以search到:

https://archerygb.org/files/Recognition-of-Overseas-Coaches-Nov-21-1.docx

究竟個program仲存唔存在?個program只係前年開始出現,會唔會我係唯一一個成功轉牌嘅香港教練?我真係答唔到。

轉牌有幾項要求,寫得好清晰:

  1. ArcheryGB會員;

2. 有教練資格,可以係WA會員地區或者其他國際認可資格;

3. 有教學經驗;

4. 要完成英國嘅保護兒童工作坊child protection workshop;

5. 要做criminal background check。

就咁望個要求唔複雜,但做落就會發現每個step都係問題,問題嘅主因同其他大部份問題一樣,係英國人做嘢極慢。其實我2021年已經有問緊AGB認可海外教練程序,2022年3月到咗倫敦一落地就繼續聯絡AGB。

3月18日查詢,第一次有人回覆係4月7日

喺等緊回覆嘅時候,我就先按要求完成保護兒童工作坊。新申請人有兩個選擇:

https://learning.nspcc.org.uk/training/child-protection-safeguarding-sport

https://www.ukcoaching.org/courses/workshops/safeguarding-protecting-children

前者係3個小時嘅online course,盛惠£25+VAT。後者係面授,盛惠£45+VAT。咁好明顯我係揀前者平啲又唔洗山長水遠去上堂。呢啲course目的唔係想肥人,基本上你上完就唔會話唔識答問題唔合格,而證書喺AGB未有人覆我電郵時已經拎到。

AGB第一次回覆答咗幾樣嘢,第一係我查詢會員係要入屬會定直接入AGB,個答案係「呢單嘢唔係我跟開」,其實就連射波都唔算,因為連forward個問題出去都無,只係直接叫我自己問第二個部門。

第二係話要畀第三方機構做criminal background check,仲話香港係 £53+VAT,但人地第三方機構網站講到明香港無得做,我亦都再次查詢證實。呢個應該類似香港人喺英國搵工有時要無犯罪紀錄證明書 (CNCC),問題係無得問香港恐怖份子拎,因為CNCC只供入境簽證用途申請。

搞清楚之後就發現criminal background check其實包括係兩件事,第一係Disclosure and Barring Service(DBS) check,呢部份義工教練免費,收錢教練盛惠£46.4。第二件事先係第三方機構無犯罪紀錄證明global check申請,呢個係過去5年居住香港就需要做,我唔清楚佢用咩方法check,不過就可以經AGB做,唔洗自己搵第三方機構,咁都算簡單,課金了事,盛惠£63.6

洗錢就係咁多,唔計會員費總共£30 + 63.6 = £93.6

做DBS check前需要先入會,入AGB做會員可以係經clubs,可以係經county直接做AGB會員,至少AGB係咁白紙黑字覆我,不過當我去問county時,county就交翻個波轉頭,話未聽過有咁嘅事,唔清楚,叫我自己問AGB。與期睇佢地後場猜波,無謂浪費時間我都係快脆入個club好過。

入會唔需要一定上訓練班,但需要審查,只係基本簡單嘢,睇吓你自己上唔上到弦開弓,識唔識基本安全及訊號指示等。要留意英國普偏唔跟國際賽例訊號,上線開始發射只係混合用一聲哨子代表晒,緊急暫停係會有人大叫FAST而唔係吹亂雞。我係唔習慣嘅,特別係上線發射,上線預備同開始發射分開訊號好處係make sure所有人準備好位置,make sure無人唔小心走出發射線外,同時防止射手習慣一上線未企好唔留意週圍環境就亂咁開始,係建立一個良好程序嘅方法。而大叫FAST亦都唔理想,個個人叫聲大細唔同,而射手線上唯一需要留心嘅係雞聲,唔應該係要分心留意人聲。兩者我都唔習慣亦都覺得唔理想,anyway呢度就係咁做,亦都係入會審查要確保你識嘅嘢。

因為要約時間畀屬會教練審查,所以都可能需要一啲時間,搞掂填表入會之後就係漫長等待AGB做嘢批核會員嘅時間。

我拎到會員証號碼時係6月1日

完成入會之後就係做global check,申請global check好簡單,只係簡單填表,需要資料只有過往住址(所以其實我唔係太理解佢check乜嘢) ,但由申請DBS check就相對麻煩,AGB有一份ID Form要填表,要搵你個會嘅負責人例如主席、司庫或者秘書等去認證身份証明文件同住址証明,呢個真係睇你好唔好彩,你個會啲負責人易唔易約,係唔係隱形人。我第一次搵人認證文件撞正tube delay,無辦法喺預定時間去到應約,結果又要約多次。

DBS check完成有證書冧把係8月9日

拎到證書冧把之後有時限,得30日可以申請DBS Update Service,申請同時又要填表另一張update service consent form,咁AGB先可以睇到個DBS check result(明明係經AGB做,又要再填form畀AGB睇) 。同一時間要自行將個child protection workshop證書上載去AGB用嘅會員系統上。

搞掂晒確認晒文件係8用17日

之後先真正係申請轉教練牌,個波大腳傳咗去教練部門度。

呢個傳波勁過足球小將,傳咗兩個月都未到,直到11月3日之前教練部都無人覆我!真係CLS,途中有追過,但係教練部門個電郵唔接受不明電郵地址發嘅電郵,即係話根本無任何方法可以聯絡到AGB教練負責職員,我係追上手負責DBS職員,負責DBS職員好快手,我每次追完佢都係秒回彈個電郵去教練部,不過教練部就係兩個半月後先做嘢,期間連一次都無覆過我電郵。

最後就係填表Recognition of Overseas Coaches,需要提供海外教練資格證書副本,同埋相關經驗資料例如教學經驗及其他相關資歷等。我本身有keep profolio所以都只係照抄資料過去,而教學經驗亦無話需要我提供證明文件,係唔係個個人一樣就唔清楚。

批出教練資格係11月21日,收到新會員証係12月頭,都算快。完?未完,點解張証同剛剛收到唔夠一個月張新証係一模一樣?上網log-in check吓,發現教練資格係有,不過仲有寫住suspended,話要更新番完成課程資歷。成件事個point就係唔需要上堂可以拎到教練資格,即係無可能會有完成課程資歷。同番AGB講,確認係電腦系統問題,但最終收到証,已經係2023年1月30日。

歷時319日,我終於拎到英國射箭教練牌啦

--

--

Calvin Lee

從運動員、教練、腦細,到寫字,總是圍繞著弓箭