25 / C'est la vie

jan
7 min readApr 20, 2020

--

【非會員閱讀link】

第二次離別,傷感之餘,無限感慨。

一個我曾經在意嘅人,銷聲匿跡六年半,忽然重現眼前,解開我鬰咗幾年嘅心結,然後又輕輕咁離去。

法國人好興講嘅「c’est la vie」,會唔會就係咁嘅意思?

人生中,人來人往。有人留守,有人離場;有人肆意摧毀,有人用心建立…未到生命終結嗰刻,我哋都冇辦法知道唔同嘅人喺我哋生命入面擔當啲咩角色——係忠係奸、係好係醜、堪稱VIP抑或純屬過客,通通唔能夠太早下定論。

法仔當年嘅出現同離開,我𢯎爆頭都諗唔到對我嘅人生有咩意義。「People come and go. That’s life.」呢句係我當時唯一諗到嘅答案,就係毫無原因、了無意義。

今時今日,法仔重臨後再度離開,令我諗起呢番說話:

Sometimes people come into your life for a moment, a day, or a lifetime. It matters not the time they spent with you but how they impacted your life in that time.

短短一星期,為我帶嚟安慰、肯定、鼓勵、啟發…或者就係法仔喺我生命裡頭嘅角色。相處時間唔多,但已經足夠改寫我一小段人生。

擦得出火花,又有過深度交流,我當然希望佢可以留喺我身邊。但係如果呢個就係人生,我亦冇咩可以強求。又或者,有返少少遺憾,先算係真實嘅人生。

喺車站道別後半個鐘,我仲未返到屋企,已經收到法仔message——

法仔:Hey
港女:?
法仔:?
港女:Hey whaaaaat
法仔:Hey
港女:What’s up
法仔:Nothin’
港女:Are you the real Jamie or is Jamie kidnapped?
法仔::-X
港女:你怎麼了
法仔:妳呢?
港女:Nothin’ …
法仔:It’s a sad night…
港女:Yes it is
港女:你明天要飛,早點休息 :)
法仔:Yes…

我有啲驚訝,法仔咁快text我,仲好似心事重重,欲言又止。雖然有互表心跡,但由頭到尾都係佢堅持唔好開始,寧可各自好好生活,仲話大家好快會忘記對方…觀乎佢呢啲message,我就唔覺得佢捨得我囉。

佢send咗張相嚟,係佢手上兩排吉百利朱古力:「你要試下。」我唔知呢款fruit & nut bar有咩咁特別,吉百利咁甜根本唔啱我。法仔講過,如果我唔開心、仲未喊夠,就食啲朱古力。見佢走去買朱古力,我問:「而家係咪你想喊,所以買定朱古力俾自己食?朱古力我要食Bueno,仲要係frozen嘅。」「Frozen Bueno?我未食過。」「咁你要試下喇!」「好!」Kinder繽紛樂同金莎呢啲有榛子醬、榛子粒嘅朱古力,我全部都要放冰箱。尤其係繽紛樂,你喺街請我食我都未必食,我係要食frozen嘅。(如果你知道我連出爐蛋撻都可以放雪櫃,就唔會意外我擺繽紛樂入冰箱…我唔鍾意流心食物。)

就係呢款fruit & nut bar,到底有邊忽吸引?望到吉百利個包裝已經覺得甜到漏。

港女:我到家了
法仔:好嘢 :)
港女:你呢
法仔:也到了家
港女:Good
法仔:妳眼瞓未?
港女:少少
港女:Still thinking about the way life works
法仔:唔好諗咁多。。。(按:佢真係打三個全形句號當省略號。。。)
港女:Why are you becoming so native…
法仔:WHK朋友(按:佢意思應該係words.hk。)
港女:……
法仔:Good dictionary ^^ First time that I really learn some Cantonese… When I was learning Mandarin, I was always thinking: “hmm, that’s not how we say it in Cantonese”(按:呢段其實同篇文主題無關,純粹俾《粵典》啲人自high下。原句直出,唔係我作。)

我唔識法文,所以冇乜打過法文message俾法仔。每次佢用中文甚至廣東話覆我,我都會有少少感動。雖然講嘅嘢冇咩特別,都係打下招呼講下早抖,但我知道佢打得中文都要查,打廣東話更加唔簡單——佢只識用台灣注音輸入法打漢字,用注音照計唔容易打到「嘢」、「瞓」、「唔」、「諗」、「咁」呢啲字,即係話佢要透過其他方法copy and paste先會砌到嗰幾句嘢,難怪佢打嗰幾句廣東話message所需嘅回覆時間由三分鐘至廿分鐘不等。

傾多幾句又差唔多凌晨兩點,今次到我催佢瞓。

港女:快啲瞓
港女:Good night
港女:Thank you for everything :)

真心嘅。即使段關係未如我意咁繼續發展,我始終感激佢呢個幾星期帶俾我嘅經歷同回憶。

法仔:Ok ok
法仔:Good night!
法仔:Don’t thank me… We share something

唔知點解,呢句「we share something」都好觸動我。啱嘅,呢個幾星期嘅短暫經歷係屬於我哋雙方,係我哋共同創造同擁有嘅美好回憶。至少我知道,唔係只有我感激佢出現,佢同樣感恩我存在。祝福,係雙向嘅。

港女:I’m still grateful for meeting again
法仔:I just wanted to see you again

呢一晚嘅感覺好玄妙。

好唔捨得呢個人,但係又毫無酸澀,只有回甘。佢留低我固然開心,但佢照原定計劃離開,我亦唔太失落。我哋都有自己需要繼續面對嘅人生,可以喺呢個幾星期解開一啲心結、喺對方生命留低幾步腳印,可謂難能可貴。

世事難料,人生真奇妙。我曾經以為,呢個人會永遠係我心底入面一條微細嘅刺;未至於好傷,但都會揦住揦住。殊不知事隔多年,呢個繫鈴人失驚無神返嚟幫我解鈴,再留低些少美好回憶過我。風流過客,咁就變咗做體貼情人(七日情人都係情人)。

呢一晚,我瞓得好好。人生如夢,好夢正酣。

夢甜正好眠,夢醒依舊甜。

第二朝瞓醒,我呢啲永遠last minute先返到公司嘅廢中,一返到去就做到冇停手。十點左右,法仔主動搵我:「早晨,我晏畫飛喇。我過到去柬埔寨可能聯絡唔到你住,俾啲時間我買張SIM卡先。如果我失蹤一兩日,你唔使擔心。^^」

道別之前,我話佢聽,同佢失去聯絡嗰幾年,我除咗對上嗰個男朋友之外仲鍾意過啲咩人:「計埋你應該有三個,你係第一個。之後嗰兩個同你一樣,曖昧咗一輪,突然疏遠我,又係近乎人間蒸發。唔知係咪我好唔得人鍾意呢,大家都好鍾意突然消失,一句說話都冇講低。」法仔當下聽完,耷低頭唔出聲,攬咗我一下。

「如果我失蹤一兩日,你唔使擔心。」我份人好容易感動。法仔成日話,自己有好多嘢唔記得,以前食抗焦慮藥食到有副作用,偶有失憶。而呢一刻,佢記得我十幾個鐘前講過嘅說話,放咗喺心,同我備案打底,預先安撫我嘅情緒。小小表達夠我冧好耐。

我諗,佢應承我會保持聯絡,叫我隨時都可以搵佢傾偈,應該係真嘅。佢對我嘅關心,應該都係真心嘅。

(待續)

--

--

jan

劇透:段情爛尾,所以段故都好大機會爛尾。