26 / 兩極

jan
5 min readApr 22, 2020

--

【非會員閱讀link】

法仔臨走前嗰晚,我哋喺尖東海傍漫步咗好耐。

當法仔講笑話鍾意咗我七年,而我又翻舊帳話佢消失咗接近七年嘅時候,我忍唔住問:「其實你知唔知我喺Facebook unfriend咗你?都幾年咖喇,因為我之前有啲嬲你。」法仔一臉茫然:「你unfriend咗我?」我有少少尷尬,笑笑口話:「唓,你都唔用Facebook嘅,一啲消息都冇,都唔知你去咗邊,咪當冇識過你囉。」我只係unfriend,而唔係block,所以佢仍然可以喺messenger摷返我個名出嚟聯絡我。不過好明顯,佢呢幾年都冇click過入我Facebook八卦過我嘅生活。佢完全冇發現我哋已經唔係Facebook friend。

當晚kiss goodbye後冇耐,我就收到佢嘅friend request。心入面再冇芥蒂,我爽手accept。佢對上嘅update仍然停留喺2013年——換咗張維港夜景cover photo。

「嘩,你喺Facebook寫我?我所講嘅嘢全部被記錄在案!」第二朝,佢似乎碌過下我Facebook,睇到我記述咗部份我哋之間嘅對話。中文佢唔多識睇,淨係睇得明三幾句英文。

寫得出就唔怕認。「係呀,你唔介意嘅話,我諗住今晚寫多篇長嘅添。」「寫咩先?」我故弄玄虛:「寫人生。」

「唔好寫到好似Taylor Swift啲歌咁就得。」識講笑我當佢默許。「Taylor Swift寫前度咖。」我暗示佢唔肯做我男朋友,登唔上我嘅前度名單。

嗰晚我喺Facebook寫咗三千字,喺朋友間引起好大迴響。我寫嗰三千字,法仔係知道嘅(佢有冇Google translate我就唔知喇);不過我而家喺呢度寫咗三萬幾字(仲未寫完),佢應該未知。除非我好似《Before Sunset》嘅Jesse咁,將自己嘅旅行艷遇寫成書,再簽書簽到去巴黎,如果唔係法仔應該唔會好似Celine咁出現返。

「我出門口喇。」巴士站喼相一張。

「我就上機喇。」機場登機閘口相一張。

法仔好似怕我會再因為佢行蹤不明而傷心咁。佢咁有交帶,我有啲唔慣;唔慣得嚟有啲冧。

「你今日有冇好啲?仲有冇喊?」睇嚟我嘅喊包形象都幾深入佢心。「唔知呢。」我補多句:「等我學下Taylor Swift,或者心情會好啲。」

「好啦,我要起飛喇。」
「我會好掛住你。」
「我都一樣。」

法仔外婆係越南華人,喺柬埔寨生兒育女,最後同幾個仔女落戶香港。

初初認識法仔嘅時候,佢話佢媽咪係香港人,喺香港有親戚。今次佢返嚟香港,先探親,後飛柬埔寨實習,原來佢喺柬埔寨又有親戚。無論係法蘭西殖民帝國史,定係法仔家族史,我都唔係太熟。法仔講自己家庭背景都講到一舊舊,總之佢媽咪喺金邊出世,喺金邊打工識咗佢爹哋之後就嫁咗去法國。佢媽咪仲有五個兄弟姊妹,其中有兩個同樣去咗法國落地生根,另外有三個就同法仔嘅公公婆婆一齊定居香港。

法仔其實冇意欲去柬埔寨,只係佢媽咪叫佢去當地親戚嘅律師樓度實習。法仔讀law出身,畢業後因為情緒病影響到生活作息,冇乜工作機會。今次呢個為期一個月嘅所謂實習,相信係佢媽咪用心良苦嘅安排,希望幫到佢重投社會工作,同埋藉著出遠門令佢開朗啲,唔好成日匿喺屋企。

幾個鐘後,法仔text我:「我到喇!佢哋屋企好大,我好似住喺城堡咁。」呢個律師親戚係佢遠房表姐夫,柬埔寨高棉人,喺紐約讀完J.D.返嚟金邊執業開law firm;一幢house,下舖上居。「你係城堡入面嘅王子定係工人先?」「王子。:P」虧佢講得出。

「Oh my god…你寫咗本書?」佢又碌過我Facebook。「係呀,寫長啲,博你翻譯唔到。」佢開始陪我鳩噏:「諗住喺書店賣呀?」我當時答佢唔會擺喺書店賣,要賣都賣電子書算,環保啲。如果俾我再答過,我會叫佢喺巴黎Shakespeare and Company等我簽書。有機會見返佢嘅話,幾面懵幾老套幾柒嘅方法我都會試。

《Before Sunset》劇照。發下夢啫,我哋嘅故事邊有咁傳奇。

佢碌埋我篇三千字文底下嘅留言。「好多留言…啊…有人話想睇我個樣… >_<」嗰篇文有近百留言,其中一個朋友用中文講完認真嘢之後,用英文寫咗句:「我好好奇佢咩樣,不過都係唔好貼喇。」我覆咗嗰個留言:「唔係好靚仔,一曝光就破壞美好嘅想像咖喇。XD 不過談吐同風度可以加分嘅。」

「係呀,我答咗佢你唔靚仔,唔使問我攞相。」我個誠實豆沙包仲未落膈。「多謝晒喎…」法仔無奈,開始反擊:「嘿,如果我都寫個Facebook post講你,應該都會有幾十個留言!」你寫我我求之不得啦,唔使我自己插旗。

「不過…你或者已經留意到,我Facebook基本上唔貼嘢。一般嚟講,我唔係好同人講自己嘅生活。」盲嘅都睇到佢Facebook一片空白,想當年我日stalk夜stalk,都係得個吉,先至會惱羞成怒unfriend埋佢。

「我幾年前已經留意到,所以我對你可以話係一無所知。亦因為咁,我呢個幾星期成日叫你講多啲自己嘅嘢俾我聽。」「我都唔係好認識我自己,我連關於自己嘅嘢都唔記得…有好多嘢我都記唔起…」佢答得有啲落寞。

「唔緊要喎,我都唔係好了解自己咖咋。我哋永遠都係喺自我發現嘅旅途上。」

我思緒成日打晒棘,而佢就話佢腦海好多時都一片空白。我唔了解自己,會寫文幫自己梳理;佢唔認識自己,唔會貿然分享,選擇一隻字都唔記。

我同佢,無論線上線下,都係兩個極端。

(待續)

--

--

jan

劇透:段情爛尾,所以段故都好大機會爛尾。