31 / Déjà vu

jan
7 min readMay 3, 2020

--

【非會員閱讀link】

法仔臨飛之前,向我許下承諾:只要我想搵人傾偈,隨時可以打俾佢。

近幾年,我好怕打電話俾人。最怕長響冇人聽,或者直飛留言信箱。當我同前度相處開始出問題,佢就係咁樣對付我(或者逃避我)——打死唔聽我電話、直接熄機,或者索性封鎖我。

久而久之,我開始恐懼打電話。即使當下唔係同佢鬧緊交,只係純粹想打去問幾句嘢,我都唔再敢打電話。我怕被拒絕。

只要我唔打電話,就唔使面對無止境嘅「嘟嚕嘟嚕」聲,或者「你已被接駁到——」呢句錄音。係好鴕鳥,係斬腳趾避沙蟲,但我冇辦法。

「嘟嚕嘟嚕」同「你已被接駁到」,都好似把刀仔咁。我每聽一次,佢哋就喺我個心度輕輕劃一下。唔致命,但會隱隱作痛。

呢個陰影,由拍拖期到分手拖拉期都存在。我哋嘅關係一直都係剪不斷理還亂,離離合合,無限輪迴。

再過咗一段時間,我決心過返好自己嘅人生,唔想再同佢糾纏落去,先至封鎖佢——佢會打匿名電話,就係因為咁。唔用133、唔用太空卡,佢根本打唔到俾我。

我外公喺農曆正月生日。嗰頭食完開年飯,大約一個禮拜後就要同媽咪家族食公公餐生日飯。

阿公習慣早瞓,飯局總要約得早,我哋一收工就要趕頭趕命仆過去。急步行緊嘅時候,我又收到匿名電話。

我行緊嗰條天橋,就係當日我想一躍而下嗰一條。

喺分手拖拉期,雖然每隔幾個月都會收到前度電話,但多數都係夜晚甚至深宵時份。佢每逢半夜打嚟,我都心知唔慌好嘢。九成係做嘢壓力大,隊完酒,唔經大腦亂打電話。男人飲醉酒講嘅嘢,往往好聽而唔可信,唔聽好過聽。

日頭打嚟,有啲罕見。我擔心佢有咩事,或者有正經嘢要搵我傾。猶疑咗幾下,我終於聽咗。

「喂?」
「…」好耐冇聽過佢把聲,我心跳好快,講唔到嘢。
「…」咁辛苦搵到我又唔講嘢,想點?
「做咩。」我好努力壓下自己所有情感,少少尾音都唔俾佢。
「對唔住。」我好震驚。佢竟然同我講對唔住。我少少嘢都會自責同不斷沙冧,而佢從來唔輕易道歉。
「哦。」好努力過返平靜生活嘅我,呢一刻唔敢講無謂嘅說話,免得節外生板。
「我知我之前講嘅說話太過份。」
「唔。」
「對唔住。我打嚟淨係想講呢啲。拜拜。」
「拜拜。」

我好忐忑。

一路繼續急步行去酒樓,一路text法仔。法仔係一個好冷靜嘅人,冷靜得嚟不乏同理心。佢嘅回應好多時都可以令我鎮定落嚟。

法仔睇完我嘅message,問:「唔…你覺得佢仲會唔會再打嚟?」「我唔知…但係我覺得我今晚又會失眠…」我好亂,有啲抖唔到氣。

「點解?你仲愛佢?」呢條問題好尷尬。我同法仔考慮緊繼續發展,呢一刻佢問我仲留唔留戀個ex,我應該點答?「我諗我同佢嘅關係,已經唔健康同扭曲到稱唔上係『愛』…但係我好討厭自己令人唔開心,聽到對方把聲咁頹,我好唔安樂。我想全世界都開心,但我知咁諗好荒謬。」

「你唔需要為咗令其他人冇咁難過,而將自己置身一個壞嘅境地。」我好固執,重複我荒誕嘅願望:「我只係想大家都過得安好同快樂…」「包括希特拉?」法仔無啦啦搞gag,我完全笑唔出。「Sorry…呢個笑話好似冇咩用添…咁點解你話今晚話失眠?」「我多愁善感。同埋…雖然佢曾經傷得我好深,但我唔憎佢。我會珍惜自己,唔打算再返去佢身邊,但係我仍然希望佢過得好。我唔想佢有咩唔開心或者難受…」前度有情緒病,拍拖嘅時候偶然都會發作;身為陪伴者,我辛苦、無助,而且極度心疼。即使關係變咗,我依然會擔心。

法仔好直接:「你都幾矛盾…」「我知…」「佢可以照顧自己,唔好再諗佢同佢條命。你話你唔憎佢,我勉強可以理解;但係佢曾經令你有過自殺念頭。停止再將你嘅感受同佢嘅感受捆綁埋一齊。你唔會睇得清佢想點。」我駁唔到,乖乖答:「知道。」

「咁…再答過:今晚瞓唔瞓到?」斷估都係瞓唔到,我話:「將來嘅嘢邊個知!我聽日答你啦!」法仔唔放過我:「答錯,再答。」

「好啦我再試下答…『如果你陣間氹返我,我今晚就會瞓得好』…啊,唔得唔得,咁嘅話我都係要求緊你照顧埋我條命…唔公平亦唔合理…」既然前度要為自己嘅人生負責,我都應該為自己嘅人生負責;法仔冇義務照顧我嘅情緒。

法仔笑,轉話題:「想唔想今晚一齊睇戲?」先幾日,佢叫我喺電腦裝Rabb.it,話咁樣即使我哋分隔異地,都可以同步睇戲,仲可以見到同聽到對方。「好。等我同親戚食完飯,返到屋企話你知。」

柬埔寨慢香港一個鐘。我返到屋企嘅時候,佢嗰邊都未到9點,同樣食完飯冇耐。

「返到!」「餐生日飯點呀?」「你會唔會覺得我對我哋嘅關係好唔認真?或者覺得我未放得低個ex、當你係水泡咁?」我答非所問。「我覺得你諗太多,我會建議你飲啲酒。」佢仲九唔搭八過我。

「我認真問你…」「我都認真答咖。我堅係唔明點解你覺得自己放唔低佢。」法仔自稱唔係日日飲酒,但飲酒令人放鬆,佢對法國人嘅品酒文化非常自豪。每當佢覺得我精神繃緊,就會叫我飲啲酒放鬆下。

「因為我好似仲係好易俾佢搞到情緒波動咁…」法仔答:「咁近期或者剛剛發生嘅事,有情緒係正常。」我打咗個可憐喊樣:「你咁有同理心嘅…唔好對我太好啦…」我仲未搞得清,我對法仔嘅感情係點。我同佢一樣,怕沉船。

「你想唔想我打俾你?」法仔突然問。

我想,我好想,只係唔敢問。

佢好快就打咗嚟。把聲好溫柔,好好聽。

佢問我想唔想睇戲,叫我試下開Rabb.it。佢冇Netflix,話可以用我個Netflix account串流。我哋揀咗好耐戲。有好多戲佢想同我睇,但香港Netflix冇,最後佢揀咗《Déjà Vu》。由法國人讀返「déjà vu」呢個法文字,果然特別好聽。

我初時唔明,點解要特登裝Rabb.it一齊睇戲。我哋都唔係身處同一個空間,各自喺自己電腦睇戲有咩咁特別?同步撳掣,睇完再討論套戲,咪一樣?

原來Rabb.it除咗畫面串流之外,仲可以俾你同時同對方video call。睇戲就梗係專心睇戲,唔會放大對方視像個樣。不過可以一路睇戲一路傾偈,感覺同對方近好多。緊張嘅時候,我會嗌:「啊!架車!架車後面!」估中劇情我又會沾沾自喜:「Yeah,我醒唔醒?」

《Déjà Vu》啲平行宇宙係咁loop完又loop,我開始睇到頭都大埋。每當我靜咗一輪唔出聲,法仔就會輕輕問:「係咪瞓咗呀你?」佢把聲,真係好溫柔。之不過,戲入面啲嘢爆嚟爆去,點會睇到瞓著。

睇完戲,香港時間凌晨1點,柬埔寨剛好12點,佢應該開始眼瞓。

「多謝Jamie。」「多謝我啲咩?你鍾唔鍾意套戲?」
「鍾意套戲,都鍾意你。」法仔笑 :「頭先都算係一場約會,我哋好似去咗戲院咁。」
「你真係好。多謝你陪我睇戲。睇完戲我都有啲攰,應該冇精神諗太多,都唔會失眠。」「咁就好,我就係想咁。一係諗下套戲,一係諗下我,之後就好去瞓喇。」

睇《Déjà Vu》嗰陣,我覺得科幻得有少少over(咁佢事實係科幻懸疑片),人生邊有可能咁誇張。冇諗到,我嘅人生,都充滿déjà vu——大約一年之後,法仔同我講返一堆我喺前度口中聽咗過百次嘅說話,係一模一樣。

嗰種感覺,都咪話唔吊詭。

呢個唔係《Déjà Vu》劇照,係英劇《Skins》劇照。見幾有共鳴就拎嚟用。

(待續)

--

--

jan

劇透:段情爛尾,所以段故都好大機會爛尾。