34 / A cold-hearted person with a sensitive soul

jan
6 min readMay 30, 2020

--

【非會員閱讀link】

我同法仔keep住每日隔空傳情,天南地北咩都講。閒話家常佔大多數,言談之間又了解對方嘅習慣同價值觀多啲。

法仔周不時會同我報告行蹤,我有啲唔慣——我以為所有男人都厭惡同女人報到。問心,以前拍拖冇安全感極,我都未至於癲到要全天候監控另一半嘅舉動;好多時問行蹤,只係想爭取時間見面。法仔人唔喺香港,點都約唔到出街,我自然少咗誘因問行蹤。更何況,我又未係佢邊個,問長問短都出師無名。

我間中都會講佢知我做緊咩。跑完渣打半馬之後嗰晚,教練約埋我哋成班跑友食雞煲,慶祝大家平安完賽。

「你睇,我今晚冇飲可樂!」法仔成日哦我飲可樂,話太高糖份對身體唔好,甚至聲稱我飲可樂比佢食電子煙更唔健康。我唔係可樂迷,只不過云云汽水之中,我獨愛可樂,仲要揀跑完步、汗都未抹乾嘅時候飲。

我影咗罐雀檸俾佢睇,點知佢覆返一句:「哈哈,我都好憎雀巢,仆街公司嚟。」我醒起佢喺香港過年嗰時,四周圍嘅餐廳都未啟市,我哋喺街搵唔到食,唯有食快餐。當時附近得麥當勞同KFC,我俾佢揀,佢諗都唔諗:「KFC。佢哋用Pepsi,好過麥當勞用Coca-Cola。我討厭Coca-Cola呢間公司。」

我哋對生活方式都有各自嘅執著。例如佢堅決抵制可口可樂同雀巢呢啲公司,而我就努力走塑,用少啲膠。好在我哋執著嘅嘢冇咩矛盾,我願意陪佢飲百事,佢跟埋我飲汽水走飲管。環保呢家嘢,我一直都係默默做。怕成為「環保膠」,律己以嚴就好。當我同法仔分享我自備摺盒同食物袋買外賣時,佢話佢都睇過相關紀錄片,笑指我已經拯救咗一條鯨魚,甚至話「you are perfect」。我從來唔要求另一半完全同步我嘅生活理念,亦唔強求對方做返同樣程度。對方講一句「我明白」、「你做得好好」,已經令我覺得好安慰。

喺我潛移默化之下,連我班同事都同我一齊走塑,真乖。

食食下雞煲,收到法仔預告行蹤:「我哋今晚要出街呀。本來諗住去酒吧溝下女,不過朋友嘅朋友生日,話請埋我去生日party。冇得去酒吧lu…」又係呢招,想引我呷醋。我梗係扮住大方先:「玩得開心啲,識到女仔影俾我睇呀,睇下有幾靚?」

過咗個零鐘,佢send咗啲相嚟——冇影女,淨係影個場。「好浪漫喎。」我繼續扮唔在乎。「係呀,rooftop party!」「咁識到靚女未?;)」我加咗個單眼笑笑emoji——虛偽到呢,明明個心就有啲在意。「識到幾個!其中一個鬼火咁靚,仲邀請我星期五晚去一間五星酒店嘅酒吧…」「哦…」我開始接唔到,因為扮唔到冇所謂。「不過佢有男朋友lu… :( 同埋你知啦,我而家都唔係咁自由身——喺香港有人話mark實咗我喎…」佢跟手補多個飛吻emoji。如果邱比特嗰刻拉過弓,我諗中箭嘅人就係我。嗰個飛吻emoji,如同一枝箭咁直中我心。

收到佢呢個message,我又驚又喜,個心又試卜卜卜卜咁亂跳。香港有人mark實咗佢?係咪我?應該係我?佢識幾多個港女?同過幾多個港女撻著?到底係咪指緊我?

港女:哦…邊個咁幸運可以mark得到你啊?
法仔:你兩個禮拜後嚟到金邊就會遇到佢咖喇。

係我!佢真係講緊我!我受寵若驚,冇諗到佢會自認俾我插旗mark實咗。

我好冧。不過我同跑友食緊雞煲,佢又參加緊人哋生日party,大家都冇空檔喺呢一刻繼續談情,唯有夜啲再傾。

各自飲飽食醉後,延續情話之時已經係香港時間凌晨1點幾。法仔講起佢掛住我,並且欣賞我。我忍唔住問:「咁你開始愛上(fall for)我未?」

我以為答案會係「yes」,點知佢話:

好悲哀嘅係,我唔容易愛上人…所以我仲未知…

我個心涼咗一截。邱比特好似將枝箭掹返一半出嚟咁,仲要撩下撩下…有少少痛。

「嗯,明白。」我唯有咁答,唔係仲可以點?法仔話:「我同我嘅前女友一齊咗一年半,但我從來冇愛上過佢。」「下?咁做咩要同人一齊?」「我覺得同佢相處好舒服。」我覺得有啲哽耳,窒佢:「然後你呢種感覺冇咗,就飛咗人?」

法仔嘗試解釋佢同前女友仲有其他唔夾嘅地方:「我慢慢發覺同佢唔係好溝通到,我哋從未試過喺同一個wavelength…喺一段關係入面,我覺得溝通、討論好重要,但係佢只會吃喝玩樂、風花雪月,我哋傾唔到偈。」

我未係好接受到佢話從來唔愛前女友,但係都拍咗一年半拖。我要啲時間消化。而且,兩個人嘅關係,唔到外人judge;我完全唔識佢前女友,更加唔可以下咩定論。「嗯,都明嘅。能夠溝通到、互相理解到,非常重要。我覺得同你相處好舒服,因為你願意花時間同我傾偈,而且你總係好坦率。」我嘗試搵返我同法仔嘅common ground。

「冇錯…我都好鍾意你毫無忌諱咁同我分享你自己嘅嘢——你嘅童年、你嘅屋企、你嘅感受…你喺呢兩個禮拜入面分享嘅嘢,已經超過我前女友喺嗰一年半同我傾嘅嘢…」「我係咪太多嘢講?」佢個對比有啲誇張,我擔心自己好煩,長舌婦咁嘅樣。

「點解咁問?」「我怕我講得太多嘢,你會覺得我好煩…但你又唔係好講嘢…」「哎,你有時啲諗法真係好傻…不過你都講得啱,我好少分享自己嘢…」我接埋落去:「因為你自己都唔了解自己嘛,你講過。」「而且我冇乜朋友,近乎零。」我真係冇乜聽過佢提及朋友。未至於完全冇,只係極少。

法仔一層一層咁將自己嘅洋蔥外衣剝開,向我坦白佢嘅世界。我哋嘅世界,截然不同。

「唔認識自己」、「鮮少掛住人」、「冇幾可發嬲」、「唔容易墮入愛河」、「冇乜朋友」…呢啲就係法仔對自己嘅描述。簡言之:冷酷無感。

冷酷無感,大概係法仔嘅自我形象。然而喺我嘅經歷入面,佢溫柔體貼又細心;兩個讀輔導出身嘅老友亦話過,法仔內心極其敏銳,先可以對我嘅往事咁有同理心。呢兩種性情好似大纜都扯唔明,難以同時存在喺同一個人身上。事實上,世界上有一種人,內心柔軟細膩、呈現出嚟卻冷酷無感,法仔正正就係呢類人。

寫《法仔記》呢段日子,我回想起法仔點樣強調自己「cold」。Google到一啲關於「cold people」嘅文章,其中一個標題活生生係法仔嘅寫照:

A cold-hearted person with a soft and sensitve soul.

我因為佢柔軟細膩嘅內心傾情於佢,而佢最終逃唔出「冷酷無感」呢個前設自限,離開咗我。

(待續)

--

--

jan

劇透:段情爛尾,所以段故都好大機會爛尾。