انگشت‌نگاری توسط سفارت کانادا در پاکستان

Canadapasslawyer
2 min readMay 21, 2023

--

اثرانگشت گیری یا بیومتریک درواقع یک فرایند تشخیص هویت بر اساس ویژگی‌های فیزیکی شما مانند اثر انگشت، عینک، عنصر چهره و … است. در این روش، اطلاعات بیومتریک شما در پایگاه داده سفارت کانادا جهت صدور ویزا ذخیره می‌شود و هر بار که شما برای ویزای جدید یا تمدید آن درخواست می‌کنید، از این اطلاعات استفاده می‌شود.

بنابراین، اگر برای درخواست ویزای کانادا در پاکستان مراجعه کردید، باید فرایند ارائه اثر انگشت برای بیومتریک را طی کنید. برای این کار، باید به یکی از نمایندگی‌های سفارت کانادا در پاکستان که امور صدور ویزای شما را به عهده گرفته است، مراجعه کنید. بعد از این که اثرانگشت شما گرفته شد، این اطلاعات به سفارت کانادا فرستاده خواهد شد تا در پایگاه داده بیومتریک آنان ذخیره شود.

لازم به ذکر است که هزینه اثرانگشت گیری برای بیومتریک باید پرداخت شود و همچنین شما باید مدارک مورد نیاز دیگری مانند پاسپورت و مدارک شناسایی دیگر را نیز ارائه کنید. به‌ علاوه اگر شما برای تمدید ویزای کانادا مراجعه می‌کنید، باید فرم مربوطه را پر کرده و هزینه‌های مرتبط با تمدید ویزا را پرداخت کنید.

هزینه انگشت‌نگاری توسط سفارت کانادا در پاکستان

پرداخت هزینه بیومتریک در سفارت کانادا در پاکستان برای افرادی که تقاضای صدور ویزای کانادا را دارند، الزامی است. این هزینه جزء هزینه‌های مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا است و در زمان اقدام به اخذ ویزا باید پرداخت شود.

در حال حاضر، هزینه انگشت‌نگاری در سفارت کانادا در پاکستان برای هر نفر ۸۵ دلار کانادایی است. درصورتی‌که چندین نفر از یک خانواده قصد اقامت در کانادا را داشته باشند، هزینه برای هر نفر به ازای هر نفر اضافه خواهد شد.

هزینه‌ فوق فقط برای انگشت‌نگاری است و هزینه‌های دیگری مانند هزینه پردازش امور مربوط به صدور ویزای کانادا مجزا محاسبه خواهند شد. در ضمن، این هزینه‌ها ممکن است در آینده تغییر کنند و بهتر است قبل از مراجعه به سفارت کانادا، از صحت اطلاعات هزینه‌ها اطمینان حاصل کرده و به‌موقع پرداخت آن‌ها انجام شود.

سفارت کانادا در پاکستان سه نمایندگی دارد که به دلیل اینکه همسایه ایران است و از طرفی سفارت کانادا در ایران فعلاً تعطیل است، می‌توانید از طریق یکی از آن‌ها جهت انجام امور مربوط به صدور ویزای کانادای خود اقدام نمایید.

اگر سوال بی‌پاسخی در این خصوص در ذهنتان باقی مانده است، می‌توانید از طریق مشاوران مهاجرتی باتجربه ما در مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس پاسخ مناسبی برای آن دریافت نمایید.

--

--