Metroji - aplikace pro každého, kdo cestuje metrem.

Nová aplikace, která vám ukáže nejbližší odjezdy metra a zároveň napoví, jestli a jak je máte šanci stihnout. Offline. Zdarma.

Ondřej Korol
4 min readApr 10, 2019

TL;DR

  1. Metroji vám ukáže, za jak dlouho jede metro 🚇
  2. Pomocí emoji napoví, jestli nejbližší spoj stíháte 🏃🏻‍♂️
  3. Funguje offline, což se v metru hodí 👍🏻
  4. Stáhněte si ji zdarma v App Storu 👇🏻

Aplikace? Proč? 😺

Bydlím kousek od Náměstí Míru. Miluju to tam. Jedinej zádrhel? Eskalátory v metru. Tuším, že spolu s Hradčanskou jde o nejdelší schody v Praze.

Člověk na nich nikdy nechce jenom stát, protože cítí, jak mu život (a metro) utíká mezi prsty. Vážně, stůjte na nich a právě jste přišli o necelé tři minuty. A co teprve, když spěcháte? To dolů běží spousta lidí, i když třeba ani neví, za jak dlouho to má jet.

Často se tak stane, že vám metro ujede před nosem a vy zjistíte, že další spoj jede za 5 minut. Takže pak na nástupišti stojíte zpocení, naštvaní, že jste běželi zbytečně, a nudíte se, protože v mobilu máte jenom edge…

Copak neznáš jízdní řády? 😼

Jasně, vědět, že spoj jede třeba v 09:41 je fajn. Ale opravdu mi to nahoře u vstupu pomůže? Hraje se o vteřiny. Jak víte, cesta dolů může trvat a metro stojí ve stanici nějakých 20–30s. Já jdu prostě na metro, nechci nic počítat.

Vyzkoušel jsem proto pár aplikací, co ukazují vteřiny do odjezdu metra. Jako lepší! Člověk má jasnější představu, ale pořád to nebylo ono…

Říkal jsem si:

“Je sice super vědět, za kolik vteřin to jede, ale ještě víc cool by bylo, kdybych nahoře věděl, jestli to mám vůbec šanci stihnout.”

A tak vznikla aplikace Metroji. Appka, která nejen ukáže, za kolik vteřin by dle jízdních řádů mělo metro odjíždět, ale pomocí emoji napoví, jestli a jak člověk nejbližší spoj stíhá.

Co to teda umí? 😸

1. Ukazuje tři nejbližší odjezdy

Poté, co si přidáte stanici, vám aplikace zobrazí, za jak dlouho by dle jízdních řádů mělo jet metro. Pokud je konečná zastávka jiná než ta poslední, Metroji vás na to upozorní.

2. Napovídá pomocí emoji

Napovídání platí od turniketů (těch žlutých krabiček, kde se označují lístky). Proč? Protože vlezů do metra je tolik, že by se v tom nešlo vyznat. Proto jsem zvolil turnikety — když se u nich na emoji podíváte, víte, jestli a jak nejbližší spoj stíháte.

Emoji napovídají od turniketů
  • 🧘🏻‍♂️ = úplná pohoda, klidně si na těch eskalátorech postůj
  • 🚶🏻‍♂️ = pomalou chůzí se vydej dolů
  • 🏃🏻‍♂ =️ musíš zrychlit (ale žádné zběsilé tempo!)
  • 🙅🏻‍♂️ = na tenhle spoj se vykašli a počkej si na další

3. Funguje offline

Protože často v metru není dobrej signál. Chcete se podívat na jízdní řády na eskalátorech a už se trápíte (zase ten edge…).
Takhle stačí, když jednou za týden v Metroji stáhnete nová data (čehož se není třeba bát, je to hned, mají necelých 500 Kb) a pak už nic neřešíte.

4. Má svůj widget

K nejbližším odjezdům se tak dostanete i přímo ze zamčené obrazovky! Chytrý, když spěcháte a nechcete nikde hledat appku.

Cestování v klidu 😻

Sečteno podtrženo, cestuju teď po Praze o dost víc v klidu.

Pokud vidím, že nejdřív mi to jede za 7 minut, tak si postojím venku na slunci, probrouzdám net, pak se v klídku vydám dolů a s úsměvěm pozoruju lidi kolem, co běží, aniž by veděli, že spěchají zbytečně.

A nejsem sám! Za poslední týden po Praze s Metroji cestovalo přes 500 lidí! (wow?! 😱😍)

Budu opravdu nadšenej, pokud také Metroji vyzkoušíte a dáte mi vědět (tady nebo na instagramu), co si o tom myslíte.

Appka na vás čeká v App Storu 👇🏻

Feedback od prvních uživatelů mi vyrazil dech ❤️

Závěrem ještě…

A bude verze pro Android?

Hrozně moc bych si to přál. To, že zatím neexistuje, rozhodně není o tom, že bych na vás, androiďáky, nemyslel, nebo bych to nechtěl. Je to jednoduché, jako iOS vývojář to zkrátka neumím.

Nicméně, nechci nic zakřiknout, ale..! ⛅ ️Jeden můj kamarád a velice šikovný vývojář si s Metroji od března trochu hraje a je možné, že by z toho android verze mohla vzniknout. Držte palce a jestli na Android čekáte, určitě se ozvěte, ať ho těmi zprávami můžu bombardovat 😅✊🏻

Musím poděkovat

Nemůžu říct, že bych tuhle aplikaci vytvořil zcela sám.
Moje ségra ❤️ byla první uživatelka, která mi aplikaci připomínkovala, zároveň mě neskutečně podporovala a několik týdnů do mě hučela, ať už to vydám ven.

Po technické stránce mi ohromně pomohli kluci z Mobile týmu Etnetery. Jak tím, že mě toho strašně moc naučili, tak tím, že mi pomohli vyřešit konkrétní problémy (a to zejména Číslo 🙏🏻)

A zároveň všichni přátelé a blízcí 🎉, kteří mi k Metroji napsali, ať už pochvalu, nápady nebo cennou kritiku. Nikdy bych takovou podporu nečekal.

Za to jsem vám všem moc vděčný.

A kdo to dočetl až sem? Tleskám 😁👏🏻👏🏻👏🏻

--

--