EOS Nedir?

Coinpara
1 min readMar 25, 2022

EOS’u, bir işletim sistemi olarak hatta Ethereum’a rakip olarak sınıflandırılabilir. EOS blok zincir tabanlı, sonsuz ölçek kapasiteli olması ve işlem ücreti olmaması ile diğer blok zincirlerden farkını göstermektedir. EOS blok zincirde kullanılmakta olan kripto paraya da EOS adı verilmektedir. EOS, 2017 yılında block.one adında özel bir şirket bloğu tarafından kurulmuş olup, Proof-of-stake (PoS), STEEM ve Bitshares’in yaratıcısı olan Dan Larimer aynı zamanda block.one’un CTO’sudur.

EOS, tamamen merkezi olmayan bir işletim sistemi olmayı hedeflemekte olup, ayrıca hedeflenen kullanım alan ve şekilleri olarak ise akıllı sözleşmeler, merkezi olmayan depolama çözümleri ve DApps ortamları yer almaktadır.

Bir diğer ifadeyle açıklamak gerekirse; EOS platformunda EOS’a sahip olmanız blok zincir işletim sisteminde size ait işlem yapma hakkına sahip olduğunuzu gösterir. Eğer, EOS koininiz varsa işletim sistemini kullanabilir, yeni uygulamaları inşa edebilir ve blok zinciri kullanabilirsiniz. Diğer para birimlerinin tersine EOS üzerinde bir sistem kuracağınızda ödeme yapmanıza veya herhangi bir ücret ya da ek ücret ödemenize gerek yoktur.

EOS’lar dijital cüzdanlarda ve Coinpara’nın güvenli cüzdanlarında saklanabilir. Kişisel dijital cüzdanda saklanmak istenirse ERC20 uyumlu token’leri destekleyen cüzdanlarda saklanılması tavsiye edilir.

--

--

Coinpara
0 Followers

Coinpara Kripto Para Alım Satım Platformu Resmi Hesabıdır.