Kripto valuta Bitcoin

Svijet kripto valuta…

Rux
7 min readFeb 27, 2017

“…poznanik u Beču je nedavno kupio auto sa Bitcoinom, zašto mi u BiH još uvijek negiramo budućnost?”

Pozdrav prijatelji, kolege i budući kripto poznanici.

Pišem ovo iz jednostavnog razloga, da se informacija i edukacija o Blockchain tehnologiji i kripto valutama, koje su zasnovane na Blockchain tehnologiji, prošire i na području Bosne i Hercegovine.

Naše komšije, Slovenija, Hrvatska i Srbija, su već dosta ispred nas kada je u pitanju sama svijest ove digitalne valute.

Cilj je naizgled jako jednostavan, ali veoma komplikovan, edukovati ljude na vrijeme, kako bi mogli reagovati, na osnovu svojih istraživanja.

Par godina već pratim da li će se pojaviti neka lokalna web stranica ili forum kojoj je cilj da udruži kripto entuzijaziste, kojoj bi se pridružio, međutim kako je vrijeme prolazilo, tako sam shvatio da moram da ovo pokrenem.

Istina je da postoji vjerovatno puno ljudi u BiH koji se bave sa ovakvim stvarima, ali većina njih to ne želi da širi dalje iz meni nepoznatih razloga, jer Bitcoin nije ilegalan.

“Zar nije bolje da vaš prijatelj sazna za to, prije nego nekakav Hans iz Njemačke.”

Poruka rudarima i svim onim koji to drže za sebe:

“Shvatite, vi ne gubite niti Bitcoin niti novac, ako objasnite nekome, naprotiv, tim postupcima širite svijest u svojoj okolini, stekli ste prijatelje i učinili ste dobro djelo.”

Uz malo znanja iz web okruženja, startao sam Discourse forum koji je jako inovativan i user friendly za mobitele kao i za tablete.

Predstavljam vam, Crypto.ba

Crypto.ba Prvi BiH forum/portal namijenjen edukaciji o kripto valutama.

Kada je u pitanju sam naziv domene koju bih koristio, mislio sam da zakupim bitcoin.ba, ali nažalost ona je već zakupljena i na prodaju za jako puno novca.

Međutim kada se bolje razmisli, Bitcoin nije Blockchain tehnologija, on se samo bazira na toj tehnologiji koja u suštini većinskim dijelom digitalna kriptografija i samim tim sam odlučio da idem sa Crypto.ba

In Cryptography We Trust

Vjerovatno ste do sada čuli za riječ Bitcoin? Blockchain? Kripto Valuta?

Digitalni novac?

Stručno, a pojednostavljeno rečeno, Bitcoin je digitalna kriptografska „valuta“, koja se bazira na Blockchain tehnologiji.

Blockchain tehnologija?

Kratki opis načina rada Blockchain tehnologije

To je kriptografski programski kod, sinkronizovan između mnogobrojnih servera u svijetu koji se neprestano izvršavaju na mreži.

Također, to je i iznos koji se nalazi u vašem digitalnom novčaniku (koji držite u telefonu, na hard disku računara, USB stiku, cloud-u, email-u, kao i printana verzija takozvana “Papirni novčanik” (eng. Paper wallet).

Činjenice

Sama činjenica je ta da naše susjedne zemlje dosta napreduju kada su u pitanju kripto valute, Slovenija, koja trenutno broji preko 13. ATM bankomata sa kojima možete sa vašim novcem, legalno, kroz par minuta kupiti, a i prodati Bitcoin.

Jedan od poznatih mjenjačnica u svijetu je upravo slovenski “Bitstamp”, koji je jedan među prvima u svijetu započeo mjenjačnicu.

Bitstamp Slovenska Bitcoin mjenjačnica

Hrvatska ima tri Bitcoin bankomata, kao i mjenjačnicu Bitkonan, dok Srbija ima dva, a u BiH je to još nažalost, nepoznanica.

Za detaljnije o bankomatima možete pregledati svjetsku mapu lokacija samih Bitcoin bankomata.

CoinATMradar

Kako sam ja čuo za Bitcoin?

Moj put u kripto svijet počinje još 2012. godine, kada mi je prijatelj rekao da provjerim nešto što se zove Bitcoin (hvala Hari V12). Ni sam on nije znao o čemu se radi, pa sam malo „guglao“.

Nakon par dana čitanja…. iskreno da kažem bilo mi je sve čudno i nemoguće, čuj… digitalna valuta bez centralne vlasti koju niko ne može ugasiti, printati, oduzeti, umanjiti vrijednost, itd….ukratko „people’s money“ bez granica, čija sigurnost je zasnovana na naprednoj kriptografiji.

U samom čitanju, sam shvatio, da pored kupovine ove digitalne valute na berzi, istu možete „rudariti“ sa grafičkim karticama ili kupiti od osoba koje to rade.

Samim tim sam pojačao istragu vezano za osnovu kripto valuta, tj. kako se uopšte dobije tako nešto, tj. zanimalo me kako to sve radi „under the hood“.

Optimizam se počeo pojavljivati kada sam rudrio Bitcoine i govorio prijateljima da rade isto, jer tad se sa jednom AMD grafičkom kartom, Bitcoin mogao “rudariti” na sada zavidnom nivou, jer je bio jako jeftin.

Hardware beauty… u zimskim periodima, grijem i dio stana sa, ugodno sa korisnim.

Kada sam predložio rudarenje Bitcoina, svojim poznanicima, gledali su me kao da pričam o nečemu nebitnom, što je sasvim prirodna pojava kada su u pitanju „nove“ tehnologije.

Još od 2014. godine želim da omogućim ljudima da se bar edukuju kad su u pitanju nove financijske tehnologije, a da samim tim i ja da naučim ono što ne znam.

Trenutno jedna od zbunjujućih stvari kod ljudi koji su tek čuli za Bitcoin, je ta da svi misle da moraju kupiti cijeli Bitcoin, koji uistinu kada se kaže 1970,00 KM, zvuči puno.

Ljepota Bitcoina je baš ta što je već predviđeno skoro sve, gdje vi možete izrudariti ili kupiti sebi npr 0.05 Bitcoina (trenutne vrijednosti 50€) pa čak i 0.0005 BTC i ostaviti to negdje na par godina.

Zato sam odlučio da otvorim forum/portal na kojem će se pronaći osobe koje interesuje Blockchain tehnologija kao i kripto valuta, jer ja stvarno nisam mogao pronaći nikakve revelantne podatke na BiH web stranicama vezano za Bitcoin i Blockchain tehnologiju.

Optimizam

Otvoren Bitcoin shop u Beču, u popularnoj popularnoj ulici “Mariahilfer Strasse”

Nedavno, moj dobar poznanik koji boravi u Beču, koji dugo vremena rudari/iznajmljuje rigove za rudarenje, je kupio auto sa Bitcoinom od treće osobe koja je rado primila Bitcoin kao sredstvo plaćanja.

Cilj ove male priče o kupovini auta, nije ta, da bi vam nešto dokazao, već ukazao da je moguće danas kupiti skoro sve sa Bitcoinom i da je ovo tek početak.

Spomenuti poznanik me zamolio da ostane anoniman, te da njegovo ime ne spominjem, iako sam ga pitao da se uslika kraj auta sa natpisom.

Bitcoin accepted here… nešto kao ovo…

Ilustracija

Kupovina

Sam primjer mogućnosti kupovine na Amazonu, putem Bitcoina, se trenutno vrši putem posrednika.

Postoje dobro poznati servisi, kao Purse.io, koji je posrednik između vas i Amazona, kopirate im vašu wish listu, šaljete BTC, uz jako male provizije, a oni plaćaju sa svojim novcem i šalju vam artikle na vašu kućnu adresu.

Postoji lista svjetskih kompanija koje prihvataju Bitcoin, isto tako putem posrednika kao što je Bitpay (koji je u kripto svijetu skoro ekvivalentan Paypalu), gdje kompanije kao i korisnici ne rizikuju gubitak novca, jer na njihov žiro račun se uplaćuje validni novac.

Da bi bili u mogućnosti raditi sa Bitpay sistemom, gdje omogućujete svojim mušterijama dodatni način plaćanja, prolazi se procedura legalna gdje morate potpisati ugovore između vas i Bitpay koji definišu sve legalne aspekte trgovine kao izvor i količinu novca.

Bitcoin preko Bitpay platnog sistema omogućava kupnju artikala od kompanija koje su na svjetskom nivou kao što su:

Microsoft, Dell, Namecheap, Tigerdirect, Newegg, Tesla Motors, Mega.co.nz, Bloomberg, Lionsgate Films

…zvuči nevjerovatno, ali lista se nastavlja konstantno!

Globalno shvatanje

“interes za Blockchain tehnologijom je u ekspanziji ”

Kada se malo bolje pogledaju vijesti iz država kao što su:

Dolazimo do zaključka da je Blockchain tehnologija u globalnoj ekspanziji iz razloga što je upotrebljiva na skoro svim industrijskim granama, financijskim institucijama, trgovinskim lancima, berzama, nekretninama, itd.

Cijena Bitcoina je u porastu, što se može dokazati na puno načina, iz razloga što ljudi tek počinju da shvataju šta je to u suštini novac, i šta jedna novčanica u suštini predstavlja, što usmjerava ljude alternativnim solucijama.

Želio bih da na vrijeme edukujem sebe, a i druge tako što ćemo zajedno preko foruma skupljati informacije i družiti se kao i na svakom forumu.

Nadam se da ćete posjetiti Crypto.ba, a što vam ne bude jasno, slobodno ostavite javnu poruku ili privatnu.

Hvala kriptografiji i koderima što su omogućili ovakvo nešto, jer Blockchain tehnologija se može koristiti u skoro svim aspektima života, ne samo financijskom.

Iako je navodno ova tehnologija kriptografije došla od američke NSA sigurnosne agencije koju su “neki” upotrijebili kako bi ljude zbližili na globalnom nivou.

Napomena

Moj savjet je, ukoliko se odlučite da investirate u Bitcoin, da prvo istražite o čemu se radi i šta je to Bitcoin.

Iz tog razloga je i kreiran Crypto.ba

Prvi BiH forum posvećen edukaciji o Blockchain tehnologiji i Kripto valutama

Ukoliko imate bilo kakvih pitanja, kritika, sugestija i ukoliko želite da nam se pridružite, posjetite Crypto.ba

Crypto.ba najava na Bitcointalk forumu

Bitcoin “Vires in Numeris”

--

--