آموزش تبدیل بیت کوین به تتر در تراست والت

بیت کوین باز
11 min readMay 22, 2022

با پیدایش شبکه بلاک‌چین سیستم‌های مالی نیز پیشرفت و رشد بسیاری کردند. امروزه تعداد بسیاری از این سیستم‌ها با وجود فواید بی‌شمار کاملاً ناشناخته هستند و تعداد بسیار زیادی از کاربران ارزهای دیجیتال حتی نام آن‌ها را نشنیده‌اند.
بدون شک می‌دانید که تنها زمانی می‌توان از خدمات بلاکچین استفاده کرد که در رابطه با آن اطلاعات و دانش کافی را به دست آوریم. دیفای یکی از مهم‌ترین و پربحث‌ترین جنبه‌های حوزه بلاکچین است. همانطور که می‌دانید ارزهای دیجیتال ماهیتی غیرمتمرکز دارند اما با این وجود تعداد بسیار زیادی از صرافی‌های موجود بصورت متمرکز فعالیت دارند و یک نهاد واحد بر آن‌ها کنترل دارد. البته امروزه با رشد ارزهای دیجیتال تعداد صرافی‌های غیرمتمرکز نیز بطور چشمگیری افزایش یافته است و به این ترتیب کیف پول‌های مناسب با این صرافی‌ها نیز طراحی و اختراع شده است.
امروزه در صرافی‌های غیرمتمرکز می‌توان به سادگی به تجارت نظیر به نظیر یا همتا به همتا ارزهای دیجیتال پرداخت. بیت کوین اولین، محبوب‌ترین و باارزش‌ترین ارز دیجیتال از ابتدا تا به امروز است که در صرافی‌های مختلف خرید و فروش می‌شود. در ادامه به آموزش تبدیل بیت کوین به تتر در تراست والت می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

تبدیل بیت کوین به تتر در تراست ولت

تبدیل بیت کوین به تتر در تراست ولت

امروزه رایج‌ترین روش جهت خرید و تبدیل بیت کوین و تتر استفاده از صرافی‌های محبوب ارز دیجیتال است. البته دقت داشته باشید که فعالیت این صرافی‌ها معمولاً بصورت متمرکز است و یک نهاد واحد بر آن‌ها کنترل دارد.
سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال بیت کوین نمی‌توانند به صورت مستقیم بیت کوین خود را در بازارهای غیرمتمرکز تراست ولت مبادله کنند. اما دارندگان بیت کوین به لطف پیشرفت‌های اخیر بلاکچین می‌توانند به سادگی و تنها با تغییر شبکه و تبدیل بیت کوین این امر را انجام دهند و از ارز دیجیتال خود در بازارهای غیرمتمرکز استفاده کنند. همانطور که گفتیم در پلتفرم‌های غیرمتمرکز ازجمله صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده از یک کیف پول دیجیتالی نظیر؛ کیف پول‌های تراست ولت، سیف‌پل و متامسک از اصول اولیه و ضروری است.
کیف پول تراست ولت از محبوب‌ترین و بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که در مبادلات غیرمتمرکز به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه متخصصان حوزه بلاکچین راه‌های مختلفی جهت ایجاد یک صرافی‌ غیرمتمرکز معرفی کرده‌اند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به پلتفرم صرافی یونی سواپ اشاره کرد. در صرافی یونی سواپ به سادگی می‌توان تمام توکن‌های ERC20 را مبادله کرد. یونی سواپ نوعی صرافی است که بر روی شبکه اتریوم اجرا می‌شود. در این صرافی‌ می‌توان بصورت غیرمتمرکز به مبادله مستقیم توکن‌ها و ارزهای مبتنی بر اتریوم و بایننس پرداخت.
بطورکلی می‌توان گفت تبدیل بیت کوین به تتر در تراست ولت بصورت مستقیم امکان‌پذیر نیست. شما باید برای این تبدیل بیت کوین را از شبکه BTC به اتریوم تغییر دهید. رپد بیت کوین همان تومنی است که پس از این تبدیل به آن دست می‌یابید.
شما با استفاده از این توکن می‌توانید مبادلات خود را در هر برنامه‌ای که توکن‌های اتریوم با آن تعامل دارند به راحتی انجام دهید.
امروزه شما می‌توانید ارز دیجیتال بیت کوین خود را به سادگی به رپد بیت کوین تبدیل کنید و سپس رپد بیت کوین به دست آمده را در صرافی‌های غیرمتمرکز نظیر صرافی یونی سواپ تبدیلات و مبادلات بعدی را به راحتی انجام دهید. شایان ذکر است که امروزه صرافی‌های غیرمتمرکز بهترین روش جهت تجارت ارزهای دیجیتال هستند. همچنین دقت داشته باشید که در این صرافی‌ها نیاز به تایید هویت نیست.
دقت داشته باشید که پس از آنکه ارز دیجیتال بیت کوین به رپد بیت کوین تبدیل می‌شود ویژگی‌های بسیاری نظیر؛ امنیت شبکه بلاک‌چین، امکان پرداخت فوری از طریق شبکه لایتینگ را از دست خواهد داد اما در مقابل امکانات جدیدی نظیر؛ توانایی شرکت در بازار رو به رشد دیفای را به دست می‌آورند. دقت داشته باشید که بازار رو به رشد دیفای موجب می‌شود بازدهی بیت کوین را تا حد بسیاری افزایش می‌دهد. می‌توان گفت به همین خاطر کاربران از رپد بیت کوین استقبال بسیاری می‌کنند. دقت داشته باشید که ارزش هر رپد بیت کوین برابر با یک BTC است. درنتیجه پس از تبدیل بیت کوین به رپد بیت کوین هیچ تغییری در قیمت رمزارز رخ نمی‌دهد و می‌توان این دو ارز را در یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال با یکدیگر مبادله کرد.

تبدیل بیت کوین به رپد بیت کوین

امروزه رپد بیت کوین یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های ارز دیجیتال است و بیش از ۱۱.۱۷ میلیارد دلار ارزش دارد. شما برای آنکه بتوانید بیت کوین خود را به تتر تبدیل کنید باید در ابتدا مقداری رپد بیت کوین در اختیار داشته باشید. دقت داشته باشید که امروزه می‌توان در صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال بیت کوین را به رپد بیت کوین تبدیل کرد. همچنین شما می‌توانید بصورت کاملاً مستقیم و بدون هیچ دردسری رپد بیت کوین را از صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری نمایید و سپس آن را به کیف پول تراست ولت خود انتقال دهید.
مهم‌ترین و معروف‌ترین صرافی‌هایی که در آن‌ها می‌توان با کمک بیت کوین رپد بیت کوین خریداری نمود
امروزه در صرافی‌های بسیار و مختلفی می‌توان با استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین به خریداری رپد بیت کوین پرداخت. در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین این صرافی‌ها می‌پردازیم.

صرافی کوین بیس

صرافی کوین بیس در جولای ۲۰۱۱ تأسیس شد. دقت داشته باشید که در این صرافی احراز هویت اجباری نیست، به همین خاطر کوین بیس مناسب‌ترین و بهترین انتخاب برای کاربران ایرانی است.
کوین بیس از بیش از ۵۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش و… اشاره کرد. همچنین می‌توان در این صرافی به راحتی یک ارز دیجیتال را به ارز دیجیتال دیگری تبدیل کرد. از مهم‌ترین تبدیلات صرافی کوین بیس می‌توان به تبدیل بیت کوین به رپد بیت کوین اشاره کرد.
صرافی کوین بیس امنیت بسیار بالایی دارد، به همین خاطر هیچ خطری دارایی‌های کاربران را تهدید نمی‌کند. برای آنکه نحوه عملکرد این صرافی را درک کنید دقت داشته باشید که صرافی کوین بیس دقیقا مشابه یک بانک واقعی عمل می‌کند. این صرافی وجوه مشتریان را از طریق نقل و انتقال می‌پذیرد و کلیدهای خصوصی این دارایی‌ها را در گاو صندوق‌های خود ذخیره‌ و نگهداری می‌کند تا به این ترتیب کاربران از امنیت دارایی‌های خود اطمینان حاصل نمایند.

صرافی بایننس

صرافی بایننس در سال ۲۰۱۷ تأسیس و راه‌اندازی شد. این صرافی حجم معاملات بسیار بالایی دارد و در جایگاه دوم حجم معاملات بزرگ‌ترین صرافی‌های کریپتو جای دارد. همچنین صرافی بایننس محبوبیت بسیار بالایی نیز در میان کاربران ارزهای دیجیتال دارد.

مزایا و معایب صرافی بایننس

صرافی بایننس دارای مزایا و معایب بسیاری است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.
·

مزایای صرافی بایننس

مهم‌ترین مزایای صرافی بایننس عبارت است از؛
۱_ حجم تراکنشات بسیار بالا
۲_ دارای سیستم احراز هویت دو عاملی
۳_ پشتیبانی از بیش از ۵۰۰ نوع ارز دیجیتال
۴_ جامعه کاربری بسیار بالا و بیش از ۵ میلیون کاربر فعال
۵_ دریافت کارمزد بسیار کم
۶_ عضویت کاملاً رایگان
۷_ عدم نیاز به احراز هویت
۸_ پشتیبانی از سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس
۹_ ارائه گزینه‌های مانده در روش‌های پرداخت
۱۰_ مجهز به ویژگی‌های امنیتی مختلف نظیر محدودکردن دسترسی دستگاه
·

معایب صرافی بایننس

می‌توان گفت بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عیب صرافی بایننس عدم پشتیبانی آن از ارزهای فیات است. دقت داشته باشید که به این ترتیب شما نمی‌توانید با کارت بانکی خود و ریال و دیگر روش‌های سنتی حساب خود را شارژ کنید. همچنین دقت داشته باشید که ایران در لیست کشورهای تحریمی این صرافی قرار دارد، درنتیجه کاربران ایرانی نمی‌توانند با استفاده از آی‌پی ایرانی از خدمات این صرافی استفاده کنند و باید با استفاده از وی‌پی‌ان آن را تغییر دهند.

صرافی کوکوین

صرافی کوکوین از محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۷ تأسیس و راه‌اندازی شد. این صرافی از بیش از ۲۰۹ ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند و سرعت انجام معاملات بسیار بالایی دارد. همچنین در این صرافی به سادگی می‌توان رمزارزهای مختلف را به یکدیگر تبدیل کرد.

مزایا و معایب صرافی کوکوین

صرافی ارز دیجیتال دارای مزایا و معایب بسیاری است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.
· مزایای صرافی کوکوین
مهم‌ترین مزایای صرافی کوکوین عبارت است از؛
۱_ کارمزد بسیار کم و اندک
۲_ پشتیبانی از تعداد بسیار زیاد ارزهای دیجیتال
۳_ تیم پشتیبانی مناسب و پویا
۴_ ارائه جفت ارزهای متنوع
۵_ اعطای وام به کاربران
۶_ مجهز به سیستم احراز هویت دوعاملی
۷_ پشتیبانی از سیستم عامل‌های اندروید و آی‌اواس
۸_ نقدینگی بسیار بالا
۹_ سرعت بسیار بالای انجام معاملات
۱۰_ ارائه ربات معاملاتی قابل تنظیم

معایب صرافی کوکوین

مهم‌ترین معایب صرافی کوکوین عبارت است از؛
۱_ روش‌های پرداخت در صرافی کوکوین نسبت به دیگر صرافی‌ها محدودتر است.
۲_ رابط کاربری و استفاده از این صرافی کمی پیچیده است، به همین جهت برای کاربران تازه وارد و افراد مبتدی چندان مناسب نیست.
۳_ صرافی کوکوین منابع آموزش بسیار محدودی دارد.

صرافی هوبی گلوبال

هوبی گلوبال از دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۳ تأسیس و راه‌اندازی شد. این صرافی با گذشت زمان پیشرفت بسیاری کرد و در حال حاضر در کشورهای بسیاری دفتر دارد. از این کشورها می‌توان به ژاپن، کره جنوبیو ایالت متحده اشاره کرد.
لازم به ذکر است که کاربران ایرانی در لیست تحریم این صرافی قرار دارند به همین خاطر جهت استفاده از این صرافی باید آی‌پی خود را تغییر دهند.

مزایا و معایب صرافی هوبی گلوبال

صرافی هوبی گلوبال دارای مزایا و معایب بسیاری است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.
·

مزایا صرافی‌ هوبی گلوبال

مهم‌ترین مزایای صرافی هوبی گلوبال عبارت است از؛
۱_ رابط کاربری بسیار ساده و آسان و کاملاً مناسب برای کاربران مبتدی
۲_ نقدینگی و حجم معاملات بسیار بالا
۳_ سرعت بسیار بالای انجام معاملات
۴_ پشتیبانی کامل و ۲۴ ساعته
۵_ روش‌های معاملاتی متنوع نظیر؛ فیوچرز و مارجین
۶_ حداقل واریز بسیار کم
۷_ پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف
۸_ خرید ارزهای دیجیتال مختلف با استفاده از کارت‌های اعتباری
· معایب صرافی هوبی گلوبال
مهم‌ترین معایب صرافی هوبی گلوبال عبارت است از؛
۱_ عدم پشتیبانی از کاربران ایرانی
۲_ عدم پشتیبانی از ارز فیات ریال
۳_ پشتیبانی از تنها یک استیبل کوین به نام تتر

صرافی گیت

صرافی گیت و تراست ولت

صرافی گیت یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۳ تأسیس و راه‌اندازی شده است. صرافی گیت بر روی تلفن‌های همراه و کامپیوترهای شخصی قابل نصب و استفاده است و از سیستم عامل‌های اندروید و آی‌اواس پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر است که رپد بیت کوین تنها توکن رپدشده بیت کوین نیست و دو توکن دیگر نیز هستند که از آن‌ها جهت تبدیل بیت کوین به یک توکن رپدشده استفاده می‌کنند. این دو توکن عبارتند از؛
· RenBTC
· BtCB
RenBTC این توکن نیز در دسته توکن‌های ERC20 قرار می‌گیرد و می‌توان بیت کوین را به این توکن تبدیل کرد و سپس از توکن رپدشده بیت کوین جهت مبادله ارزها و یا در دیگر شبکه‌های غیرمتمرکز استفاده کرد.
BtCB این توکن از دیگر توکن‌های رپدشده بیت کوین است که بر روی شبکه بایننس ایجاد می‌شود.
دقت داشته باشید که از این توکن می‌توان جهت تبدیل بیت کوین به دیگر ارزهای دیجیتال در صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده کرد.
جالب است بدانید که نحوه مبادله این ارز دیجیتال به تتر دقیقاً مشابه به مبادله رپد بیت کوین است و تنها باید در این مبادله به نوع شبکه بلاک‌چین و تتر توجه کرد.
برای نمونه اگر مبادله خود را بر پایه شبکه بایننس انجام می‌دهید باید تتر را بر پایه BEP2 انتخاب کنید. حال اگر انتخاب شبکه بلاک‌چین و مبادله شما اتریوم است باید تتر خود را بر پایه ERC20 قرار دهید.

نحوه تبدیل رپد بیت کوین به تتر در تراست ولت

همانطور که گفتیم تراست ولت از بهترین کیف پول‌های رمزنگاری‌شده است که در آن بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرمثلی ذخیره و نگهداری می‌شوند. همچنین می‌توان در این کیف پول با استفاده از پلتفرم‌های امورمالی غیرمتمرکز دو ارز دیجیتال مختلف را مبادله کرد. البته این کیف پول از ارز دیجیتال رپد بیت کوین نیز پشتیبانی می‌کند و به سادگی می‌توان در آن این تبدیل را در دو بخش Uniswap و SWAP انجام داد. در ادامه به بررسی چگونگی این تبدیل می‌پردازیم.

Uniswap

یونی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه اتریوم است که امروزه می‌توان توکن‌های مختلف را در آن به سادگی تبدیل کرد. دقت داشته باشید که کاربران با استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز تراست ولت می‌توانند این تبادل را انجام دهند. همچنین معامله در دو بخش یونی سواپ تراست ولت ساده و آسان است. بطورکلی می‌توان گفت تراست ولت و یونی سواپ همان ابزارهایی هستند که از آن‌ها جهت تبدیل ارزها به یکدیگر در بسیاری از انجمن‌های مالی غیرمتمرکز استفاده می‌شود.
پیش از انجام معامله از داشتن ارز دیجیتال اتریوم در کیف پول خود مطمئن شوید. چراکه شما باید هزینه کارمزدهای هر مرحله را پرداخت کنید.
حال در این مرحله باید وارد کیف پول تراست ولت خود شوید و سپس بر روی مرورگر DAPP که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید. در این مرحله صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید در قسمت مرورگر جست‌وجو کنید تا صرافی یونی سواپ را پیدا کنید. حال بر روی گزینه Launch APP کلیک کنید تا به پلتفرم یونی سواپ هدایت شوید. همانطور که گفتیم انتخاب شبکه بسیار مهم است؛ ارز دیجیتال رپد بیت کوین یک توکن ERC20 است به همین خاطر شبکه بلاک‌چین را بر روی اتریوم قرار دهید. برای آنکه بتوانید شبکه موردنظر خود را انتخاب کنید تنها کافی است که بر روی علامت سه نقطه که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد کلیک کنید و سپس از میان آیتم‌ها شبکه موردنظر خود را انتخاب کنید.
حال بر روی گزینه Launch App کلیک کنید تا به صفحه دیگری هدایت شوید. در این صفحه نام کیف پول خود را مشاهده خواهید کرد و برای اتصال به برنامه تنها کافی است که بر روی گزینه Connect کلیک کنید.
پس از آنکه کیف پول شما به برنامه موردنظر متصل شد صفحه جدیدی باز خواهد شد که در آن باید جفت ارزهایی که قصد مبادله آن‌ها را دارید در کادر مربوط انتخاب کنید و در کادر بالایی آن ارزی را که قرار است به ارز دیگر تبدیل شود را وارد کنید. بطورکلی می‌توان گفت در کادر اول باید رپد بیت کوین و در کادر دوم ارز موردنظر را وارد کرد. درنهایت گزینه Swap را لمس کنید تا معامله شما انجام شود.

SWAP

این روش ساده‌ترین روش جهت مبادله ارزهای دیجیتال است و بدون خروج از کیف پول این امر را امکان‌پذیر می‌کند. برای استفاده از روش سواپ باید به کیف پول تراست ولت خود وارد شوید و سپس در میان ارزهای دیجیتال جست‌وجو کنید تا رپد بیت کوین را پیدا کنید. بر روی رپد بیت کوین کلیک کنید تا به مرحله بعد ارجاع داده شوید.
در این مرحله سه گزینه به شما نمایش داده می‌شود که باید بر روی گزینه Swap کلیک کنید. حال باید در کادر اول مقدار رپد بیت کوین مورد نظر را وارد کنید با این امر پلتفرم بصورت خودکار مقدار تتری که در ازای رپد بیت کوین قابل معامله است را محاسبه می‌کند و در کادر دوم قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که شما می‌توانید از درصدهای مشخص‌شده در پایین کادرها استفاده کنید و به پلتفرم بگویید که چه درصدی از رپد بیت کوین‌های شما را به تتر تبدیل کنید. درنهایت با کلیک بر گزینه SWAP می‌توانید به سادگی معامله را تکمیل و نهایی کنید.

جمع بندی

همانطور که گفتیم بازار حاکم در صرافی‌های غیرمتمرکز یک بازار همتا به همتا است. در این بازار معامله‌گران به سادگی و بصورت کاملاً مستقیم می‌توانند دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال خود را مبادله کنند. بیت کوین اولین، محبوب‌ترین و باارزش‌ترین ارز دیجیتال است که معاملات بسیاری بر پایه آن انجام می‌شود. علاوه بر بیت کوین تتر نیز یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال در معاملات مختلف است. کیف پول تراست والت از بهترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است. درنتیجه می‌توان گفت تبدیل ارز دیجیتال بیت کوین به تتر در کیف پول تراست والت از معاملات رایج و معروف دنیای مجازی است.

مرجع:ledger

--

--