Asia #1 § 2015–07–22

Po prosezené noci na záchodě nemám zrovna moc sil a jelikož na ostrově toho moc k prozkoumávání není, povoluji den na pláži. Co mému žaludku nesedlo nemám nejmenší tušení, jelikož každé jídlo si dáváme v jiné restauraci, možná záverečný nanuk? Od probuzení ranní modlitbou, která se rozezní z repráků mi už nicméně bylo dobře a tak tedy směřujeme na pláž, za tou musíme, jak víme z předchozího dne na západní pobřeží. Dáváme si polévku s mořskými plody, jedna nás nasytila bohatě oba. Poté už se celý den až do večera válíme na pláži, která je překvapivě čistá, písčitá a voda narozdíl od Langkawi či Penangu průzračnější.

Na pláži, kam oko dohlédne, jsme sami. No dobře ne úplně sami, je tu asi 5 psů. Občas na moři před námi projedou s vodními skůtry nebo loděmi co táhnou různé tvary nafukovaček, prostě vodní sporty z nedalekého hotelu. Je to za tuto dovolenou vlastně druhý den co jsem povolil pláž.

Ačkoliv se mažeme, jsme ve stínu, tak stejně večer zkuhráme a sám si říkám, “já to říkal”. Dojíždím na druhou pláž, severnější pláž, kde jsou hotely hned přes ulici pro jídlo a vracím se na naše stanoviště s klasickým pytlíkem s pitím a polystyrénem s jídlem. Jediná škoda je, že nedokážu mozek prostě vypnout a jak nemám co dělat, tak začnu přemýšlet nad prací, co a jak udělám, jakmile přijedeme domů. Po sbalení si projdeme opět příkrými cestami a sledujeme u toho západ slunce. Po návratu na guesthouse, hodíme sprchu a jdeme do další restaurace okusit co mají dobrého, jelikož se v čínském menu nevyznám nechávám se překvapit co mi pan šéfkuchař, který je hned před námi obklopen několika pánvičkami a ingrediencemi, dodá na stůl. Určuji cenovou hranici 20 MYR, a jsou nám donešeny dva parádní talíře, vskutku výborné. K tomu dostáváme pomerančový a jablečný džus (ne žádné krabicové, ale rozmixované čerstvé ovoce, smícháné s ledem a trochou vody). Já si na zapíjení doobjednávám druhou várku džusu a poté platím 18.5, takže paní správně pochopila. S angličtinou tu není absolutně žádný problém, ještě jsem snad nenarazil, že by někdo, alespoň pár základních slovíček neuměl. Vlastně včera při večeři, ale pán to při placení samozřejmě vyřešil parádně, propisku našel a jelikož neměl papír napsal si na ruku naší útratu. Po večeři si opět dáváme projížďku kolem ostrova, tentokrát za tmy a rozsvícených lamp.

Show your support

Clapping shows how much you appreciated David Šolc’s story.