نهال فروشی

Delnika Karen
2 min readJul 30, 2023

هنگامی که آماده شروع نهال فروشی خود در خارج هستید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. ابتدا نهال هایی را خریداری کنید که با آب و هوای منطقه شما مناسب است. اگر مطمئن نیستید که چه کاری در منطقه شما به خوبی انجام می شود، با یک مهد کودک یا مرکز باغبانی محلی صحبت کنید. آنها می توانند به شما در انتخاب گیاهان مناسب برای منطقه خود کمک کنند. دوم، میزان آفتاب و سایه را در منطقه کاشت خود در نظر بگیرید. برخی از گیاهان برای رشد به آفتاب کامل نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر سایه جزئی را ترجیح می دهند. باز هم، مهد کودک یا مرکز باغبانی محلی شما می تواند به شما در انتخاب گیاهان مناسب برای مکان خاص خود کمک کند. در نهایت، مطمئن شوید که خاک مناسب برای گیاهان خود دارید. برخی از گیاهان خاک شنی را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر به خاک غنی تر و حاصلخیزتر نیاز دارند. هنگامی که همه این عوامل را در نظر گرفتید، آماده شروع کاشت هستید!

وقتی نوبت به خرید نهال به در بیرون می رسد، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اول، شما باید مطمئن شوید که نهال‌هایی را می‌خرید که برای آب و هوای شما مناسب است. سوم، باید مطمئن شوید که نهال های خود را در زمان مناسبی از سال می کارید.

با فرض اینکه همه این موارد را پوشش داده اید، بیایید در مورد نحوه خرید نهال گلابی در بیرون صحبت کنیم. اولین قدم حفر سوراخی است که دو برابر اندازه گلوله ریشه نهال است. پس از انجام این کار، باید ریشه های نهال را شل کنید تا بتوانند پخش شوند. پس از آن، می توانید نهال را در سوراخ قرار دهید و دوباره آن را با خاک پر کنید.

هنگامی که نهال در زمین قرار گرفت، باید آن را کاملاً آبیاری کنید. سپس، باید مراقب آن باشید و مطمئن شوید که آب کافی دریافت می کند. اگر در منطقه ای با آفتاب زیاد زندگی می کنید، ممکن است نیاز داشته باشید که نهال خود را هر روز آبیاری کنید. با این حال، اگر در منطقه ای با آفتاب کمتر زندگی می کنید، ممکن است فقط یک روز در میان به نهال خود آبیاری کنید.

همانطور که نهال شما رشد می کند، باید آن را نازک کنید. این بدان معنی است که شما باید برخی از نهال ها را بردارید تا بقیه جا برای رشد داشته باشند. می توانید نهال های خود را با جدا کردن آنها از پایه با یک قیچی نازک کنید.

هنگامی که نهال های شما به گیاهان بزرگتری تبدیل شدند، می توانید آنها را به قسمت دیگری از باغ یا حیاط خود پیوند بزنید. فقط مطمئن شوید که سوراخی به اندازه دو برابر سایز گلوله ریشه گیاه حفر کرده اید و قبل از پیوند ریشه ها را شل کنید.

--

--