İngilizce ve Python Feynman ile öğrenilebilir mi?

Mehmet Ali Demiroğlu
2 min readJan 22, 2018

--

Yazılım geliştirme mentörlük görüşmesinde dil problemi konusunda tavsiye üzerine Feynman tekniğini incelemem tavsiye edildi. Bunun üzerine detaylıca bir araştırma yaparak öğrendiğim bilgilerin kalıcılı olması ve benle aynı sorunu yaşayanlara çözüm olabilmesi için blog yazısında toplamaya karar verdim.

Nobel ödüllü fizikçi Richard Feynman’ın kullandığı bir yöntem olan bu teknik, yeni bir şey öğrenirken ya da hatırlamaya çalışırken kullandığı bir yöntemdir. Teknikte ki önemli nokta sadeliktir. Kafa karıştırıcı kelimeleri arındırarak önemli bilgilerin kalıcılığını sağlamaktır. Feynman’ın bir anekdotu ile tekniğin adımlarına geçmeden mantığını kavrayabilirsiniz.

Şu kuşu görüyor musun? Bu bir kahverengi gerdanlı ardıç kuşu, ona Almanya’da halzenfugel ve Çin’de ise chung ling deniyor. Ona verilen tüm bu adları bilsen bile yine de bu kuş hakkında hiçbir şey bilmiyor olursun. Bildiğin sadece insanlar hakkında bir şey olur, yani kuşa ne ad verdikleri. Şimdi bu kuş ötüyor, yavrularına uçmayı öğretiyor ve yazın ülkenin bir ucundan diğer ucuna kilometrelerce uçuyor ve kimse yolunu nasıl bulduğunu bilmiyor.”

FEYNMAN TEKNİĞİNİ ADIMLARI

  1. Konuyu belirle ve çalışmaya başla
  2. Konuyu başkasına anlatacak gibi açıklamaya çalış
  3. Eksiklerini tamamlamak için kaynağa geri dön
  4. Basitleştir ve benzetimlerle tekrar açıklamaya çalış

Eğitim fakültesi öğrencileri genellikle derslerde sunumlar yaparlar. Dönem başında öğretim görevlisi tarafından konu paylaşımları yapılarak her hafta kişi yada grupların o konuyu sınıfa sunması beklenir. Sunum esnasında öğretim görevlisi yada öğrenciler tarafından sorulan soruların yanıtlanması için yukarıdaki teknikler farkında olunmasa da uygulanmaktadır.

Yazılım dili ya da yabancı dilde Feynman nasıl uygulanmalı?

5 ay boyunca bu yöntemi kullanarak İngilizce ve python yazılım dilini öğrenmeye çalışacağım.

Kentucky Üniversitesi bilgisayar bilimleri bölümünün yayınladığı “Python ile programlama öğrenme” pdf dosyasını Türkçeye çevirerek Feynman Tekniği ile birlikte öğrenmeyi planlıyorum.

23 Haziranda bu yazıyı güncelleyerek başlıktaki sorunun cevabını paylaşacağım.

Barış Özcan Feynman tekniğini çok güzel şekilde videosunda değinmiş. Göz atmanızda fayda var.

Eğitim ve yazılıma dair sormak istediklerinizi mailden iletebilirsiniz.

mehmetalidemiroglu@hotmail.com.tr

Eğitim ve yazılım üzerine diğer içeriklere göz atabilirsiniz.

Eğitim, yazılım ve teknoloji yazılarında görüşmek üzere.

--

--