Max Verstappen üst üste ikinci zaferini aldı

Mehmet Tasar
2 min readMay 10, 2022

--

Miami Uluslararası Otodrom: Max Verstappen üst üste ikinci zaferini ve tarihteki ilk Miami Grand Prix galibiyetini aldı.Sezonun 5. turunda Miami Grand Prix, Miami International Autodrome’da gerçekleşti. Oracle Red Bull Racing pilotu Max Verstappen Miami Grand Prix’sinin açılışını kazandı ve Sergio Perez 4. oldu.Scuderia AlphaTauri’den Yuki Tsunoda 12. oldu. Pierre Gasly counldn, temastan sonra yolda kalamazMax VerstappenMiami’de kazanmak harika hissettiriyor, bu hafta sonu tüm atmosfer inanılmazdı ve ABD’de kazanmak her zaman güzel bir duygu. Fiziksel olarak zor bir yarıştı, Sanırım yaklaşık 3 kg kaybetmiş olmalıyım! Minimum lastikte gerçekten iyi bir tempomuz vardı, bu kesinlikle yarışıma yardımcı oldu. Pit stopu yaptıktan sonra Charles’a ayırdığım zamanı idare ediyordum, sanırım sert lastikte çok yakından eşleşmiştik.Sonra güvenlik aracı çıktı, bu da taraftarlar için daha eğlenceli hale getirdi, bugün çok zorlamak zorunda kaldım ama işe yaradı. Takım için çok memnunum, hafta sonuna harika bir başlangıç yapamadık, bu yüzden buraya kadar geldik, herkese çok teşekkür ederim.Sergio Perez Bugün büyük bir hayal kırıklığı ama en azından sahip olduğumuz puanlarla bitirmeyi başardık. Carlos üzerinde baskı yapıyorduk ve sonra güçle ilgili bir sorunumuz vardı. Bir sensör arızasından kaynaklandı ve çok fazla güç kaybettiğimiz anlamına geliyordu, bu da saldırı yeteneğimizi sınırladı. Carlos’tan bir saniye uzaktaydım ve sonra motor düştü ve iki turda yaklaşık 30 saniye kaybettim ve sonra sorun yarış boyunca beni etkiledi. Podyumda olmak için gerekli hıza sahiptik ve bulunduğum pozisyonda elimden geldiğince zorladım. Lastiklere bakmak da zordu, virajlarda çok zordu ve yarışın sonlarına doğru çok fazla yol tutuşunu kaybediyordum. Güvenlik aracı yeniden başlatıldıktan sonra bunun için gittim ama hiç kavrama yoktu ve Carlos’u geçemedim. Güvenilirlik konusunda gerçekten çok çalışıyoruz ve Takım olarak zorlamaya devam edeceğiz, bu talihsiz bir durum, ancak bugün bitirmeyi başardığımız için mutluyum. Barselona’da zirvede savaşarak geri dönmek istiyorum.Yuki Tsunoda Bugün gerçekten hayal kırıklığına uğradım. İlk turda tempoyla mücadele ettim ve birkaç araç tarafından geçildi, sonra yarışın geri kalanında oradan kurtulamadım. FP1'den araca olan güvenimizi artırma şeklimizden memnunduk, bu yüzden bugün bu kadar kötü performans göstermek sinir bozucu.Pierre Gasly Bugün bu büyük bir utanç, Alonso ile temasa kadar yarış iyi gidiyordu, araçta hasar gördük. Ne yazık ki, bundan sonra yolda kalmak imkansızdı, çünkü araba çok hasar gördü ve sonra Norris ve ben dokunduğumuz pite geri dönerken. Bugünden hala almamız gereken bazı olumlu şeyler var, güçlü bir başlangıç yaptık ve aracın hızı oldukça iyiydi, ancak bugünkü sonuçtan dolayı hayal kırıklığına uğradık.6–8 May 2022 Miami Grand Prix F1 2022 Round 5Pos.DriverNum.TeamConstr.PtsTime/Gap1Max VERSTAPPEN1Oracle Red Bull RacingRed Bull Racing251:34:24.2582Charles LECLERC16FerrariFerrari18+3.7863Carlos SAINZ55FerrariFerrari15+8.2294Sergio PEREZ11Oracle Red Bull RacingRed Bull Racing12+10.6385George RUSSELL63MercedesMercedes10+18.5826Lewis HAMILTON44MercedesMercedes8+21.3687Valtteri BOTTAS77Alfa Romeo RacingAlfa Romeo Racing Ferrari6+25.0738Esteban OCON31AlpineAlpine Renault4+28.3869Alexander ALBON23WilliamsWilliams Mercedes2+32.36510Lance STROLL18Aston MartinAston Martin Mercedes1+37.02611Fernando ALONSO14AlpineAlpine Renault0+37.12812Yuki TSUNODA22Scuderia AlphaTauriScuderia AlphaTauri0+40.14613Daniel RICCIARDO3McLarenMcLaren Mercedes0+40.90214Nicholas LATIFI6WilliamsWilliams Mercedes0+49.93615Mick SCHUMACHER47HaasHaas Ferrari0+73.30516Kevin MAGNUSSEN20HaasHaas Ferrari0DNF17Sebastian VETTEL5Aston MartinAston Martin Mercedes0DNF–Pierre GASLY10Scuderia AlphaTauriScuderia AlphaTauri0DNF–Lando NORRIS4McLarenMcLaren Mercedes0DNF–Zhou GUANYU24Alfa Romeo RacingAlfa Romeo Racing Ferrari0DNF

--

--