YetGen ile Gelen Başlangıçlar

Dilara Dönmez
2 min readOct 13, 2022

Herkese merhaba! Adım Dilara ve 22 yaşındayım. Bu platform için ilk yazım ile karşınızdayım. Sizlere YetGen 2022'2 sürecine dahi olana kadar ki yaşadıklarımdan ve YetGen’e katıldığım bu minik süreçten bahsetmek istiyorum. Çünkü bu kısa sürede bile YetGen bana adım atmaya cesaret edemediğim noktada adımlarım için kuvvet olarak rehber oldu. Sizlerin okuduğu bu yazıyı yazmış olduğum gibi.

Şöyle ki YetGen yaklaşık iki yıl gibi bir süreçten bu yana takip ettiğim bir platformdu. Başvurma aşamasına aktif adımı neden geç attım bilemiyorum ama pandemi karamsarlığının üzerimdeki etkilerinin ağına takılmış olmamdan kaynaklı olabileceğini düşünüyorum. Aslında geçtiğimiz dönem başvurumu yapmıştım. Ön başvuru aşamasını da geçtiğime dair bir mail almıştım. Sonra ikinci başvuru maili spam kutuma düştüğü için başvurunun bitişinden 10 dakika sonra maili gördüm. Çok üzüldüm bu duruma. Yurdumdan bir arkadaşım da YetGen sürecine dahil olmuştu. Onu gözlemledim bir dönem boyunca. Üzülmüştüm ama onu gözlemlemek istek ve motivasyonumu daha da arttırdı. Belki de başvurumun kabulünde etkisi olmuştur. Yaren, buradan çok selam gönderiyorum sana ve o artık bir lider! :)

YetGen serüvenime başlarken ön başvuruyu geçtikten sonra bile heyecanımın hissettirdikleri salıncakta çok hızlı sallanırken içiniz bir tuhaf olur ya onun gibi bir histi. Bu motivasyon ile kendimi diğer başvuru aşaması için nasıl aktaracağım konusunda taslak hazırlamaya koyuldum. Soruları görünce YetGen’in farklılığının güzelliğini o an görüyoruz. Çünkü kalıplaşmış sorular yerine bizlerin fikir ve hayallerini önemseyen sorular sorulmuş. Önemli olan biziz. Bunu hissetmek çok güzeldi. Başvuru formumu bu motivasyon ile doldurdum. Beni çeken bir diğer konu ise sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin de önemsenmesiydi. İnsanların göz ardı ettiği, konusu geçtiğinde duyar kastığımızı söylediği bu konuları YetGen’de konuşuyor olmak gerçekten çok güzel.

Şimdi yazımızın başlangıcına gelirsek, ben LinkedIn’de paylaşım yapmaktan çekinen biriydim ve hala bazı noktalarda öyle olsa da ilk yazımı YetGen ile YetGen’den bahsederek paylaştım. 0'dan 1'e geçtim şükrederek :) Bunun çok basit bir şey olduğunu düşünebilirsiniz belki ama benim için çok ciddi bir platformdu ve gerilmeme bir sebepti. Gerisinin zamanla geleceğini de düşünüyorum. Bir diğer başlangıcım ise Medium’da yazmak oldu. İlkokuldan bu yana hep edebiyat alınana ilgim vardı. Duygularımı ve düşüncelerimi yazılarla aktarırken buluyordum kendimi. Zamanla lisede de okulumuzda edebiyat dergimizde yazdım, editörlük yaptım ve katıldığım yarışmalarda da derece aldım. Ancak ülkemizdeki sınav sisteminin stresle beraberinde getirdiği kaygı seviyesinden dolayı yazmaya ara vermiştim. Üniversite serüvenimde de karmaşıklıklar ve pandemi etkisi beni vurunca ipin ucunu yine tutamadım. Şu anda düşüncelerimi sizlerle paylaşmak beni küçüklüğümden bu yana büyüyen ve değişen benliğime, o Dilaralara götürdü aslında. Buradan YetGen’e, Erhan Hocam’a ve bu aileye katkısı sonsuz olan bütün sponsorlarımıza hem bu ailede olduğum için hem de geçmişten bugüne ve gelecekteki tüm Dilaralara uzanacak olan yazı serüvenime adım atmama bir kuvvet daha olduğunuz için teşekkür ederim. YetGen’le kalın.

--

--