Tool hakkında konuşmamız lazım

Doğacan Silivri
2 min readSep 23, 2020

--

Herkesin bir en iyi müzik grubu vardır bu hayatta. Şarkılarını açtığınız zaman sizi başka yerlere götürür. Grubu tanımanızın güzel hikayeleri ve grubun şarkılarının sizin için güzel hikayeleri vardır. Benim için bu grup Tool. Biraz Tool hakkında konuşmamız lazım.

Bunu yazmak için bayadır bekliyordum. İlk Tool dinleyişim seneler önce bir Cumartesi gecesiydi. Ya Ultima Online oynuyorduk ya da FRP oynuyorduk, tam olarak hatırlamıyorum. Hatırladığım şey Boğaç isminde yakın bir arkadaşımın bizim evde kaldığı ve MTV’de Superock izlediğimiz. O zamanlar Youtube yoktu ve güzel müzik videoları izlemek için geç saatlere kadar ayakta kalmanız gerekebiliyordu. Neyse büyük ihtimal Boğaç’a Freak on a Leash’in klibini izlemezsek aklımı kaçıracağımdan bahsediyordum. Sonra karşımıza bu çıktı.

Boğaç ile oturup bugün konuşsak bile o gece bu klibi izlerken yaşadığımız tecrübeyi kelimelere dökebileceğini sanmıyorum. Ekran karşısında adeta kendimizden geçmiştik. Klip bittiği zaman bize ne oldu diye aptal aptal birbirimize bakıyorduk.

Seneler sonra evdeyim ve gecenin bir saatinde hala Tool dinliyorum. H şarkısının neden yazıldığı ile ilgili yazıları okuyorum. Maynard’ın H’i yazmasının nedeni çocuğu ile alakalıymış. Kendi babasından gördüğü şiddeti çocuğuna yansıtma korkusuyla ilgili yazılan bir şarkı. Hepimizin içinde olduğu bir şiddet döngüsünün devamı… Ve gecenin bu saatinde bu şarkının bu yorumunu buluyorum;

Bu şarkı bir yandan kalbimi kırıyor, bir yandan bu kadar yetenekli insanların olduğunu fark edebilmek hoşuma gidiyor. Ama galiba kalbim daha fazla kırılıyor.

The snake behind me hisses
What my damage could have been
My blood before me begs me
Open up my heart again
And I feel this coming over like a storm again
And I feel this coming over like a storm again

Kalbimi kırdığı için gecenin bu saatinde Tool’a tekrar teşekkür ediyorum. İnsanın hayatında kalbini kırabilen bazı gruplar olmalı, bunlar olmadan hayat çok boş…

--

--