Kol dengesi: Bakasana vs Kakasana

Elif Ünal Türe
1 min readNov 28, 2021

--

Yogaya yeni yeni başladığım zamanlar üzerinde çalışıp yapmak istediğim pozlardan birisiydi Bakasana. Zamanla kollarımla bedenimi taşıyabilmeyi öğrendim ve pozu çok sık yaptığımı gözlemledim. Bunun üzerine başladım araştırmaya🤓
Araştırırken farkettim ki Bakasana olarak bildiğim poz aslında Kakasanaymış.
Türkiye’de adı pek beğenilmemiş olsa gerek, türkçe kaynaklarda genellikle kakasana yerine de bakasana tercih edilmiş🙈

Bazı yoga pozları doğadan, hayvanlardan ilham alınarak ortaya atılmış. En güzel örneklerden ikisi burda.

Sanskritçede;
Baka: turna,
Kaka: karga anlamına geliyor.
Bahsi geçen hayvanların görsellerini de özellikle ekledim ki arasındaki farkı daha iyi görebilelim.

Kakasanada dirseklerimiz bükülü ve dizlerimizi koltuk altına yakın, rahat bir yere yerleştirerek gövdemizi kollar ve karnımızdan destek alarak taşıyoruz.

Bakasanada ise bir turnanın uzun duruşu gibi aktif, uzun kollarımız bizi destekliyor. Bu sefer dizlerimizi yerleştireceğimiz bir yer yok, koltuk altına yakın bir yere dizleri yaslayarak gövdemizi desteklediğimiz bir poz.

Yani Bakasana, Kakasananın başka bir varyasyonu da diyebiliriz.

Araştırmayı ve ilgi alanlarım dahilinde yeni bir şeyler öğrenmeyi çok seviyorum. O yüzden bu görseli hazırlarken yaşadığım süreç benim için çok keyifliydi.
Umarım faydalananlar ve benim gibi keyiflenenler olur, sevgiyle🍀

Instagram: https://www.instagram.com/elifunaltureyoga/

--

--

Elif Ünal Türe
0 Followers

Tutkulu ve coşkulu bi yoga eğitmeniyim. Yoga kolaylaştırıcıyım. Hayata dair, yogaya dair bir şeyler yazmayı ve paylaşmayı seviyorum.