我都掙扎左好耐先決定做Medium 會員...

Ellan Ou
燈塔的散文系列
3 min readJul 24, 2018

我唔知你有無同我一樣既感覺,或者你依家仲考慮緊做唔做(會員)。

我岩岩成為會員未夠一日,決定分享下自己呢一刻既感受。

本身我諗住係度就咁寫下文睇下文就算,一直唔付費應該唔會有所謂。但後尾發現原來有獎勵制度,只要你見到有文係寫得好,係可以俾 Clap (鼓掌),而 Clap 係唔同 Facebook 既 Like 係可以多過一個。換句話說,呢個係一個打賞制度。雖然有人覺得,寫文係好高尚,好有文氣既事,係唔應該要以一種好似乞衣咁既方式黎要求回報,但係完全無Incentive,其實對於作者黎講,真係好難維持落去。所以我覺得呢個應該唔算係一個壞事,尤其是(得罪講句)香港好多寫作人平時都已經同乞衣無異。但問題在於:

原來你唔係付費會員的話,你就算度度文都去 9Clap,都唔會幫到個作者。換句話說,一定要自己本身都有付出(成為左會員),你先可以幫到人,否刻都係一路賭白頭片。當然,Medium 本身既設定係你自己唔俾錢,只要你 join 左Partnership 的話,理論上你都可以將自己既文章上鎖以受惠於個打賞計劃。但正如我尋日講,呢種做法長遠而言並不可取:

即係你受人地錢就得,但人地就永遠收唔到你既錢。
咁長遠黎講你都會成為一個仆街。

做人大家都係想公平一啲。想搬離 Facebook 自然就唔想再咁樣做去剝削其他人。再睇番個 Plan:一個月$5蚊美金;一年$50蚊美金!

我知,好多人都會話自己係窮撚,呢 D 咁既閒錢,唔係我輩 Afford 得起。我想係呢度再分析一下呢個金額係咩野概念。以香港地 US$1 兌 $7.8港紙計算,即係一個月39蚊,或者係一年390元正。一個月39蚊,真係去少一兩次Starbucks 咩貢茶咩粉珠冰冰都一定係度啦。我岩岩翻查一下百X超級市場網上格價,一筒廁紙都要$64.5 兩件,一支沐浴露都係岩岩$38.9。你話車呢啲係必需品喎,咁我用過來人身份同你講聲呀:

人一生入面,精神食糧都好重要架。(好重要,大家自行默念 N 次)

所以我相信,好大部份人唔做會員,唔係因為錢既問題,而係懶既問題。如果話入左下次買張敬軒演唱會飛會易10% 平5%,肯定好多人即刻狗衝無難度。好喇,言歸正傳,當然我亦都唔可能好似 史兄 咁犀利可以期望自己收稿費收到收支平衡,其至搞回贈計劃都仲得,但係如果真係咁想為中文出力,為寫作呢行出力,俱俱幾百蚊算得係乜?更加唔好講平時大家都會去下旅行吃喝玩樂既洗貴。同埋最後一點我想提既係:

免費一個月好似得三篇付費文 Quota 真係好少,渣一聲就用晒。而當我見到好多其他既朋友都係星星文而睇唔到,我就會有少少灰。既然係咁,升級做會員,大家齊齊玩,咁樣點睇都好似開心啲。不過我都希望自己可以將要俾錢既文,同免費既文,繼續取得一個平衡既。

唔知大家既諗法又係點既呢?

--

--

Ellan Ou
燈塔的散文系列

生於香港。長於香港。筆名塔巴,人稱「文字生成器」。著有小說、散文若干,散落於網絡世界。開OT同跪玻璃係終身興趣。想用 Medium 開拓粵文寫作空間。