Whatsapp’ta grup oluştururken elinizdeki listedeki numaraları kolayca nasıl eklersiniz?

Emin Deniz
4 min readOct 22, 2020

Bu yazımda elinizdeki telefon numaralarıyla bir whatsapp grubu oluşturmanın bildiğim en kısa yolunu paylaşacağım.

Bundan ( bu yazıyı 2020 Ekim’de yazıyorum) yaklaşık 2 sene önce yönetiminde yer aldığım Boğaziçi Üniversitesi Bilişim Kulübü Compec’te etkinlikler veya oryantasyon için whatsapp grupları açmamız gerekiyordu. Ve bunu yaparken tek tek kişileri rehbere ekleyip sonra bunları gruplara eklemek gerekiyordu. Bu kısım her kişi için contact oluşturup eklemek, 100lerce vcf ve 3 dokunuş ile olsa bile bunları silmek de aynı zahmeti oluşturuyordu. kişi başı yaklaşık oluşturma( 3 dokunuş), ekleme 1 dokunuş, silme ( 3 dokunuş ) dersek ve bu geçişler arası animasyonu da düşünürsek oldukça vakit almaktaydı.
Derseniz ki biz neden kişileri silelim ki, şahsen ben rehberimde — henüz tanımadığım — binlerce kişinin olmasını ( yazar burada kulübünün kitlesinin büyük olduğunu da vurgulamış olabilir :D ) istemem. Tanıştıktan sonra ekliyorum tabii ki.
Bu şekilde bir sıkıntımız vardı, internetten çözüm aradığımda kolay bir yöntem bulamadım. Varsa bile rootlu android + whatsapp vb gerekiyordu ki ben iOS kullanıyorum.

Sonradan fark ettim ki, eğer ben tüm numaraları tek kişiye(contact) yazarsam whatsappta üstüste hızlı hızlı tıklayarak ekleyebilir ve sonrasında rehberime girip tek bir contact silerek işlemi yapabilirim.
Ve maliyeti ise N kişi için N tıklama ve contact ekleme + whatsapp web ile telefona gönderme + silmek için 3 tıklama vb derken N + 10 falan olmuş oluyor.
1.000 kişi ekleyeceğimizi varsayar isek 5000-7000 tıklama yerine 1010 tıklama ile sorunumuzu çözmüş oluyoruz. ( Sayılar yaklaşıktır. )

Peki Ya Nasıl?

  • Öncelikle yukartıdaki gibi numaraların olduğu bir liste gerekiyor, bunları alt alta olan bir liste yeterlidir.
  • Sonrasında bunları kopyalıyoruz.
  • ve https://boun.app/mnc.html adresindeki ( tek bir vcf ye tüm numaraları ekleyebilen başka siteler de olur. ) alana yapıştırıyoruz.
  • Create file diyerek indirme işlemini yapıyoruz. (iOS telefonda çalışmıyor, txt olarak görünüyor, pc den indirip whatsapp web ile telefona gönderebilirsiniz. )
  • telefonumuza gönderdiğimiz vcf ye tıkladığımızdaki aşağıdaki gibi bir ekranla karşılaşıyoruz. İşaretli olan yerlere tıklayarak ilerliyoruz.
  • Yukarı da görebileceğiniz üzere tek bir kişide birden çok numara var.
  • Ve başarıyla kişiyi rehberimize ekledik.
  • Şimdi whatsapp’ımızı açıp grup oluştura basıyoruz, ve kişi eklemeye geçiyoruz.
  • Bu aşamada çok önemli bir nokta var. ! arama kutusuna ( searchbox ) a herhangi bir şey yazmıyoruz. Ekranı kaydırarak başlangıç harfimizi buluyoruz.
Bu şekilde yapmıyoruz !
Bu örnekte 2 kişi seçtim fakat siz tüm kişiler alt alta olacağı için hızlıca yüzlerce seçim yapabilirsiniz.
  • Bu şekilde eklemek istediğimiz kişilerin sadece sağındaki mavi kutucuğa dokunuyoruz. 255 dokunabilirsiniz.
  • Ve grup oluşturabilirsiniz.
  • Şuan whatsapp’ımızda aynı isme sahip yüzlerce kişi var bunu önlemek için bu kişiyi rehberden sileceğiz.
  • Ve mutlu son, 256 kişilik whatsapp grubumuz açıldı. Anlatınca uzun gibi gelebilir ama kullanırken oldukça rahat. Normalde saatler alan bu işlemi dakikalara düşürüyorsunuz.

Okuduğunuz için teşekkür ederim. Sizin farklı çözümleriniz varsa öğrenmeyi çok isterim.

https://boun.app/mnc.html bu siteyi 1.5 sene önce daha yeni html js öğrenmişken hızlıca çözüm olsun diye yapmıştım. Bir ara güncellemeyi düşünüyorum. Kullandığım metin dosyasını indirme script’ini hazır bulmuştum.

Benimle iletişim kurmak isterseniz @emindeniz99 kullanıcı adıyla çoğu platformda bulabilirsiniz.

Bu yazıyı bu seneki oryantasyonda kullanmak isteyen birden çok arkadaşım olduğu için tek tek anlatmak yerine toplu şekilde yazayım dedim.
Sevgiler

Not: Yazım hatalarını ve anlatım bozukluklarını pek yakında düzelteceğim, paylaşmamı isteyenler olduğu için biraz hızlı paylaşmam gerekti.

Emin Deniz
http://emindeniz99.com/
https://www.linkedin.com/in/emindeniz99/

--

--