Thonny : Yeni başlayanlar ve basitliği sevenler için en iyi Python geliştirme ortamı

Erdem Yildirimer
3 min readMar 18, 2022

--

Bu yazıda size yeni başlayanlar için en iyi Python geliştime ortamı olduğuna inandığım Thonny öveceğim. Python ile bir şeyler yapmaya yeni başlayanlardansanız veya çok da karmaşık işler peşinde değilseniz doğrudan Thonny indirip çalışmaya başlamalısınız çünkü Thonny indirdiğinizde Python en yeni sürümü ile beraber geliyor ve ayrıca Python indirmekle kurmakla uğraşmıyorsunuz.

Thonny ile RaspberryPi ile hem bir şeyler yapmak hem de öğrenmek için haşır neşir olmamla beraber tanıştım. Thonny, RasPi resmi veya önerdiği işletim sistemi Debian ile kullanıma hazır geliyor. W10 veya MacOS ile de uyumlu çalışıyor. Her yeni bir cihaz kullanmaya başladığımda ilk yaptığım şeylerden biri Thonny indirip kurmak oluyor. Anaconda-Spyder, PyCharm ,IDLE veya SublimeText indirmeye artık uğraşmıyorum varsa da açmıyorum bile. Kendi asıl sitesinden özellikleri alıntılayarak övmeye devam edeyim.

Thonny tüm işletim sistemleriyle uyumlu çalışıyor

Benim en sevdiğim özelliği Tools → Manage packages ile üçüncü parti kütüphaneler ve modilleri kurmanın inanılmaz kolay oluşu. Arama ve kurma işini tek bir noktadan yapabilmek bana çok pratik ve sempatik geliyor💕

Dediğim gibi Python 3.7 ile beraber geldiği için yeni başlayanlar için son derece kullanışlı. Kurulumdan sonra başlangıç ara yüzü tüm karmaşık detaylardan arındırılmış durumda.

View → Variables menüsü aracılığıyla kolayca kodunuzda geçen değişkenlere erişebilirsiniz.

Ctrl+F5 yerine F5 tuşuna basarak kodun içinde adım adım ilerleyebilir F6 ile biraz büyük atlamalar veya F7 ile daha küçük adımlar ile atlayabilirsiniz. Bu adımlar üstelik satır satır değil kod yapısına uygun olarak atlıyor.

Eğer F7 ile küçük adımlarla ilerlerseniz döngülerin veya koşul ifadelerinin içindeki olan biteni görebiliyorsunuz.

Fonksiyonların içine girdiğinde ise yeni bir tab açarak ilgili fonksiyonun kullandığı değişkenleri gösterebiliyor.

Eksik çift tırnak işareti, kapatılmamış parantez veya kesme işareti en yaygın yapılan hatalardan, Thonny bunları kolayca düzeltmenize yardımcı oluyor.

Kod tamamlama. En sevdiğimiz özelliklerden biri.

Tools → Open system shell ile komut satırına erişip daha karmaşık işler yapabilirsiniz. Size kalmış.

Uzun zamandır kişisel projelerimde Thonny kullanıyorum ve çok kullanışlı olduğunu gördüğüm için ufak bir övgü yazısını hak ettiğine inanıyorum. Okuduğunuz için teşekkürler. Diğer yazılarıma da göz atabilirsiniz.

--

--