Vanahundi inimesed — Jekaterina Burdjugova

Taarka Pärimusteater
2 min readAug 2, 2018

--

Taarka Pärimusteatri suvelavastuses “Vanahunt” mängib Jekaterina seto talunaist Hedot.

Kuni kuuenda klassini veetsin kõik koolivaheajad Beresjes, vanausuliste külas Võõpsu lähedal, kust minu ema pärit on. Igal kevadel viimasel koolipäeval pärast tunnistuste andmist palusin ema, et sõidame Tallinnast kohe ära maale.

Suvel käisime vahel külas tädimehe ema juures Võõpsus, kes oli ehtne seto naine. Ta kandis alati rätikut ja pikka seelikut ja rääkis minuga alati seto keeles. Kuna minu emakeel on vene keel, siis eesti keelt õppisime koolis. Ma olin uhke selle üle, et sain eesti keele tunnis häid hindeid. Kui aga tädimehe ema minuga rääkima hakkas, ei saanud ma mitte midagi aru. Keegi ei öelnud mulle, et see pole eesti keel, mida ta räägib. Ma olin väga nördinud ja otsustasin, et kui sügisel uus kooliaasta algab, siis õpin eesti keelt veel paremini.

Järgmisel suvel läksime jälle tädimehe emale külla. Proovisin uuesti temaga rääkida, aga kui ta suu avas, ei saanud ma ikka mitte midagi aru. Ma ei osanud talle isegi midagi vastata, ainult naeratasin kohmetult. Olin täiesti löödud: õpin ja õpin seda eesti keelt, aga kasu ei ole ikka midagi. Lõpuks järeldasin, et ju tädimehe ema räägib mingis imelikus vanainimeste keeles, millest ma ei peagi aru saama.

Seto jutuvestja Feodor Vanahundi musta huumoriga vürtsitatud lood Taarka Pärimusteatri suvelavastuses “Vanahunt” Treski Küünis.
3. augustil kell 19.00
4. augustil kell 19.00
9. augustil kell 19.00
10. augustil kell 19.00
11. augustil kell 17.00
12. augustil kell 13.00
12. augustil kell 19.00
14. augustil kell 19.00
30. augustil kell 19.00
31. augustil kell 19.00

Piletid www.ticketer.ee/taarka
www.taarkateater.ee
Taarka Pärimusteater FBs
Instagram @taarkateater

Teksti pani kirja Eve Tisler. Fotode autor Kärt Petser.

Sarjast “Vanahundi inimesed” ilmunud lood:
Mailiis Laur — kunstnik
Martin Tikk — näitleja
Claus Mootse — näitleja
Agur Seim — näitleja

Teised lood varsti tulekul:
Agur Seim — näitleja
Artur Linnus — näitleja
Eduard Tee — näitleja
Elerin Tammel — valgustaja
Siim Angerpikk — näitleja
Vootele Ruusmaa — näitleja
Kristian Põldma — näitleja
Liisa Koemets — muusik
Helena Kesonen — lavastaja

--

--