Gevrek ve Tatlimsi Köfte ile Kocaman Bir Salata

Fit Women Eat
3 min readNov 2, 2017

--

Bugün Amerikada yasayan arkadaslarim icin yalnizca bir sey söyleyecegim! → Butcher Box!

Hakikaten bu firmadan ürün alip yemeye basladigimdan beri diger firmalardan farkini yerken hatta pisirirken anladim!! Sagligima önem veriyorum ve bugünü kurtarmak yerine sagligima yatirim yaparak yasamayi tercih ediyorum! En büyük yatirim, sagliginiza yaptiginiz yatirimdir!

Eger sizde benim gibi %100 organik, herhangi büyüme hormonu veya antibiyotik kullanilmamis et yemeye merakliysaniz sizlere birde hediyem var :)

→BEDAVA 2 x 250 gram steak + %10 indirim + BEDAVA ulasim!→

Linke tiklayin!

Sagliginiza yatirim yapin:)

Simdi lokum gibi tatli köftelerin tarifine gelelim! Icli köfte tadinda tatli ve kitir kitir köfte yediniz mi hic? Ayrica bir cogunuz ev yapimi salata soslarimi merak ediyordunuz! Bugün onlardan bir tanesini paylasacagim:)

Köfte icin Malzemeler:

  • yarim kilo kiyma (ben butcher box kullandim tabiki)
  • 2/3 kap beyaz sogan( dogranmis)
  • 2 dis sarimsak (rendelenmis)
  • 1/2 kap maydonoz (dogranmis)
  • 1/2 kap ceviz (kiyilmis)
  • 1/2 kap kuru üzüm

Baharatlar:

  • 1/2 tatli kasigi tuz
  • 1 tatli kasigi kimyon, karabiber, kirmizi toz biber
  • 1/4 tatli kasigi yeni bahar

Hazirlanisi:

1-Firinimizi 200 C’de isitiyoruz. Beyaz soganimizi, maydonozumuzu dogruyoruz ve cevizimizi ya rondodan gecirerek kiyiyoruz yada bicakla dogruyoruz.

2- Büyük bir kapta baharatlarda dahil olmak üzere tüm malzemeleri iyicene bir spatula yardimi veya ellerimizle karistiriyoruz.

3- Kuki kasigi ile veya sizin herhangi kullanmayi tercih ettiginiz bir aletle karisimimizdan bir kasik alip ellerimizle köfte sekli veriyoruz.

3- Isiya dayanikli bir firin tepsisine köftelerimizi transfer edip 25–30 dakika kadar pisiriyoruz.

**Toplam 18 adet köfte cikiyor!

  • Tadlari sogukken bile inanilmaz!

**Salata Sosu**

Malzemeler:

  • 1/2 kap az yagli yogurt
  • 1/4 + 1/8 kap beyaz sirke (nasil pembe oldu assagiya bakiniz)
  • 1/4 kap avokado yagi
  • 1 yemek kasigi hashas

Hazirlanisi:

1- Tüm malzemeleri bir kasede spatula veya kasik yardimiyla bir güzel karistiriyoruz.

2- Sosumuzu bir kavanozda buzdolabinda sakliyoruz.

**Türk olarak aslinda hepimiz biliyoruz ki, kirmizi lahanayi sirkeli suda bekletince, sirkeli su pembeye dönüsüyor, bende o pembe sirke suyunu salata soslarim icin, sirkelemis oldugum lahanayi ise salatalarim icin degerlendirmeyi seviyorum! (ikisi de cok lezzetli!)

  • Dilerseniz salata sosusuna biraz tuz ve bal ekleyebilirsiniz fakat ben daha fazla kalori eklemekten (özellikle sekerden) kaciniyorum, ayrica genel olarak salata soslarimda tuzdan fazla haz aldigim söylenemez cünkü sirke hepsine yetiyor!:)
  • Umarim bu tarifimi seversiniz! Kesinlikle tavsiye ediyorum!

Musmutlu Günler Dilerim!

--

--

Fit Women Eat

Healthy food for women who want to get fit. / Fitlesmek isteyen kadinlar icin saglikli yemek tarifleri.